مانع بزرگ سر راه انتخابات کمیته ملی المپیک برداشته می‌شود؟


مانع بزرگ سر راه انتخابات کمیته ملی المپیک برداشته می‌شود؟

با تعیین تکلیف انتخابات کوهنوردی، این انتظار هست که مجامع فدراسیون های المپیکی دیگر هم برگزار و بزرگترین مانع پیش روی انتخابات کمیته ملی المپیک برداشته شود.

به گزارش ایسنا، انتخابات کمیته ملی المپیک قرار است ۱۷ اسفند برگزار شود و اولین مانع برای برگزاری انتخابات، تعیین ریاست فدراسیون های المپیکی است. طبق اساسنامه، فدراسیون‌هایی که در برنامه بازی های المپیک قرار دارند به علاوه اعضای ایرانی کمیته بین المللی المپیک و نیز قهرمانان المپیک عضو مجمع همواره باید اکثریت آرا مجمع را تشکیل دهند.

۲۹ فدراسیون المپیکی وجود دارد که به همراه ۶ ورزشکار المپیکی، ۳۵ رای مهم مجمع را به خود اختصاص می دهند.

چالش پیش روی کمیته ملی المپیک، رییس نداشتن فدراسیون های بوکس، شنا، بسکتبال، تکواندو، اسکیت، تیراندازی و کوهنوردی بود و حتی این نگرانی وجود داشت که مبادا با برگزار نشدن انتخابات این فدراسیون ها، زمینه برای تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک فراهم شود. چراکه دو فدراسیون ژیمناستیک و دوچرخه سواری هم بلاتکلیف هستند و وزنه برداری هم در روز های آینده به جمع این فدراسیون های بلاتکلیف اضافه می شود.

برگزاری انتخابات کوهنوردی اتفاق خوبی بود و اگر انتخابات اکثر فدراسیون های المپیکی که در صف برگزاری مجمع هستند، برگزار شود، دیگر مانعی بر سر راه انتخابات کمیته ملی المپیک باقی نمی ماند.

انتخابات تکواندو اگر چهارشنبه هفته جاری برگزار شود، می توان تا حدودی به برداشته شدن این مانع خوشبین بود.

البته از میان دیگر اعضای مجمع، انتخابات فدراسیون ورزش دانش آموزی هم باید برگزار شود تا رییس آن بتواند در مجمع حضور داشته باشد.

رییس فدراسیون اسلامی ورزش زنان هم عضو مجمع است که با توجه به استعفای عرب عامری، این فدراسیون هم باید تعیین تکلیف شود. البته فدراسیون اسلامی ورزش زنان در این سال ها هیچ کار خاصی به جز اینکه تنها نماینده اش را به مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بفرستد، نداشته است.

* مهمترین ماموریت هیات اجرایی برای تکمیل اعضای مجمع

رییس آکادمی ملی المپیک دیگر عضو مجمع است که در حال حاضر کسی این عنوان را ندارد و تنها دبیر کل به عنوان سرپرست فعالیت می کند. از این رو صالحی امیری باید پیشنهاد خود را برای انتخاب رییس به هیات اجرایی اعلام کند و اعضای هیات اجرایی رییس آکادمی را تصویب کنند.

انتخاب دو نماینده باشگاه های ورزشی فعال در رشته های المپیکی، انتخاب دو (زن و مرد) از میان مربیانی و یا داورانی که در بازی های المپیک شرکت کرده‌اند از دیگر ماموریتی است که هیات اجرایی باید انجام دهد.

انتخاب پنج کارشناس خبره در امور بازی های المپیک به پیشنهاد رییس و تصویب هیات اجرایی انجام می شود که باید دو نفر از آنها از بانوان و یک نفر از بین کارشناسان حوزه ورزش دانش آموزی باشند.

درواقع جنگ اصلی، برای انتخاب خبرنگان ورزشی است. زیرا علاوه بر اینکه خیلی‌ها از بیرون تمایل دارند با قرار گرفتن جزو خبرگان ورزشی به مجمع راه یابند، اعضای هیات اجرایی که بدون فدراسیون هم هستند، این رغبت را دارند سهمی در خبرگان ورزشی داشته باشند. از این رو به نظر می رسد جلسات هیات اجرایی بدون چالش نباشند و باید دید کدام یک از افراد که سودای حضور مجدد در کمیته ملی المپیک را در سر می‌پرورانند، برای حضور در خبرگان ورزشی قدم جلو می گذارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید