از دیدن امکانات خوب در ایران هیجان زده ام/ کمپدلی: ولاسکو گفت در ایران موفق می شوی


از دیدن امکانات خوب در ایران هیجان زده ام/ کمپدلی: ولاسکو گفت در ایران موفق می شوی

سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران می گوید هنوز نمی داند چقدر زمان برای رسیدن ایران به سطح تیم های برتر دنیا وجود دارد.

به گزارش "ورزش سه"، الساندرا کمپدلی، سرمربی 48 ساله ایتالیایی که روز گذشته با قراردادی رسمی هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران را برعهده گرفت، امروز با حضور در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پیرامون سابقه خود و همچنین برنامه های آینده اش در ایران پاسخ داد.


با مربیان بزرگی همچون ولاسکو کار کرده ام
مربی پایه سوم تیم ملی ایتالیا هستم یعنی می‌توانم سرمربی تیم ملی مردان ایتالیا باشم. برای بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر ایتالیا مربیگری کردم و خیلی از بازیکنانی که در لیگ برتر ایتالیا کار می‌کنند بازیکنان من بوده‌اند. برای والیبال ملی مردان ایتالیا کار کردم و برای جام بین المللی جوانان به عنوان کمک مربی کار کردم. برای والیبال بانوان به مدت سیزده سال در یکی از استان‌های ایتالیا به صورت رسمی همکاری داشته‌ام و برای تمام این سال‌ها با تیم ملی ایتالیا فعالیت داشته‌ام. همچنین شانس و امکان داشتم که با بسیاری از مربیان بزرگ از جمله خولیو ولاسکو همکاری کنم و توانستم در جلسات درسی دانشگاه دعوتشان کنم.


مربی بودن برای ناشنوایان به رشد من کمک کرد
علاوه بر مربیگری معلم هستم و در مدارس راهنمایی و دبیرستان درس می‌دهم و در دانشگاه برای تکنولوژی‌های جدید را تدریس می‌کنم. سال‌های زیادی در تیم ملی ایتالیا مربیگری کردم. دو پسر 20 و 22 ساله دارم که در سری a و b بازی می‌کنند ریکاردو ناشنوا است و امکان می‌دهد که به والیبال ناشنوایان نزدیک شوم. از سال 2016 با والیبال ناشنوایان ایتالیا همکاری کردم و توانستیم مدال نقره ترکیه و در سال 2017 مدال المپیک ناشنوایان و مدال طلای 2019 را کسب کردیم و مدال نقره در بازی‌های ترکیه را گرفتیم. مربی بودن برای ناشنوایان به رشد و پیشرفت من کمک کرد.

از دیدن امکانات خوب در ایران هیجان زده ام/ کمپدلی: ولاسکو گفت در ایران موفق می شوی


نمی دانم برای پیشرفت ایران چقدر زمان لازم است
دو نوع هدف با فدراسیون ایران مطرح کرده‌ام یکی ارتقاء جایگاه والیبال ایران در آسیا است و دوم اطمینان از اینکه این جایگاه پایدار بماند. این کار را از طریق کار کردن با دختران جوان می‌توان انجام داد. برای ایجاد یک ساختار پایدار و سطح بالاتر استعدادیابی انجام می دهیم و والیبال را در تمام ایران پیشرفت می‌دهیم.الان نمی توانیم به این سوال پاسخ بدهیم که چقدر زمان نیاز داریم چون تازه با والیبال زنان ایران آشنا شده‌ام و باید کار کنم و سپس به این پرسش پاسخ دهیم. تمام تیم های آسیایی را می شناسم چون همیشه آنها را دنبال می کردم. دوست من مربی کره‌ای است و تیم های آسیایی را دنبال می کردم.


باید لژیونرهای ایرانی را هم ملاقات کنم
۱۵ روز مهمان فدراسیون بوده‌ام و برایم بسیار ارزشمند بود. توانستم برخی بازی های لیگ برتر مثل سایپا و باریج را ببینم. در ماه ژانویه ایران نخواهم بود اما همچنان بازی های تیم ها را به صورت آنلاین دنبال می کنم. قبلا هم بازی های ایران را دنبال می کردم‌. دختران و بانوان عادت به تمرینات زیادی دارند و به آنچه انجام می دهند متمرکز هستند. خیلی از دختران را دیدم که استعداد رسیدن به سطح بالای والیبال را دارند. بر این اعتقاد هستم ایران استعداد های زیادی دارد. هنوز موفق به دیدن دختران ایرانی که خارج از کشور هستند نشدم مانند مهتاب، نگین، سودابه، قطعا به زودی با آنها ملاقات می کنم‌.

از دیدن امکانات خوب در ایران هیجان زده ام/ کمپدلی: ولاسکو گفت در ایران موفق می شوی


برای نتیجه گرفتن به زمان نیاز داریم
در ایران این امکان را داشتم که از باشگاه‌هایی مثل پیکان، سایپا، ریف، ذوب‌آهن و باریچ اسانس دیدن کنم و برای من خیلی مهم بود که در والیبال پیشرفت کرده‌اند و با رئیس و نایب رئیس فدراسیون دیدن کردم و قرار ملاقات با نایب رئیس و مربیان داشتم. در این جلسات به این نتیجه رسیدیم که چطور با هم همکاری کنیم از همان اول مشخص کردم که از مربیان تشکر می‌کنم که کار پایه را شروع کردند. فقط می‌خواهم در ایران روش‌های جدید را اضافه کنم برای شناخت بهتر ویژگی های زنان ایران و برای فهمیدن اینکه چطور هماهنگ کار کنیم. نایب رئیس و تیم شان افراد بسیار باهوشی هستند و می‌دانند نتایج از امروز تا فردا محقق نمی‌شود و به زمان نیاز دارد فعلا تنها قولی که می‌خواهم بدهم این است که بهترین کارم را نشان دهم و هر آنچه در توانم هست را برای بهترین نتیجه انجام دهم.


می خواهم در ایتالیا از ایرانی ها تعریف کنم

اکنون می‌توانم این برنامه‌ریزی را داشته باشم که بازی دوستانه داشته باشیم. قطعا این نکته به رشد والیبال زنان کمک می‌کند.از چیزهایی که در ایران دیدم، خیلی هیجان زده شدم. خیلی اشتیاق دارم تجربه‌ای که از حضور ایران داشتم با ایتالیایی‌ها به اشتراک بگذارم. در ایتالیا خانم‌های زیادی وجود ندارد که با عشق و علاقه کار کنند. می‌خواهم وقتی به ایتالیا برگشتم این را مطرح کنم که چقدر امکانات در ایران وجود دارد. ایران استحقاق این را دارد که دنیا بداند چقدر برای والیبال زنان برنامه دارند. اغلب اوقات کسی ایران را نمی‌شناسد و نقطه نظرات مثبتی راجع به ایران ندارند. من فهمیدم نقطه نظرات اغلب اوقات خام و ناپخته است.


کسی را از ایتالیا به ایران نمی آورم
قرارداد من از ماه فوریه است و یک سال به اضافه یک سال است. دستیارانم را فعلا نمی‌دانم و فدراسیون باید معرفی کند و سپس راجع به آن‌ها صحبت کنم. قصد ندارم کسی از ایتالیا بیاورم امکانات خوبی در ایران وجود دارد و می‌خواهم از آن‌ها استفاده کنم.


داشتن لژیونر برای ایران موفقیت است
هنوز این بازیکنان را نشناختم و نیاز دارم آن‌ها را در سالن ورزشی ببینم و این که چگونه بازی می‌کنند. قطعا حضور آن‌ها در خارج از کشور مهم است چون تجربیات مهمی به دست می‌آورند. می‌توانند خودشان را به سطح بالا برسانند. این که بازیکنان ایرانی به تیم‌های خارجی بروند موفقیتی برای والیبال ایران است و حتی یک کمک مربی ایرانی در خارج از ایران فعالیت دارد که این هم موفقیت دیگری محسوب می‌شود.

از دیدن امکانات خوب در ایران هیجان زده ام/ کمپدلی: ولاسکو گفت در ایران موفق می شوی


از دیدن امکانات خوب در ایران هیجان زده شدم
من باید عملی با دختران کار کنم سپس پاسخ به این پرسش را بدهم که چقدر فرصت برای پیشرفت داریم. چند ماه دیگر اگر همدیگر را ببینیم می‌توانم این سوال را پاسخ بدهم. واقعا الان هیجان زده‌ام که امکانات خوب در والیبال ایران است. این امکانات را در کشورهای دیگر مانند ایتالیا ندیدم. سالن‌های ورزشی که برای بدنسازی و آماده شدن استفاده می‌کنند، تکنولوژی جدید دارد. کمپ‌های ورزشی که فدراسیون در اختیار والیبال زنان قرار می‌دهد منظم و سازمان‌دهی شده هستند و واقعا به ما کمک می‌کند که سرعت رشد و ترقی ما بیش‌تر شود. از تعداد و ارقام دختران والیبالیست خیلی متعجب شدم. قطعا در بین تمام این دختران استعدادهایی وجود دارند که با شناسایی آن‌ها، کمک می‌شود که به سطح بالایی برسیم. از فرهنگ ورزشی در ایران متعجب شدم. همکاری‌ها سیار خوب است و این نکاتی است که سرعت پیشرفت را افزایش می‌دهد و شرایط برای پیشرفت وجود دارد.


ولاسکو گفت در ایران موفق می شوی
به این اعتقاد دارم که باید از نقاط قوت شروع کنیم. قطعا مسائلی بوده که ضعف بوده و سعی می‌کنم این نقاط را بهبود بدهم. قرارداد یکساله دارم که می‌توانم تمدید کنم و این قرارداد نمی‌گوید که نمی‌توانم پیشرفت کنم. من خیلی زود کار پایه را شروع کردم و می خواهیم پایه ریزی و برنامه ریزی کنیم که والیبال بانوان پیشرفت کند. من شانس همکاری با ولاسکو را داشتم و این روزها تلفنی با او صحبت می‌کنم و حتی او باور دارد که می توانم از پس سرمربیگری تیم ملی موفق بربیایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند