خدمات فیبر نوری مخابرات در مهدیشهر توسعه یافت


خدمات فیبر نوری مخابرات در مهدیشهر توسعه یافت

سمنان- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: خدمات فیبرنوری با اجرای بیش از 10 کیلومتر کابل‌کشی با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال در مهدیشهر توسعه یافت.

به گزارش ایرنا، مجید دارایی روز دوشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی فرماندار مهدیشهر، افزود: به منظور تسهیل در امر خدمات‌رسانی مخابراتی و ارتباطی به مشترکان شهرستان مهدیشهر و پیشبرد پروژه‌های اجرایی مخابرات در این شهرستان، طرح توسعه خدمات فیبر نوری در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات اجرایی این طرح مخابرات در همکاری با شهرداری‌های شهرستان مهدیشهر در زمینه مجوزها و مطالبات مخابرات از شهرداری، گزارشی از عملیات اجرایی طرح ملی ایجاد بستر فیبرنوری در شهرستان مهدیشهر ارایه داد.

دارایی تصریح کرد: این طرح با اجرای بیش از ۱۰ کیلومتر کابل‌کشی فیبرنوری و با هزینه اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر فراهم آمدن امکان دسترسی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به خدمات باند پهن بر بستر فیبرنوری، مشترکان خانگی و تجاری نیز از خدمات تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری(Sip Phone) و اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری (FTTH) بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات مالی ناشی از وصول نشدن مطالبات مخابرات توسط دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: وصول مطالبات مخابرات زیربنای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارائه خدمات ارتباطی مطلوب به مردم است تمام دستگاه‌ها در این زمینه باید مساعدت لازم را با مخابرات داشته باشند.

در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های مخابرات منطقه سمنان در اجرای این طرح ملی، بر تعامل بیشتر شهرداری‌ها و همچنین انجام تعهدات مالی به مخابرات تاکید شد.

سمنان در شاخص زیرساخت اینترنت رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

۹۹ درصد جمعیت روستایی استان سمنان معادل ۲۹۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از تلفن ثابت برخوردار است و سمنان در زمینه ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه روستایی در رتبه اول کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین