قاسم هنوز زنده است


قاسم هنوز زنده است

مشهد- ایرنا- 2 سال پس از 13 دی ماهی که در آن سردار قاسم سلیمانی با حمله تروریستی آمریکاییان در بغداد به شهادت رسید همچنان داغ این فراق بزرگ زنده است اما در کنار آن معرفی زندگی او به عنوان یک انسان تراز مکتب از وی الگویی ساخته است که سلیمانی شهید را برای دشمنان از سردار سلیمانی خطرناکتر کرده است.

شناساندن روش و منش سیاسی، اجتماعی، فردی و اخلاقی این سردار بزرگ جهان اسلام اکنون وظیفه اهالی رسانه است تا همگان شاهد باشند که شاگردی مخلصانه در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) چگونه جمع اضداد می کند و شدت و لطافت، مهر و قهر و عقل و عشق را گرد هم می آورد و انسانهای بزرگی چون قاسم سلیمانی را می پرورد.

توان نوزایی و انسان سازی این مکتب است که همچنان نام قاسم سلیمانی را به عنوان نماد و مظهر این مکتب زنده نگاه داشته و فیس بوک و اینستاگرام را به حذف و سانسور این نام واداشته است غافل از آن که آن که عزت و ذلت می بخشد خداوند قادر متعال است که فرمود:تُعِزُّ مَن تَشاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشاءُ.

شهادت منجر به شناخت بیشتر شهید سلیمانی شد

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: خداوند گاهی اوقات دشمن را وسیله‌ای برای اعتلای اهل ایمان قرار می‌دهد و نحوه شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی نیز منجر به شناخت بیشتر از او شد و این چیزی نبود که دشمن می‌خواست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی مطلق با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی را نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن دانستند افزود: در طول تاریخ شاهد این بودیم که دشمنان اسلام فکر می‌کردند با حذف فیزیکی می‌توانند نام و یادی را از میان برد که نمونه آن واقعه عاشورا است اما به واسطه آن که عزّت از آن خداست اکنون شاهد حضور میلیونی در روز اربعین حسینی (ع) هستیم و مخالفت دشمنان با شهید سلیمانی نیز از این دست است.

وی با طرح این سؤال که اگر همه مردم کره زمین جمع شوند می‌توانند خورشید را پنهان کنند؟ ادامه داد: تاکنون دشمن برای جلوگیری از انتشار ابعاد شخصیت‌هایی همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سعی در ایجاد بایکوت خبری کرده اما به نتیجه نرسیده است و این نشان دهنده این موضوع است که انتشار ابعاد مختلف یک مکتب الهی به دست رسانه و آنتن‌های ماهواره نیست و اگر خداوند اراده کند که اسمی، خونی و یا مکتبی در جهن طنین انداز شود دشمن با همه دشمنی خود نمی‌تواند جلودار این موضوع شود چنان که دشمنان با کارهای خود باعث شناخت بیشتر مکتب شهید سلیمانی شدند.

خداوند گاهی اوقات دشمن را وسیله‌ای برای اعتلای اهل ایمان قرا می‌دهد و نحوه شهادت سردار، شهید قاسم سلیمانی نیز منجر به شناخت بیشتر او شد و این چیزی نبود که دشمن می‌خواست.رییس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: روزگاری در اروپا مانع فروش و انتشار قرآن شدند و یا در زمانی دیگر توسط سلمان رشدی دست به تحریف آیات خدا زدند ولی اکنون شاهد اقبال بسیاری از مردم به کتاب خدا هستیم.

حسینی افزود: دشمن با همه تلاش خود نمی تواند مانع انتشار نام شهید سلیمانی شود زیرا خدا اراده کرده است شهادت این مرد همچون یک چشمه امید در میان مظلومان جهان قرار گیرد و به همین دلیل رهبر انقلاب شهادت سردار سلیمانی را برای دشمن خطرناک‌تر از حیات او معرفی کردند.

وی با اشاره به گذشت ۲ سال از شهادت سردار دلها گفت: بعد از شهادت او شاهد بودیم حتی افرادی که فکر می‌کردیم رابطه خوبی با خدا ندارند به واسطه شهادت سردار نام خدا در قلب آنها جا پیدا کرد و بر همین اساس شاهد تشییع میلیونی او در شهرهای مختلف ایران بودیم.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد اولین ویژگی شهید سلیمانی که به ذهن انسان متبادر می‌شود را اخلاص او نام برد و افزود: در روایتی آمده که اگر کسی برای خدا باشد خدا نیز برای او خواهد بود و این مرد به واسطه اخلاص خود و این که با مردم رو راست بود به جایگاهی رسید که خداوند با شهادتش باعث هدایت نسل‌ها شد و امروز در حال تبدیل شدن به یک مکتب است و بر همین اساس کمتر صحبت از شخص قاسم سلیمانی است و بیشتر از مکتب او سخن به میان می‌آورند و این در حالی است که برخی افراد بعد از گذشت قرن‌ها و با برگزاری سمینارها قرار است به مردم معرفی شوند اما معرفی شهید سلیمانی در همان زمان شهادت او اتفاق افتاد و لرزه بر دل دشمن افکند.

حسینی افزود: شهادت قاسم سلیمانی منجر به کنار گذاشته شدن ترامپ شد و امروز نیز شاهد خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه هستیم و این همان امداد الهی است که خداوند حجت را با خون یک شهید بر ما تمام می‌کند.

دانش‌آموخته مکتب حضرت فاطمه (س) و امام حسین(ع)

ریبس جامعه المصطفی العالمیه در مشهد نیز در این خصوص گفت: شهید سلیمانی دانش‌آموخته مکتب حضرت فاطمه (س) و امام حسین(ع) بود و بر همین اساس، اخلاص در عمل در راس سیره او قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح افزود: تکلیف مداری او باعث شد تا خود را مامور به تکلیف بداند و کاری به نتیجه نداشته باشد زیرا نتیجه را از آنِ اراده خدا می‌دانست، پس لازم می دید تا به وظیفه و تکلیف خود فارغ از نتیجه آن عمل کند.

قاسم هنوز زنده است

وی ادامه داد: او فراتر از مرزها فکر می‌کرد و جهان اسلام را یکپارچه می‌دید و با این نگاه و در شرایط سخت، دفاع از امت اسلام و سرزمین فلسطین را مورد تاکید قرار می داد.

ریبس جامعه المصطفی العالمیه در مشهد گفت: او منادی وحدت بین مذاهب اسلامی بود که هنوز عطر آن به مشام می‌رسد و با این که خط مقاومت دارای برخی گرایش‌های متفاوت مذهبی بودند ولی خود را با آنها در خدا و دین و قبله یکی می دید و به همین دلیل آنها را در مقابل دشمنان دین تجهیز می‌کرد.

صالح افزود: شهید سلیمانی در اوج عبودیت خود، دارای بصیرت و ولایتمداری بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست و اهل اجتهاد در مقابل ولایت نبود بر همین اساس می توان اذعان کرد که تمدن نوین اسلامی بر پایه تربیت نسلی آگاه، بصیر و خدا محور در مکتب شهید سلیمانی شکل می‌گیرد.

استمرار در مبارزه

استاندار خراسان رضوی نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ویژگی بارز شهید سلیمانی استمرار در جهاد و مبارزه بود و من خود سعی در الگوگیری از این شخصیت بزرگ دارم تا مانند او باشم.

یعقوبعلی نظری با اشاره به پرورش شهید سلیمانی در نهضت امام خمینی (ره) برای دفاع از اسلام افزود: خاستگاه شهید سلیمانی دفاع مقدس است دفاعی که باعث حفظ نظام شده است و جلوه آن را در جهان منتشر کرده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب، شهید سلیمانی را به عنوان یک الگو و مکتب معرفی کردند زیرا برای پیاده‌سازی اهداف اسلام ناب محمدی (ص) در قرن حاضر و نشان دادن آن به بشریت می‌توان از او که زندگی خود را وقف اسلام کرده بود نام برد.

استاندار خراسان رضوی که پیشینه فرماندهی سپاه امام رضا (ع) و هم لباسی با سردار سلیمانی را دارد با اشاره به مجاهدت‌های او در طول زندگی گفت: او بعد از انقلاب اسلامی و استقرار این نظام در مسیر آن حرکت کرد و در عرصه دفاع مقدس نیز حاضر شد تا در مقابل تهاجم گسترده استکبار جهانی برای ساقط کردن نظام ایستادگی کند زیرا باید درعین حال که انسان سازی رخ می‌دهد مکتب سازی هم شکل بگیرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی بال موشک به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (حشد الشعبی) و همراهان دیگر آنان به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور رییس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد