برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار آسمانی در مساجد گیلان


برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار آسمانی در مساجد گیلان

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار آسمانی و ابوالمهندس المهدی با سخنرانی و مرثیه‌سرایی در مساجد گیلان برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: نام و یاد حاج قاسم در قلوب همه مردم جهان، مظلومان، جبهه مقاومت و ملت خودمان همواره امیدبخش و آرامش بخش بوده است که این از ویژگی‌های کسی است که پرورش یافته مکتب اسلام و انقلاب و حضرت سیدالشهدا(ع) است.

در وصف حاج قاسم زبان قاصر است و بدون شک در حد و انداره ما نیست که در خصوص ویژگی‌های بارز و بی‌مانند ایشان سخنی بگوییم، تنها خداوند به ما لطف کرده است در زمانه‌ای زندگی کنیم که بتوانیم بزرگ مردانی چون سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را ببینیم و از نزدیک شاهد این حجم از بزرگی، شجاعت و اخلاص آن‌ها باشیم.

دومین سالگرد شهادت سردار دلها کم کم فرا می‌رسد، همه آماده شده‌اند تا به پاس زحمات بی‌شماری که این سردار آسمانی برای کشور و منطقه کشیده است بهترین مراسم‌ها را برگزار کنند، هر کسی به نحوی در جنب‌وجوش است، یکی در تدارک برپایی ایستگاه صلواتی، دیگری در حال آماده سازی مسجد برای برگزاری مراسم حاج قاسم.

آری این روزها بچه‌های کانون‌های مساجد هم بیکار ننشسته و در تب و تاب برگزاری بهترین برنامه‌ها برای دومین سالگرد شهادت بهترین سردار دلها هستند، سرداری که در دل همگان از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان جای دارد. در این راستا با چند تن از مدیران کانون‌های مساجد به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه آورده شده است؛

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار آسمانی در مساجد گیلان

*ویژه مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع شاندرمن

حجت‌الاسلام «عبدالحسین فنایی» با بیان اینکه ویژه مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود اظهار کرد: این مراسم روز دوشنبه(13دی) ساعت 18 با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دایر می‌شود.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه «مهدی کاسی» کارشناس مسائل سیاسی در این مراسم به سخنرانی و «مرتضی عبدی» به مداحی خواهد پرداخت افزود: هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت سردار دلها، ترویج بنیاد و مکتب این شهید اسلام است.

وی با اشاره به اینکه لازم است شخصیت شهید سلیمانی بیشتر شناخته و مسیر درس‌ آموز او به‌ عنوان الگو به نسل جوان ارائه شود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به شهید سلیمانی نباید به چشم یک فرد نگاه کرد و باید به این شهید به چشم یک مکتب، راه و مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: هر چند این فقدان عظیم داغی بزرگ بر دل ملت ایران گذاشت اما تاثیرات ناشی از زحمات و مجاهدات بی‌شمار و منبعث از ابعاد شخصیت کامل و اصول و اعتقاد الهی شهید سلیمانی همچنان جاری و پا برجا است.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی منطبق بر مکتب انقلاب است، حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب و مکتب امام و رهبری است، مکتب حاج قاسم سلیمانی تبلور مکتب و نهضت عاشورا است، بنابراین اگر از مکتب حاج قاسم سلیمانی صحبت می‌کنیم در واقع از تمام مولفه های مکتب و نهضت عاشورا و حضرت سیدالشهدا یاد می‌کنیم.

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار آسمانی در مساجد گیلان

*ویژه مراسم شهادت حاج قاسم سلیمانی در خشکرودبار

«سودابه وحدانی» با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد:مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: حجت‌الاسلام«سیدمهدی حسینی» از روحانیون شهرستان صومعه‌سرا به عنوان سخنران و «سجاد امجدی» به عنان مداح این مراسم هستند.

وی با بیان اینکه این مراسم روز چهارشنبه(15دی) ساعت 20 برگزار می‌شود گفت: کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در این ویژه برنامه رعایت خواهد شد.

وحدانی با اشاره به اینکه شجاعت، شهامت، رشادت و شهادت سردار سلیمانس همه یادآور حماسه‌های حسینی است که ملت با آن عجین هستند تصریح کرد: معرفی مکتب حاج قاسم، معرفی مکتب شهدا، مقاومت و مکتب امام(ره) است چرا که حاج قاسم یکی از بهترین شاگردان این مکتب بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: چهل سال مجاهدت مستمر و خستگی ناپذیر در مقابله با ظلم و جبهه استکبار، یکی از برجستگی‌های مکتب حاج قاسم است.

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار آسمانی در مساجد گیلان

*برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در اباتر

«هادی رفعتی» با تسلیت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه(12دی) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع اباتر برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام هادی(ع) مسجد جامع اباتر با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی اقتدار اسلام و جبهه حق است افزود: امروز برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام و معزز، احترام به همه شهیدان، ایثارگران، جانبازان و تمامی کسانی است که از انقلاب اسلامی تاکنون با تبعیت و پیروی از امامین انقلاب جان خود را برای سرافرازی کشور نثار کرده اند.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید سال ها بگذرد تا به تمامی ابعاد شخصیت این شهید والامقام و بزرگوار پی ببریم، هر چند که تمام شهدای ما دارای ویژگی های اخلاقی بارزی هستند که به مرور و با گذشت زمان مشخص می شود.

رفعتی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز کشور را مرهون خون شهدای والامقام هستیم تصریح کرد: همه بایستی در زنده نگه داشتن یاد شهدا بکوشیم و در ولایتمداری از شهیدان تأسی کنیم تا شرمنده آنان نباشیم.

گفتنی است؛ اکثر کانون‌های مساجد در شهرستان‌های استان گیلان خود را برای برگزاری ویژه مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی آماده می‌کنند.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس