همایش ملی و بین المللی قیام تاریخی عاشورا در خاش برگزار می شود


همایش ملی و بین المللی قیام تاریخی عاشورا در خاش برگزار می شود

نشست اعضای شورای اداری خاش سیستان و بلوچستان با محوریت برنامه‌ریزی و تبیین اهداف هشتمین همایش ملی و بین المللی قیام تاریخی عاشورا به میزبانی دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا- فرماندار شهرستان خاش نسبت به برگزاری هرچه بهتر هشتمین همایش ملی و بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا گفت: اهتمام در گرامیداشت مناسبت های شاخص و ارزشمند ملی و مذهبی؛ ۹دی حرکت حماسی و سرشار از بصیرت ملی و نمود تجدید میثاق امت با ولایت و رهبری و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دهه بصیرت، دومین سالگرد شهادت مالک اشتر جبهه مقاومت و پایداری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) قابل تقدیر است.

صاحب گل صالحی با اشاره به فرازی پرمفهوم از وصیت نامه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی؛ سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزشهای آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده اید و زحمت کشیده اید، از بین می‌رود. این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است. این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هر گونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولیّ فقیه است، بیان کرد:بدانیم و آگاه باشیم مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی ادامه مکتب بزرگ اسلام و راه امام حسین (ع) است و امروز بیش از هر زمان دیگری می بایست در اشاعه و تبیین نهضت عاشورا و انتقال رسالت آن به نسل جوان و فرهیخته اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد:بر هر مسئول و مدیر اجرایی واجب است که با در نظرگرفتن ارج و مقام والای شهدا و وارثان آنان و ادای دین به خون پاک آن بزرگواران تکریم ارباب رجوع، خدمت صادقانه، دلسوزانه و مسئولانه در جلب رضایت شهروندان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی تاکید کرد:با توجه به قرارگیری در فصل بودجه شهرستان و لزوم نیازسنجی در مناطق تحت پوشش، جذب اعتبارات و پیشگیری از تضییع حق روستاییان، کلیه مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی شهرستان موظف به سرکشی و حضور در ۱۰روستا، نشست با دهیار، شورا و مردم، بررسی مشکلات و دغدغه های آنان، پاسخگویی به شکایات، مرتفع نمودن معضلات مرتبط و جمع بندی مشکلات جهت گزارش و مداخله به فرمانداری تا پایان دی ماه هستند.

صالحی اظهار داشت:پیگیری مصوبات کارگروه تنظیم بازار، رصد و پایش روزانه واحدهای ارائه دهنده و توزیع کننده خدمات و کالاهای ضروری مردم، سوخت، نفت، گاز، نان و...و ارائه گزارشات به فرمانداری تا شهروندان از بازخورد مطلوب آن به صورت ملموس بهره مند شوند.

وی گفت:با توجه به ورود سامانه بارشی به شهرستان و آماده باش ستاد مدیریت بحران ضمن لغو مرخصی کلیه اعضای ستاد، می بایست از همه ظرفیت، توان و امکانات موجود استفاده و به ویژه آمادگی و تمهیدات لازم، ماشین آلات، تجهیز دپوی وسایل امدادی و دارویی، ذخایر سوخت و... در مناطق آسیب پذیر شناسایی شده طی سالهای گذشته به کار گرفته شود.

فرماندار خاش افزود:تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم اصلی ترین رویکرد دستگاههای اجرایی در شهرستان باید باشد.

وی با تأکید بر تلاش در تسریع و تکمیل پروژه های نیمه تمام ادارات، کلنگ زنی، افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه های بزرگ در دهه فجر امسال؛ بهره برداری از خط راه آهن و افزوده شدن شهرستان خاش به خط ریلی کشور، تکمیل جاده دو بانده خاش به مرکز استان و شهرهای اطراف، پیشرفت مطلوب راه مرزی روتک و اهمیت آن به واسطه مبادلات مرزی و مواصلاتی، تکمیل خط گازرسانی شهرستان خاش و برخورداری و اتصال ۹۳ روستای شهرستان به خط گاز، تأمین بیش از ۷۰فضای آموزشی با جذب کمک خیرین مدرسه ساز، به تحقق پیوستن مطالبه مردم در برخورداری از آب شرب لوله کشی و آبرسانی به خاش در بودجه ۱۴۰۱ که به لطف خداوند متعال، حمایت استاندار محترم، تعامل و پیگیری راهگشای نماینده محترم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی، اهتمام دستگاه های اجرایی می تواند موجبات توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم کند، افزود:ترک فعل و سهل انگاری در انجام وظیفه سازمانی و ایجاد نارضایتی مردم قابل قبول نیست و از نظر قانونی نیز برای مدیران مسئولیت خواهد داشت.

صالحی بیان کرد:روند واکسیناسیون همچنان با سرعت مطلوبی در سطح شهرستان در حال انجام است و از مدیران به عنوان طلایه داران برنامه های دولت درخواست داریم ضمن تأکید و پایش طرح واکسیناسیون در ادارات نسبت به انجام نوبت دوم و سوم و تکمیل واکسیناسیون خود و خانواده تحت تکفل اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی گفت:بسیار خرسندیم هشتمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت با محوریت «تقریب مذاهب و وحدت و همدلی حوزه و دانشگاه، عزت‌مداری حادثه عاشورا، امام حسین(ع)‌ و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، تحقق نهضت عاشورا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ویژگی‌های انقلاب عاشورایی، تأثیر قیام عاشورا بر رسانه‌های جمعی و...به میزبانی شهرستان خاش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد