نماینده سیرجان:سردار شهید سلیمانی؛ امتی ترین مرد میدان است


نماینده سیرجان:سردار شهید سلیمانی؛ امتی ترین مرد میدان است

تهران- ایرنا- نماینده مردم سیرجان با توصیف ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی گفت:اخلاص، صداقت مردمی بودنتان، تفسیر جمله «امتی ترین مرد میدان» شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، شهباز حسن پوربیگلری در نشست علنی امروز -یکشنبه -مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سردار دلها گفت: امروز روز عزت ایران و روز شهیدان است، حاج قاسم در اینجاست، فَرّ سلیمانی به کرمان و کریمان یعنی شکوه قدرت ایران هویداست. خدایا از تو می‌خواهم در این روز که روز حبیب تو، روز مالک اشتر زمان و روز شهادت مهربانترین فرمانده جهان اسلام نسبت به بندگان خوب خدا، شجاع‌ترین فرمانده در مقابل مستکبران، سرکشان و طاغوتیان زمان است، آنچه بر زبانم بیان می‌شود، برای رضای تو باشد.

نماینده مردم سیرجان اضافه کرد: حاج قاسم عزیز؛ به خداوندی خدا مردم مومن، خداجو، ولایت مدار، همیشه در صحنه، وفادار به اسلام و قرآن و عترت معصومین و ولایت ائمه اطهار به شفاعت تو نیاز دارند و دل بستند چون از قلب مهربانت خبر دارند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: امروز گفتمان قالب، شیوه گفتمان شما و جملات زیبا و به یاد ماندنی و دلنشین شماست. همه مردم خصوصا جوانان شیفته مکتب سلیمانی که همان مکتب اسلام و قرآن است در بین جوانان رد و بدل می‌شود؛ از جمله جملات زیبای شما «ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم» و چه زیبا که شهید سلیمانی همه فرزندان این ملت را فرزندان خود می‌دانست و می‌فرمود «این دختر بی حجاب دختر من و توست» یا این جمله که «اصلا اختلاف در بین حزب الهی با حزب الهی را قبول ندارم».

وی در ادامه اظهار کرد: شهید سلیمانی همچنین میفرمود که «جمهوری اسلامی حرم است و اگر این حرم ماند، دیگر حرم ها می‌ماند» یا این جمله که «اگر من جانم را هزار بار فدای این ملت کنم، ارزش دارد».

حسن پور بیگلری یادآور شد: شهید سردار سلیمانی بیایید و ببینید که بعد از دو سال از شهادتتان که می‌فرمودین «گوش به فرمان حکیم فرزانه باشید یا اینکه در مسائل سیاسی و فرمان رهبری، فرمان رهبری را اصل بدانید» شب گذشته رهبر فرزانه انقلاب چگونه در جمع اعضای محترم خانواده‌اتان از خاطراتتان می‌گفت و می‌گریست.

وی افزود: بیایید از خیل عاشقان وزائرانتان که از سراسر کشور عازم کرمان هستند و به دنبال گنبد و بارگاهتان می‌گردند و متوجه می‌شوند که مردم در صف قرار گرفتند و وقتی به قبر منورتان می‌رسند، می‌ببینند که روی قبر نورانیتان نوشته شده "سرباز قاسم سلیمانی" اینجاست که خاطرات با مردم بودنتان در تمامی دوران پربار و سراسر نور زندگیتان چه آن روزی که یک کارگر ساده بودید یا آن روزی که پاسدار ساده در بین پاسداران مرکز آموزش بودید و یا آن روزی که فرمانده مقتدر لشکر همیشه پیروز ثارالله بودین و یا آن روزی که موفق ترین فرمانده سپا قدس بودین و یا آن روزی که محبوب‌ترین چهره در بین جوانان شیعه بودید و یا روزی که در راهپیمایی عظیم اربعین تمثال مبارکتتان دست به دست می‌شد و یا امروز که شیفتگانت از سراسر دنیا قصد زیارت قبر سرباز حاج قاسم سلیمانی را دارند.

حسن‌پور بیگلری گفت: در همه این ایام یک جمله در ذهن همه تداعی می‌شود؛ اخلاص، صداقت و مردمی بودن شما که مردمی بودنتان تفسیر جمله «امتی ترین مرد میدان» شد. شهید سلیمانی عزیز شما همچنین در جملاتی فرمودین که «من به دنبال قاتلم هستم، چقدر مشتاق دیدارش هستم، او مرا به قله سعادت خواهد رساند، بیا خواهش می‌کنم، بیا تحملم تمام شده، با تیغ برهنه و بُرنده گلوییم آماده بریدن و جسمم آماده جهیدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان