سفرهای استانی رییس جمهور، برای ساختن ایرانی قوی است


سفرهای استانی رییس جمهور، برای ساختن ایرانی قوی است

تهران - ایرنا - نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی سفرهای استانی رییس جمهور را نشانه ارج نهادن برای ساخت ایران قوی عنوان و به جراحی مدیریت اقتصاد کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «منصور آرامی» در نشست علنی روز یکشنبه ( ۱۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، یاد و خاطره اسطوره مقاومت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: اقدامات شایسته شبانه‌روزی و دلسوزانه رییس جمهور و همکاران ایشان که بر اساس شعار ایران قوی شکل گرفته ارج می نهم. چرا که تسریع در واکسیناسیون، سفرهای استانی، دیدارهای چهره به چهره مردمی، توجه ویژه به مناطق کم برخوردار، حمایت از تولیدکنندگان و توجه به سیاست خارجی با رویکرد تعاملات منطقه‌ای بخشی از اقدامات قابل تقدیر دولت ایشان است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: در ۴۳ سال اخیر در کنار تصمیمات صحیح و قابل تقدیر دولت‌ها تصمیمات غلط و اشتباه فراوانی به ویژه در حوزه مدیریت اجرایی و اقتصاد داشته اندکه حاصل آن ناکارآمدی دولت‌ها بوده و برای مردم به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: عدم انضباط و شفاف سازی مالی و بودجه ریزی، عدم اصلاح نظام بانکی، عدم اصلاح نظام مالیاتی، بی توجهی به اصلاح ساختاری و مبارزه سیستمی با فساد اداری، عدم تعیین تکلیف درآمد و هزینه شرکت های دولتی، بی توجهی به تخریب محیط زیست، عدم اطمینان بخشی به سرمایه گذاری خارجی، بی توجهی به نقش بهره وری در اقتصادی، کم توجهی به اقتصاد غیر نفتی، عدم تصمیم قاطع در موضوع چابک سازی و کاستن از هزینه جاری دولت، عدم اصلاح صندوق های بازنشستگی، بی توجهی به مطالعات آمایشی، بی توجهی به ابر پروژه های عمرانی و بی توجهی به عدالت محوری در حوزه نیروی انسانی از جمله این ناکارمدی‌ها است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این مشکلات نتیجه سیاست غلط مدیریتی است که حاصل رفتارهای سیاسی، عدم ریسک پذیری مدیریتی، بی توجهی به تصمیمات مهم کلیدی، دخالت قوا در یکدیگر، عدم پاسخگویی و گفتگوی شفاف با مردم، کم توجهی به آرمان‌های امام و انقلاب، بی توجهی به نخبگان و اندیشمندان و عدم توجه به شایسته سالاری است. بر همین اساس از رییس جمهوری می خواهم در ابتدای راه هوشمندانه، اندیشمندانه و جسورانه و پیش از آنکه زمان از دست برود و مردم مایوس و بی اعتماد شوند، مدیریت اقتصاد کشور را جراحی کنید.

آرامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه اش اظهار داشت: از رییس جمهور که موضوع انتزاع بخشی از هرمزگان را از دستور کار خارج کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و به وزیر کشور متذکر می‌شوم با مدیران ملی و منطقه‌ای که غیر مسوولانه بر طبل تفرقه افکنی می‌کوبند و همواره موجب دل مشغولی مردم خون گرم هرمزگان می شوند برخورد قاطع صورت گیرد.

وی ادامه داد: هرمزگان حدود ۵۰ تا ۱۰۰درصد مازاد درآمد مالیاتی در سال دارد ولی مردم این خطه از کشور همچنان با آمار بسیار بالای بیکاری، فقر و کمبود امکانات آموزشی و درمانی، کمبود تجهیزات پزشکی، نیروی متخصص درمانی و تخت بیمارستانی در رنج هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: هرمزگان از جمله استان هایی است که عدالت در حوزه نیروی انسانی را به خود ندیده است جوانان هرمزگان همواره از ما و شما این مطالبه را دارند که آیا طی این سال ها اگر هیچ نیروی متخصص، مدیر و متعهد هرمزگانی برای تصدی وزرات، معاون وزیر، رییس سازمان و مشابه این ها تربیت نشده است حتما حاکمیت مقصر است اگر پرورش یافته و استفاده نشده حتما دولت ها بی تقصیر نیستند.

این نماینده مجلس گفت: ریشه بسیاری از مشکلات استان مسئله آموزش، شامل کمبود کلاس درس، کمبود امکانات سرمایشی و گرمایشی، کلاس های فرسوده و تخریبی، کیفیت آموزش، کمبود امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی است لذا با توجه به سود بالای صنایع غرب استان و همچنین مازاد درآمد مالیاتی ضرورت دارد برای حل موضوع کیفیت و کمیت نظام آموزشی در استان تدبیر ویژه ای اندیشیده شود.

آرامی ادامه داد: صنایع دریایی، شیلاتی، گردشگری دریایی، شیرین سازی آب دریا، کشاورزی مبتنی بر آب شور، بنادر، ترانزیت و ۱۰ ها صنعت دیگر مرتبط با دریا در هرمزگان به بوته فراموشی سپرده شده است که ضرورت دارد وزارتخانه های مرتبط با حوزه دریا با هماهنگی استانداری و دانشگاه های استان دبیرخانه اقتصاد دریا محور را در استان راه اندازی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: از ریاست بنیاد مسکن و استاندار، در خواست دارم نسبت به تسریع در بازسازی مناطق زلزله زده سرعت عمل بیشتری به خرج دهند زیرا مردم ساکنین این مناطق با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارندگی حدود دو ماه است به سختی در چادر زندگی می کنند و سکوت آنها از نجابت شان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم