مجلس مدافع حقوق همه فعالان بازار سرمایه است


مجلس مدافع حقوق همه فعالان بازار سرمایه است

تهران- ایرنا- عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: مجلس مدافع حقوق همه فعالان بازار سرمایه است و از حقوق آنان صیانت کامل می کند، همچنین اجازه اظهارنظری داده نمی‌شود که به زیان سهامداران باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان بورس و اوراق بهادار، «محسن علیزاده» با تاکید بر اینکه در تهیه پیش‌نویس اصلاح قانون بازار سرمایه، سازمان بورس نظرات خود را به مجلس دیکته نکرده است، افزود: پیش‌نویس اصلاح قانون بازار سرمایه طرح مجلس بود و سازمان بورس چیزی به مجلس دیکته نکرده است.

وی ادامه ‌داد: مقدمه‌ای را دولت و سازمان بورس آغاز کرده بودند که ما بنا به ملاحظاتی ترجیح دادیم که طرح خود را در مجلس آماده کنیم. این که اعلام شده است نظرات سازمان بورس به مجلس دیکته شده است، به هیچ عنوان درست نیست و ما در کمیته بازار سرمایه این موارد را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

رییس کمیته بازار سرمایه مجلس با تاکید بر اینکه نظرات فعالان بازار سرمایه درباره این حوزه باعث اصلاحات بهتر خواهد شد، گفت: از سال گذشته که بازار سرمایه شروع به ریزش کرد، دغدغه بسیار زیادی برای فعالان و مدرسان بازار شکل گرفت و اظهارنظرهای بی‌شماری در خصوص ضعف‌های موجود در قانون بازار سرمایه شنیده شد.

وی اضافه‌کرد: بعد از شنیدن این اظهارنظرها، ضرورت اصلاح قانون بازار سرمایه ایجاد شد و کمیته‌ای ذیل کمیته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای شناسایی ضعف‌های این قانون شکل گرفت و جمع آوری پیشنهاد فعالان، مدرسان و دلسوزان بازار چند ماهی به طول انجامید و جلسه‌های مختلفی با اهالی بازار برگزار شد.

علیزاده با عنوان اینکه در این جلسات پیشنهادها جمع آوری و در ۱۶ ماده مورد بررسی قرار گرفت، افزود: یکی از ارکان این کارگروه، همکاران سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین کانون نهادهای مالی بودند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء اضافه‌کرد: طی ۲، سه هفته گذشته جمع بندی نظرها نهایی شد و در یک جلسه با حضور رییس کمیسیون اقتصادی اعلام شد که جمع بندی کمیته نهایی شد و برای شنیدن نظر مسوولان خارج از مجلس، انتشار عمومی داده شد.

وی با بیان اینکه نامه‌ای برای همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع از جمله تشکل‌ها و نهادهای مرتبط با بازار تهیه شده است، گفت: از آنان خواسته شده اظهارنظرهای خود را در خصوص ۱۶ ماده اعلام کنند تا بتوانیم آن را در صحن کمیسیون اقتصادی آورده و نهایی کنیم.

علیزاده عنوان کرد: شبهه‌ای در خصوص اضافه کردن پیشنهادهای دیگر به مواد فوق از سوی برخی از نهادهای ناظر در بازار چون سازمان بورس پیش آمده که در حد یک پیش نویس است و هنوز مقدمات رسیدگی به آن در کمیته ذیل کمیسیون اقتصادی دیده نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ضروری است همکاران، فعالان، مدرسان و دلسوزان بازار اطلاع داشته باشند که این فقط در حد یک پیش نویس بوده برای اینکه بتوانیم نظرهای بیرون از مجلس گرفته شود و به‌طور حتم اگر قرار شد این موضوع به عنوان یک قانون آورده شود، باید با حضور همه فعالان و تشکل ها نظرهای مورد نظر جمع آوری شود.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت مشاهده همه جوانب مواد، در صحن کمیسیون اقتصادی به تصویب برسد.

علیزاده ادامه‌داد: آموزش بورس باید فنی و با اخذ مجوز باشد باید آموزش در بازار سرمایه اصولی و فنی باشد و تایید آن حتما از طریق کانالی با اخذ مجوز انجام شود و اگر کسی به بهانه آموزش اغواگری، سوداگری و سیگنال فروشی کرد، ما با آن مخالف هستیم و باید جلوی فعالیت آن گرفته شود تا سهامداران مثل گذشته با ضرر و زیان مواجه نشوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نظر فعالان و آموزش دهندگان بازار را برای اصلاح قانون بازار سرمایه خواهیم گرفت و این افراد دغدغه‌ای نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا