هرمزگان در صدر شیوع سویه اومیکرون در کشور است


هرمزگان در صدر شیوع سویه اومیکرون در کشور است

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به سرعت بالای انتشار سویه اومیکرون در استان، گفت: هرمزگان در بین استان های کشور در صدر شیوع این سویه قرار دارد.

دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه این سویه به دلیل سهل انگاری برخی از مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی با سرعت در حال انتقال و انتشار در هرمزگان است .

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۲۲ مبتلای دیگر، شمار بستری های کرونا در هرمزگان به ۷۱ نفر رسید که ۱۳ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و حال ۲ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین آمار فوتی های استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در استان هیچ فوتی به دلیل کرونا ثبت نشد و آمار فوتی های این بیماری در استان به ۲ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

وی سرعت انجام واکسیناسیون کرونا در هرمزگان را نیز مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۳۹۴ دز واکسن در استان تزریق شده که یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۳۴۵ دز آن در نوبت دوم تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: ۹۷و سه دهم درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن در استان، تاکنون دز اول واکسن کرونا و ۸۵ و ۹ دهم درصد نیز هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

نوروزیان تاکید کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا و انتشار آن، رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و انجام واکسیناسیون است، در غیر این صورت شرایط بسیار بحرانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت