بانک ملت به طرح فاضلاب اردبیل 110 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند


بانک ملت به طرح فاضلاب اردبیل 110 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ملت در قالب فاینانس ملی برای طرح توسعه فاضلاب شهر اردبیل 110 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

صدیف بدری ۱۳ دی در جلسه بررسی طرح‌های زیربنایی در اردبیل اظهار کرد: با راه‌اندازی باند اصلی فرودگاه اردبیل و تجهیز آن به سیستم آیلس کت ۲ ال.ای.دی فرودگاه اردبیل همتراز با فرودگاه امام به چنین تجهیزاتی برای نشست و برخاست هواپیماهای مختلف ارتقا یافته و قرار شد تا اول صبح و آخر شب پروازهای این فرودگاه دایر شود.


وی تصریح کرد: به دنبال سفر معاونین وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا ساخت آشیانه در فرودگاه اردبیل نیز به انجام برسد تا با کمترین دغدغه در فرودگاه بین‌المللی اردبیل امکان نشست و برخاست هواپیماها و برقراری پروازهای مختلف به شهرهای متعدد فراهم آید.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد بیمارستان نجف‌زاده و هزینه‌کرد یک‌هزار میلیارد تومانی در این بیمارستان برای ارائه خدمات به هم استانی‌ها گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا بیمارستان دیگری را نیز در اردبیل احداث می‌کند تا متناسب با جمعیت اردبیل تعداد تخت و ارائه خدمات مطلوب‌تر را در حوزه بهداشت و درمان شاهد باشیم.


بدری از پیگیری برای تخصیص فاینانس ۴۰۰ میلیارد تومانی بانک صادرات به محور اردبیل – سرچم و ۱۱۰ میلیارد تومانی بانک ملت برای فاضلاب اردبیل خبر داد و افزود: فردا در جلسه‌ای که در تهران با حضور مدیران بانک‌های عامل خواهیم داشت، تخصیص صد درصد این تسهیلات را پیگیری خواهیم کرد.


وی به احداث کارخانه تولید فولاد اسفنجی به ظرفیت یک میلیون تن اشاره کرد و ادامه داد: برای سهولت تأمین مواد اولیه در این کارخانه قرار است به شکل آنتنی مسیری از راه آهن اردبیل – میانه برقرار شود تا در کنار منطقه ویژه اقتصادی، بار و مواد اولیه این کارخانه‌ها از طریق خط ریلی تأمین شود.


بدری شاه بیت همه پیگیری‌های نمایندگان استان و مسئولان را ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و گفت: ما به تبعیض به وجود آمده در نظام پرداخت حقوق کارکنان معترض هستیم و از دولت مصرانه خواسته‌ایم تا منشأ این بی‌عدالتی را شناسایی و رفع کند چرا که شایسته نیست کارکنان ادارات و شرکت‌های خاص حقوق‌های متفاوتی را بگیرند.


وی به پرداخت حقوق‌های نجومی برای برخی از شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های نفت، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در مجموع قرار است استثنائیات قانون مدیریت خدمات کشوری رفع شده و بهترین شرایط برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان فراهم آید.


بدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مقرر شده تا طرحی نیز در این زمینه تهیه و در مجلس به تصویب برسد تا دولت موظف به اعمال و اجرای مدیریت خدمات کشوری باشد.


وی با انتقاد از پیشنهاد ۱۰ درصدی افزایش حقوق کارکنان در سال آینده از سوی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اضافه کرد: تورم بیش از ۵۰ درصد است و در این فضا عقلانی نیست که برای کارکنان و کارگران افزایش حقوق با ۱۰ درصد اعمال شود.


بدری ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نیز یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد و امیدواریم هر چه سریعتر دغدغه بازنشستگان با یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان رفع شود.


وی با رد شایعه حذف ارز ترجیحی از دارو، گندم و سایر مایحتاج ضروری مردم اظهار کرد: قطعا چنین سرنوشتی در انتظار ارز ترجیحی نیست بلکه به دنبال شفاف‌سازی تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هستیم تا نیازهای ضروری مردم نظیر دارو، نهاده‌های دامی و گندم از طریق ارز ترجیحی تأمین شود.


بدری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از طریق مدیریت بحران منابع مورد نظر برای پوشش بیمه محصولات کشاورزی تخصیص نیافته که این امر دغدغه کشاورزان و آسیب‌دیدگان از خشکسالی را به همراه داشته که امیدواریم هر چه سریعتر این دغدغه‌ها برطرف شود.


وی ورود کمیسیون اجتماعی مجلس را برای ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی، حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: در حالی که در کشور ۲۰۰ هزار معلم کم داریم، اصلا عقلانی نیست که ما نیروی خارج از این مجموعه جذب کنیم در حالی که از معلمان غیرانتفاعی، آموزشیاران نهضت و حق‌التدریس می‌توان استفاده کرد.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد رتبه‌بندی معلمان افزود: مجلس لایحه را با ابعاد مختلف تصویب کرد که انتظار می‌رود با تأیید شورای نگهبان در سریعترین زمان رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.


بدری حذف پیشنهاد دولت در افزایش ۲ سال سن بازنشستگی خاطر نشان کرد: به هیچ وجه نمایندگان مجلس به این پیشنهاد رأی نخواهند داد و حذف آن قطعی است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...