150میلیون مترمکعب آب درسازه های آبخیزداری هرمزگان ذخیره شد


150میلیون مترمکعب آب درسازه های آبخیزداری هرمزگان ذخیره شد

بندرعباس- ایرنا- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: درپی بارندگی های اخیر موجب ذخیره سازی 150 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استان شد.

محمدپور بلیغی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: آب باران در ۸۳۷ سازه آبخیزداری در سراسر استان هرمزگان ذخیره شده است که این میزان آبگیری نقش بسیار موثری در کنترل سیل داشته است.

وی بیان داشت: آب های ذخیره شده در سازه های آبخیزداری به مصرف آب شرب در روستاها، شرب دام و مصرف کشاورزی می رسد که آبگیری سازه ها در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نیز تاثیرخواهد گذاشت.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان اظهارداشت: سازه‌های آبخیزداری در استان با هدف کنترل سیلاب، جمع‌آوری روان آب های سطحی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و مبارزه با پیامدهای خشکسالی و توسعه پوشش گیاهی احداث شده است.

استان هرمزگان دارای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری است.

سال ۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزون بر ۷۰۰ سازه آبخیزداری با مشارکت های مردمی در استان هرمزگان ساخته شد که نقش مهمی در حفظ آب و خاک داشته است.

از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر