گزینه محتمل IOC برای المپیک زمستانی 2030 مشخص شد


گزینه محتمل IOC برای المپیک زمستانی 2030 مشخص شد

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قصد دارد ساپورو ژاپن را به عنوان میزبان المپیک 2030 معرفی کند. به گزارش صبح اقتصاد (https://sobh-eqtesad.ir/) و به نقل از خبرگزاری تاس، نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و مقامات ژاپنی می‌توانند برای توافق بر سر برگزاری بازی‌های زمستانی 2030 در ساپورو، مرکز اداری استان هوکایدو، رایزنی‌های غیررسمی انجام دادند....

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قصد دارد ساپورو ژاپن را به عنوان میزبان المپیک ۲۰۳۰ معرفی کند.

به گزارش صبح اقتصاد و به نقل از خبرگزاری تاس، نمایندگان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و مقامات ژاپنی می‌توانند برای توافق بر سر برگزاری بازی‌های زمستانی ۲۰۳۰ در ساپورو، مرکز اداری استان هوکایدو، رایزنی‌های غیررسمی انجام دادند. این را روز دوشنبه خبرگزاری کیودو به نقل از منابع خود گزارش کرد.

از آنجایی که IOC اکنون به طور فزاینده‌ای با هزینه‌های میزبانی المپیک مواجه است، توجه زیادی به زیرساخت‌های موجود و هم‌چنین در دسترس بودن حمایت ساکنان محلی برای برگزاری المپیک دارد. تصمیم نهایی در مورد انتخاب ساپورو برای المپیک زمستانی ۲۰۳۰ می‌تواند در طول سال جاری گرفته شود.

ساپورو میزبان بازی‌های زمستانی ۱۹۷۲ بود و در حال حاضر برخی از زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی لازم را دارد. علاوه بر این، مقامات شهر در ماه مارس سال جاری می‌خواهند یک نظرسنجی از ساکنان انجام دهند تا از نگرش آن‌ها به میزبانی المپیک جدید مطلع شوند. طبق محاسبات اولیه، بودجه مسابقات در مرکز اداری هوکایدو ۲.۴ تا ۲.۶ میلیارد دلار خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲، بازی‌های المپیک زمستانی در پکن (چین) و در سال ۲۰۲۶ در میلان و کورتینا دامپزو (ایتالیا) برگزار می‌شود. علاوه بر ساپورو، تمایل به میزبانی بازی‌های ۲۰۳۰ قبلا توسط ونکوور کانادا و سالت لیک سیتی آمریکا گزارش شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟