زمین‌خواری به بهانه گندمکاری در سرخه ناکام ماند


زمین‌خواری به بهانه گندمکاری در سرخه ناکام ماند

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: 2 هزار مترمربع زمین‌خواری اراضی ملی به بهانه گندمکاری در روستای صوفی آباد این شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا سعیدی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: ۲ هزارمتر مربع از اراضی ملی در شهرستان سرخه شخم‌زده و تحت کشت گندم و جو قرار گرفته بود.

وی گفت: برای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با زمین خواران، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی با قانون شکنان و افرادی که به تخریب و تصرف اراضی ملی اقدام کنند در هر جایگاهی که باشند برخورد قاطع خواهد کرد.

وی ادامه داد: با افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون هرگونه دلیل مالکیت نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند طبق مقررات با آن‌ها برخورد و از تصرفات غیرقانونی آنان جلوگیری می‌شود.

سعیدی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی به صورت مستمر است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

وی افزود: عرصه مورد نظر در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور از تصرف آزاد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان سرخه دارای ۶۵۸ هزار هکتار اراضی ملی شامل ۸۳۶۵ هکتار اراضی جنگلی و ۲۹۶۰۰ هکتار اراضی مرتعی و بیشه زار و ۶۲۰ هزار هکتار بیابان است .

پویش مردمی بذرکاری و بذر پاشی ۳۰۰ هکتار در مهدیشهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر هم به رسانه ها گفت: پویش ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک‌درخت به یاد هر شهید هزار نهال بذرکاری و بذر پاشی و نهال کاری در مراتع ده صوفیان با هدف احیای مراتع و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۳۰۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی این منطقه انجام شد.

حیدر واحد مطلق افزود: این پویش مردمی با شعار «هر ایرانی یک درخت » در روستای «ده صوفیان» بخش شهمیرزاد، با حضور و مشارکت مردم صورت گرفت.

وی هدف اصلی از برگزاری پویش بذرکاری را نهادینه کردن فرهنگ کاشت و تقویت پوشش گیاهی مراتع با رویکرد مردمی عنوان و بیان کرد: این طرح باعث افزایش سرانه فضای سبز منطقه، افزایش تراکم پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در دامنه‌های شیب دار خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر ابراز امیدواری کرد: اجرای این پویش مردمی زمینه ساز احیا و توسعه پوشش گیاهی، تولید علوفه بیشتر در مراتع این منطقه، حفاظت خاک، کنترل فرسایش و بهبود معیشت بهره برداران محلی شود.

واحد مطلق افزود: این طرح با مشارکت مردم اهالی روستای ده صوفیان و جمعی از همیاران طبیعت و همکاران منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر، بسیج سازندگی و دیگر دستگاه های اجرایی با کاشت بذر «بادامک» انجام شد.

پویش ایران سرسبز با شعار هر ایرانی یک درخت از هشتم دی ۱۴۰۰ همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا هفته منابع طبیعی در نیمه اسفند ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو