398 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گندم رفت


398 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت گندم رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشت 398 هزار هکتار گندم در اراضی زراعی استان خبر داد.

محمدسعید هوشیار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش پنج هزار هکتاری سطح زیرکشت گندم در استان در سال زراعی جاری، اظهار کرد: امسال 398 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته که از این میزان 300 هزار هکتار آن به کشت گندم دیم و 98 هزار هکتار دیگر به کشت گندم آبی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: امسال بیشترین کشت پاییزه گندم در استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد، هرچند در همه شهرستانهای استان کشت گندم داریم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به کاهش میزان بارندگی های پاییزه در استان داشت و گفت: تولید گندم تابعی از شرایط محیطی است و میزان بارندگی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در میزان برداشت محصول خواهد داشت.

هوشیار با بیان اینکه بارندگی‌های استان تا این لحظه نشان می‌دهد که سال زراعی خوبی در پیش نیست، ابراز امیدواری کرد: با بارش رحمت الهی در فصل زمستان شاهد عملکرد قابل قبول مزارع گندم در استان باشیم.

هوشیار ادامه داد: کشاورزان با رعایت اصول به زراعی، مبارزه با آفات و تغذیه مناسب اراضی می‌توانند اثرات سوء خشکسالی در مزارع کشاورزی را کاهش دهند.

هوشیار در ادامه اشاره ای هم به وضعیت کشت گندم در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته داشت و گفت: سال زراعی گذشته 393 هزار هکتار گندم شامل 299 هزار هکتار گندم دیم و 94 هزار هکتار گندم آبی در استان کرمانشاه کشت شده بود.

هوشیار با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در سال گذشته، گفت: استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته با تولید 600 هزارتن گندم یکی از استان های بزرگ تولید کننده گندم در کشور بود.

هوشیار ادامه داد: سال زراعی گذشته با خرید 422 هزار تن گندم در مراکز خرید، رتبه خرید گندم استان از رتبه پنجم کشور به رتبه چهارم ارتقا پیدا کرد.

کشت پاییزه گندم در استان کرمانشاه از مهر ماه شروع شده و هم اکنون به اتمام رسیده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند