بالاخره کارت واکسیناسیون برای امتحانات حضوری مدارس الزامی است؟


بالاخره کارت واکسیناسیون برای امتحانات حضوری مدارس الزامی است؟

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص نحوه ارائه کارت واکسیناسیون برای امتحانات حضوری مدارس توضیحی ارائه داد.

آفتاب‌‌نیوز :

محمود معزی اظهار کرد: برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان و ایجاد ایمنی و مصونیت عمومی لازم است حداقل ۸۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه شوند. تاکنون بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان واجد شرایط استان خوزستان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان دوره تحصیلی متوسطه نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند که لازم است در زمان تعیین‌شده دوز دوم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت برگزاری امتحانات نوبت اول، همه دانش‌آموزان باید در امتحانات دی‌ماه شرکت کنند و ناظرین آموزش و پرورش نظارت و مراقبت کامل بر امتحانات حضوری را به صورت نوبت‌بندی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بر اساس دستورالعمل مربوطه بر عهده خواهند داشت. همچنین تاکید می‌شود به منظور پیشگیری از شیوع کروناویروس در استان به ویژه سویه جدید اُمیکرون، دانش‌آموزانی که هنوز اقدام به تزریق دوزدوم نکرده‌اند به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دوز دوم را دریافت کنند.

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص الزامی بودن یا نبودن ارائه کارت واکسیناسیون برای حضور در امتحانات، گفت: کارت واکسیناسیون دانش‌آموزی پس از دریافت دو دوز برای درج در پرونده دانش‌آموزان واجد شرایط لازم است، تست منفی PCR نیز برای دانش‌آموزان دارای علائم بیماری اجباری است.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزانی که در مدرسه برای شرکت در امتحان حاضر می‌شوند لازم است بهداشت فردی را رعایت کنند، افزود: دانش‌آموزان حتما از ماسک و اسپری ضدعفونی استفاده کنند و فاصله‌گذاری حداقل یک و نیم متر را رعایت کنند، آب و تغذیه بسته‌بندی شده و لوازم‌التحریر شخصی به همراه داشته باشند و از دست دادن، روبوسی و در آغوش گرفتن یکدیگر پرهیز کنند و پس از اتمام امتحان و یا کلاس درس، مدرسه را ترک کنند.

معزی گفت: به منظور سهولت در رصد هوشمند وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزی و کارکنان آموزش و پرورش سامانه sida.medu.ir طراحی شده و لازم است مدیران مدارس اقدام به ثبت اطلاعات روزانه موارد غیبت دانش‌آموزان و کارکنان در صورت ابتلا اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط