حمایت از محصولات فرهنگی بومی در لرستان ضروری است


حمایت از محصولات فرهنگی بومی در لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: حمایت از تولید محصولات فرهنگی بومی استان برای فرهنگ سازی و انتقال آن به نسل‌های آینده ضروری است.

حجت الله یارمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لرستان از نظر تعدد و تنوع در محصولات فرهنگی، کالاهای عشایری، صنایع دستی روستایی و شهری جایگاه قابل توجهی دارد که جشنواره های کالا و محصولات فرهنگی حلقه اتصال میان هنرمندان و مخاطبان هستند.

وی افزود: فضای فرهنگی کشور و محصولات تولید شده باید به سمتی پیش رود که ارتباط نزدیکی بین هنرمندان و مخاطبان ایجاد شود تا مردم علاوه بر تامین نیازهای روزانه فرهنگ های بومی را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

وی گفت: برگزاری جشنواره های مختلف در خصوص محصولات فرهنگی، حمایت از تولید محصولات بومی را به دنبال خواهد داشت.

یارمحمدی با بیان اینکه در این راستا جشنواره کالا و محصولات فرهنگی لرستان همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود تصریح کرد: این جشنواره با موضوعات طراحی و بسته‌بندی کالاهای فرهنگی، اسباب‌بازی و عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی برگزار می‌شود که ثبت نام و مهلت تحویل آثار تا ۲۰ دی ماه جاری می‌باشد و نمایشگاه آن دهه اول بهمن برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون فرصت مناسبی برای معرفی هنرمندان می باشد و از افراد فعال برای شرکت در جشنواره کالا و محصولات فرهنگی لرستان دعوت می شود تا بتوانند صنایع دستی استان را به خوبی معرفی کنند.

وی ادامه داد: جشنواره کالا و محصولات فرهنگی با هدف ترویج و گفتمان سازی تولید و مصرف فرهنگی با نگاه ویژه به کالای تولیدی استان‌ها، شناسایی محصولات، شبکه‌سازی تولید تا فروش و تعریف تولیدات نو برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !