هشدار پلیس درمورد کلاهبرداری از کودکان و نوجوانان در سایت‌های درج آگهی


هشدار پلیس درمورد کلاهبرداری از کودکان و نوجوانان در سایت‌های درج آگهی

تهران - ایرنا - رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور، نسبت به کلاهبرداری و سوءاستفاده از کودکان و نوجوانان در سایت‌های درج آگهی هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از عدم آگاهی‌های سایبری کودکان و نوجوانان و اشتیاق آنان برای خرید، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پلیس فتا، سرهنگ دوم علی محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار داشت: سایت‌های درج آگهی از جمله دیوار به دلیل ارائه خدمات رایگان، میان کاربران فضای مجازی پرطرفدار هستند و به دلیل همین امر شاهد حضور گسترده کلاهبرداران در این سایت‌ها هستیم.

وی افزود: کودکان و نوجوانان نیز از جمله کاربرانی هستند که در سایت‌های درج آگهی حضور دارند و این امر احساس خطر نسبت به آسیب‌های فضای مجازی را افزایش می‌دهد زیرا کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط سنی خاص، حساس‌ترین و آسیب‌پذیرترین گروه در جامعه هستند و کلاهبرداری از آنان علاوه بر ایجاد آسیب‌های روحی و روانی می‌تواند در آینده تبعات منفی برای خانواده‌ها و به تبع آن جامعه داشته باشد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری به ترفندهای مجرمان سایبری در این سایت‌ها اشاره کرد و گفت: مجرمان سایبری در سایت‌های واسط با هویت جعلی و با سوءاستفاده از عدم آگاهی‌های سایبری کودکان و نوجوانان و اشتیاق آنان برای خرید، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ رجبی در تشریح این موضوع گفت: کودکان و نوجوانان به منظور خرید اکانت‌ها و دستگاه‌های بازی، اغلب بدون اطلاع خانواده‌ها به سایت‌های درج آگهی مراجعه می‌کنند و کلاهبرداران نیز با تبلیغات جذاب و تخفیف‌های چشمگیر آنان را به دام خود می‌کشانند.

وی افزود: عدم واگذاری دسترسی کامل اکانت بازی و عدم پاسخگویی پس از دریافت بیعانه یا وجه کامل از محتمل ترین شگردهای ارتکاب جرم این مجرمان است.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور ضمن اشاره به اثرات و آسیب‌های کلاهبرداری‌های اینترنتی از کودکان و نوجوانان از قبیل ایجاد بی اعتمادی و اضطراب در آنان؛ به خانواده ها توصیه کرد: وقت بیشتری را به فرزندان خویش اختصاص بدهند و با بالا بردن دانش و سواد سایبری، کودکان خود را در فضای مجازی همراهی کنند.

وی تصریح کرد: هم‌وطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...