یکی از علمای شاخص جنوب خراسان رضوی در گناباد درگذشت


یکی از علمای شاخص جنوب خراسان رضوی در گناباد درگذشت

گناباد- ایرنا- حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد مدنی معروف به ناشرالاسلام گنابادی از روحانیون برجسته جنوب خراسان رضوی امروز 12 دی ماه در سن 90 سالگی به علت بیماری در گناباد دارفانی را وداع گفت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مرحوم ناشرالاسلام گنابادی در مدت افزون بر نیم قرن اخیر نقشی مهم و موثر در مقابله با نحله‌ها و جریانهای انحرافی داشت و علمدار واقعی مقابله با این جریانها در شهرستان گناباد بود.

حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی افزود: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم مراجع عظام تقلید فعالیت علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و در جنوب خراسان از پیشگامان مبارزات انقلابی در برابر رژیم ستم‌شاهی بود.

وی ادامه داد: آن عالم فقید که پیش و پس از پیروزی پیروزی انقلاب اسلامی با حکم مراجع عهده‌دار تبلیغ دین مبین اسلام بود و حتی مدتها بخاطر فعالیتهای مبارزاتی ضد رژیم پهلوی در تبعید و بازداشت به سر برد، فردی ساده‌زیست و مردمدار بود که با کمترین امکانات در یکی از روستاهای گناباد سکونت داشت و زندگی خود را وقف مردم و نشر معارف اسلامی کرد بطوری که همیشه در فعالیتهای اجتماعی و خیرانه نظیر ساخت حسینیه، آب‌انبار، مسجد و خانه برای محرومان نقشی محوری ایفا می‌کرد.

مراسم تشییع و تدفین مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ناشرالاسلام مدنی فردا دوشنبه در گناباد برگزار خواهد شد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت