طرز تهیه شامی دال عدس


طرز تهیه شامی دال عدس

شامی دال عدس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده رژیمی است که با مواد متنوعی طبخ می شود

طرز تهیه شامی دال عدس
مواد لازم برای ۲ تا ۳ نفر
عدس ۱ پیمانه
اسفناج ۲۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
تخم مرغ ۱ عدد
زردچوبه ¼ قاشق چایخوری
نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار کافی
پودر سوخاری به مقدار کافی

طرز تهیه شامی دال عدس

مرحله اول

برای تهیه شامی دال عدس خوشمزه ابتدا عدس را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و مقداری آب به همراه نمک درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا عدس ها بپزند و آب آن تبخیر شود.

مرحله دوم

در این مرحله اسفناج را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه اسفناج را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا پس از این که عدس ها کاملا پخته شدند از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم به طور کاملا خنک شود، سپس درون غذاساز می ریزیم و پوره می کنیم. در صورت نبود غذاساز می توانید عدس را با گوشت کوب له کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم و به همراه تخم مرغ، اسفناج، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه درون غذاساز اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. مایه شامی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پودر سوخاری را به تدریج به شامی اضافی می کنیم، سپس مدام ورز می دهیم تا مواد فرم خود را حفظ کند. در ادامه مقداری از مواد شامی بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم و درون پودر سوخاری می غلطانیم.

مرحله ششم

در این مرحله شامی را در دست فشار می دهیم تا کمی پهن شود. در ادامه به همین ترتیب شامی ها را درست می کنیم تا مایه شامی تمام شود. حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در نهایت مقداری روغن درون تابه می ریزیم و شامی ها را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف شامی را به صورت یکدست سرخ می کنیم. در آخر شامی دال عدس را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :jasmine_babri

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس