هوای تهران امروز «قابل قبول» است


هوای تهران امروز «قابل قبول» است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (13 دی ماه) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

آفتاب‌‌نیوز :

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۱۳ دی ماه) باتوجه به شرایط ناپایدار جو و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز باعث تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه(۱۳ دی ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد را به‌ دنبال خواهد داشت.

صبح روز سه‌شنبه (۱۴ دی ماه) با آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. با رشد تدریجی ناپایداری جوی در طول روز و وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

افزایش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه(۱۴دی ماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر