خوی در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزادتجاری -صنعتی کشور قرار دارد


خوی در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزادتجاری -صنعتی کشور قرار دارد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی کشور گفت : شهرستان خوی در اولویت اول تبدیل شدن به مناطق آزادتجاری -صنعتی کشور قرار دارد.

سعید محمد امروز ۱۳ دی ماه در دیدار با نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با اشاره به ظرفیت ها و زیر ساخت های ارزشمند خوی اظهار کرد : این شهرستان با توجه به مرز زمینی و ریلی ،پایانه مسافری ،فرودگاه ،شهرک صنعتی و موقعیت جغرافیش در اولویت اول تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری - صنعتی کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد : مرز رازی در خوی نزدیکترین مسیر ارتباطی ایران به ترکیه است و این می تواند در افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور نقش اساسی ایفا کند.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایداره نیز یز در این دیدار اظهار کرد : ظرفیت ها و زیر ساخت های ارزشمند شهرستان خوی نشان می دهد که باید این شهرستان از سال های قبل تبدیل به منطقه آزاد تجاری - صنعتی می شد و متاسفانه در طول سال های گذشته غفلت شده است.

وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد برای تبدیل شهرستان خوی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی دستور ویژه داده است، تصریح کرد : دیدگاه مان برای تبدیل شدن خوی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی نگاه ملی است و با محقق شدن این مهم قطعا تراز اقتصادی و تجاری کشور ایران و ترکیه افزایش پیدا می کند و این منجربه رونق اقتصادی درمنطقه و کشور خواهد شد.

ربیس گروه پارلمانی ایران ترکیه مرز رازی را پر تردد ترین مرز زمینی کشور عنوان کرد وگفت: تجار و مسئولین ارشد کشور دوست ترکیه علاقه و تمایل زیادی تردد از مرز رازی و سرمایه گذاری در خوی دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !