مدارس کرمانشاه؛ زیر ذره‌بین بازرسان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی


مدارس کرمانشاه؛ زیر ذره‌بین بازرسان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: روند رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استان زیر ذره بین بازرسان آموزش و پرورش است.

بهمن نریمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازرسی مستمر مدارس استان از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: مدارس استان از ابتدای بازگشایی حضوری و از آبان ماه تاکنون 2440 مرتبه مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اعزام اکیپ‌هایی به مدارس برای نظارت بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، گفت: اکیپ‌های نظارتی به طور روزانه و مستمر در سطح شهرستانها، نواحی و مناطق به مدارس رفته و بر نحوه عملکرد مدارس از حیث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: هم اکنون روزانه 10 اکیپ تنها از سوی این اداره برای بازرسی مدارس از حیث رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مدارس استان اعزام می شود و این بازدیدها بجز بازدید های کارشناسان نواحی، شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تعداد اکیپ‌های بازرسی بسته به تعداد مدارس و دانش‌آموزان آنها متفاوت است، گفت: در مدارس مناطق پرجمعیت اکیپ‌های نظارتی بیشتری برای نظارت بر عملکرد مدارس اعزام می شوند.

وی سپس با اشاره به اهمیت نظارت والدین بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس، گفت: اگر مدرسه ای پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد، خانواده‌ها می توانند با مراجعه به سامانه شکایات آموزش و پرورش و یا ادارات آموزش و پرورش تخلفات را گزارش کنند.

نریمانی با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند شکایت خود را از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اعلام کنند و اطمینان داشته باشند که تذکرات لازم به مدیر مدرسه داده می‌شود، گفت: اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت آموزش و پرورش استان ظرف هفت روز کاری به شکایت ها رسیدگی می کند.

وی یادآور شد: مدارس موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و در خصوص عدم رعایت پروتکل ها گزارش‌ و شکایت زیادی نداشته ایم.

نریمانی با بیان اینکه مدارس برای مقابله با شیوع کرونا ملزم به رعایت تراکم دانش‌آموزی در کلاس های درس هستند، گفت: مدارس اجازه ندارند با توجه به مساحت کلاس های درس بیش از 15 دانش آموز را به یک کلاس بفرستند.

وی افزود: کاهش زمان برگزاری کلاس‌ها ، همزمان نبودن ساعت تفریح کلاس‌های مختلف، باز بودن در و پنجره کلاس‌ها به منظور تهویه هوا و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی از سوی دانش‌آموزان از دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید در مدارس است.

وی ادامه داد: مدارس همچنین مکلف بر نظارت بر رفتارهای دانش آموزان از حیث ماسک زدن بوده و نباید اجازه دهند دانش‌آموزی بدون ماسک سرکلاس درس حضور پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من