خلیفه ارامنه تهران: شهید سلیمانی زندگی خود را صرف دفاع از مظلومان جهان کرد


خلیفه ارامنه تهران: شهید سلیمانی زندگی خود را صرف دفاع از مظلومان جهان کرد

رکنا : اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان گفت: شهید سلیمانی مجاهدی مهربان و انسان دوست بود که زندگی خود را صرف دفاع از مظلومان جهان کرد.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، خلیفه ارامنه تهران در سخنرانی خود در همایش «بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی : مدافع آزادی، امنیت و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان» اظهار کرد: سردا رسلیمانی در راه خدا شهید شد. کسانی که در راه خدا شهید شدند، مرده نپندارید بلکه زنده هستند.

وی با اشاره به جایگاه و مقام شهدا گفت: شهید شریف ترین شخص در جامعه انسانی است. انسانی که در راه آرمان‌های معنوی کشته می‌شود و جان خود را فدا می‌کند.

خلیفه ارامنه تهران در ادامه سخنانش، گفت: اسقف آرام اول کشیشیان در پیامی که به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ارسال کردند، مراتب تسلیت خود را ابراز کرده و دیدگاه خود را در خصوص آن شهید بزرگمرد بیان کردند.

وی مطرح کرد: شهید سلیمانی یکی از فرزندان سلحشور، قهرمان، متواضع و با درایت سپاه پاسداران اسلامی بود که به همراه جمعی از همرزمانش در نتیجه یک اقدام جنایتکارانه آمریکا به شهادت رسید. او مدافع حقوق بشر و قهرمانی شجاع بود.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان افزود: شهید سلیمانی مجاهدی مهربان و انسان دوست بود که زندگی خود را صرف دفاع از مظلومان جهان کرد. او به این آیه قرآن ایمان داشت که خداوند فرموده: «آنان که در راه خدا کشته شدند را مرده مپندارید» .

وی اذعان کرد: جوانان ارمنی حلب سوریه در صفحات فیسبوک خود از شهادت ناجوانمردانه سردار یاد کرده و اقدام ناجوانمردانه آمریکا را محکوم کرده‌اند.

خلیفه ارامنه تهران یادآور شد: هر چند دو سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد، اما یادش همواره در دل‌هایمان جاویدان است. او یکی از بزرگترین قهرمانان تاریخ معاصر است که با اخلاص تمام تبدیل به الگوی تمام عیار برای جهانیان شد.

بنابر این گزارش، در این همایش که به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها برگزار شد، علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبران ادیان توحیدی از کشورهای سوریه، لبنان، عراق و ایران در خصوص نقش سردار دلها در دفاع از حقوق پیروان ادیان و مبارزه با افراطی گری در منطقه، سخنرانی کردند.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با موضوع ظلم و اجحاف روا داشته شده از سوی دشمنان به ویژه داعش بر اقلیت‌های مسیحی، ایزدی و .... و زجرها و پیامدهای ناشی از آن و همچنین، تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجاهدان به رهبری سردار شهید سلیمانی برای رفع این ظلم‌ها برپا شد.

همچنین از ویژه‌نامه‌های‌ نشریات سیاسی ـ اجتماعی الوحده به زبان عربی، اکو آو اسلام به زبان انگلیسی، ایران نوین به زبان اردو و سخن ایران به زبان روسی که با هدف معرفی ابعاد مختلف «مکتب سلیمانی» و «نقش آن در دیپلماسی فرهنگی ایران» به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی منتشر شده‌اند، رونمایی به عمل آمد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا