افشاگری کریک درباره دونالد ترامپ/ او دستور داد تا اسناد مربوط به انتخابات 2020 توقیف شود


افشاگری کریک درباره دونالد ترامپ/ او دستور داد تا اسناد مربوط به انتخابات 2020 توقیف شود

ترامپ معرفی سیدنی پاول ، یک دادستان راست گرای افرطی و تئوریست توطئه را به عنوان مشاور ویژه تحقیق درباره ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 مورد بررسی قرار داده بود اما پی آن را نگرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک مورد نگران کننده در گزارش اسنادی که در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ در اختیار بازرسان قرار گرفت، پیش‌نویس نامه‌ای توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت است که در آن خواستار "مصادره" اسناد انتخاباتی پس از شکستش شده بود.

بنابر گزارش پایگاه خبری هافینگتون پست، این گزارش به همراه اسناد دیگر همین اواخر به کمیته تفحص مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد که مسئول رسیدگی به یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره است. این اسناد را "برنارد کریک"، متحد ترامپ و کمیسیونر سابق پلیس شهر نیویورک به این کمیته داد.

کریک مشاور کلیدی تیم حقوقی ترامپ بود که تلاش می‌کرد تا روایتی را درباره تقلب انتخاباتی از خودشان دربیاورند.

در کنار اسنادی که کریک به کمیته داده، همچنین یکسری اسناد هم که پیشتر از ارائه آنها امتناع کرده بود، ارائه کرد که شامل نامه ترامپ می‌شود.

در میان این اسناد که زمانی از ارائه آنها امتناع شده بود، "پیش نویس نامه‌ای از رئیس جمهوری آمریکا است که نشان می‌دهد وی خواستار توقیف و مصادره شواهد به نفع امنیت ملی برای انتخابات ۲۰۲۰ شده است."

اگرچه ترامپ در نهایت اقدامی برای توقیف این اسناد انتخاباتی نکرد،‌ اما وجود چنین نامه‌ای می‌تواند یک اطلاعات کلیدی در تحقیقات درباره استراتژی او به منظور تضعیف "انتخاباتی مشروع" باشد.

مقام‌های آمریکایی هیچ شواهدی درباره تقلب قابل قبول در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیافتند.

این نامه ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰ و یک روز پیش از ملاقات ترامپ با مشاورانش از جمله مایکل فلن و بررسی توقیف و مصادره اسناد انتخاباتی در صورت شکستش در انتخابات نوشته شده بود.

نیویورک تایمز هم گزارش داد، ترامپ معرفی "سیدنی پاول"، یک دادستان راست گرای افرطی و تئوریست توطئه را به عنوان مشاور ویژه تحقیق درباره ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار داده بود اما پی آن را نگرفت.

فلن حتی زمانی این مساله را مطرح کرد که شاید ترامپ برای به دست گرفتن امور و کنترل انتخابات منع آمد و شد وضع کند.

کریک با یک مصاحبه داوطلبانه با کمیته تفحص مجلس نمایندگان، احتمالا در ۱۳ ژانویه موافقت کرده است. این کمیته در ماه نوامبر ۲۰۲۱ وی را احضار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان