جاده‌های گیلان برفی شد؛ رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند


جاده‌های گیلان برفی شد؛ رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند

رشت - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی استان گفت: رانندگان برای تردد از محورهای کوهستانی استان حتما تجهیزات ایمنی همچون زنجیرچرخ و زمستانه به همراه داشتند.

فریبرز مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر بارش برف در تمامی محورهای کوهستانی استان گزارش می شود که در برخی مناطق در حد سفید پوش کردن سطح جاده است.

وی به بارانی بودن محورهای داخلی استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در چنین شرایط جوی از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند، اما در صورت ضرورت قبل از حرکت بویژه برای تردد در محورهای کوهستانی از سالم بودن خودروی خود و داشتن سوخت کافی مطمئن شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان رعایت سرعت مطمئنه و مقررات راهنمایی و رانندگی را برای تمامی شرایط به خصوص در روزهای بارانی را الزامی دانست و گفت: اغلب حوادث جاده ای ریشه در بی احتیاطی انسانی و عبور از قوانین و مقررات دارد.

مرادی بار دیگر با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف در تمامی محورهای کوهستانی در حد سپیدپوش است، افزود: هم اینک تمامی محورهای استان به غیر از پونل- خلخال که بدلیل نبود ایمنی کافی برای تردد کنندگان مسدود است، باز و تردد در آنها در جریان است.

وی گفت: شهروندان می توانند برای تردد در محورهای استان قبل از تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها تماس بگیرند.

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که افزایش ابر، کاهش دما و به تناوب بارندگی را تا آخر هفته در استان شاهد باشیم.

اوایل دی ماه بارش برف در ارتفاعات گیلان در برخی از مسیرهای کوهستانی به نیم متر هم رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه