دختران شهید سلیمانی گرد هم آمدند


دختران شهید سلیمانی گرد هم آمدند

رکنا: همایش بزرگ دختران حاج قاسم به منظور گرامیداشت دومین سالگرد شهادت جانگداز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در استادیوم دوازده هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و هزاران دختر جوان تهرانی به این منظور گردهم آمدند.

به گزارش رکنا، دختران تهرانی از نواحی مختلف بسیج امروز شنبه در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به دعوت سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به یاد و نام ایشان گردهم آمدند و بار دیگر با آرمانهای این شهید گرانقدر بیعت و اعلام کردند که با این شهید والا مقام رابطه دختر و فرزندی معنوی دارند.

امروز بار دیگر دختران و زنان سرزمینم به ندای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی لبیک گفتند و با حضور پرشور خود در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران نشان دادند که راه سردار بزرگ و پرافتخار اسلام ادامه دارد و یاد و نامش در دل هر ایرانی جاودانه خواهد ماند.

در حالی که به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم، ورزشگاه آزادی امروز میزبان دختران و زنانی بود که با شرکت در مراسم همایش بزرگ دختران حاج قاسم حال و هوای خاصی داشت و دختران از مناطق مختلف تهران با در دست داشتن پرچم ایران و عکس هایی از حاج قاسم آمده بودند تا یاد و خاطره او را گرامی بدارند.

ابتدای ورودی ورزشگاه آزادی بسیجیان برای خوش آمد گویی و راهنمایی شرکت کنندگان نظرمان را جلب کرد و رفتار مودبانه و مخلصانه بسیجیان که نا خودگاه آدمی را یاد جبهه و جنگ دوران دفاع مقدس می انداخت، شرکت کنندگان را به محوطه دعوت می کردند.

در بخشی از محوطه ورزشگاه که به پارکینگ خودروها اختصاص داشت پیاده شدیم و به سمت سالن ورزشگاه حرکت کردیم در همین حین چند غرفه پذیرایی وجود داشت که از میهمانان و شرکت کنندگان با شیر و کیک که البته به صورت بسته بندی و بهداشتی تهیه شده بود، پذیرایی می کردند.

در قسمت دیگری از محوطه ورزشگاه آزادی غرفه ای با نام "غرفه نان " بود که به "یاد سردار دلها" مشارکت و کمک های مردمی را جمع آوردی می کردند تا با پخت و توزیع نان در مناطق محروم به صورت خیرات کمکی به مردم مناطق محروم بکنند، آنچه نظرها را جلب می کرد استقبال خوب مردم از این غرفه بود زیرا هر فردی به مقدار بضاعت و توانمندی در این امر خیر مشارکت می کرد.

ساعت شروع برنامه ۹ صبح اعلام شده بود اما به نظر می رسید که شرکت کنندگان با اشتیاق خاصی از ساعت ۸ صبح یا شاید زودتر آنجا حاضر شده بودند به طوری که وقتی وارد فضای ورزشگاه شدیم تا چشم کار می کرد سکوها پر از جمعیت بود و برای یافتن صندلی خالی چند دقیقه ای باید جستجو می کردیم تا جایی برای نشستن پیدا کنیم . البته ناگفته نماند که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی ها یک در میان علامت گذاری شده بود.

برنامه اصلی سالن با قرائت قرآن کریم توسط خجیر یکی از قاریان کشورمان که زینت بخش برنامه امروز بود آغاز شد و سپس همه دختران یکصدا سرود جمهوری اسلامی ایران خواندند.

در ادامه برنامه ها به منظور گرامیداشت دومین سالگرد شهادت جانگداز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای گروه ورزشی دختران و رزمیکاران و شعر خوانی الناولایان شاعر کلیمی و اسلام پژوه انجام شد.

حاج قاسم می گفت: همه دختران ایران دختران من هستند بخشی از سخنان حاج قاسم بود که به صورت پلاکاردها دور تا دور سالن ورزشگاه نوشته شده بود. تصاویر و تمثال حاج قاسم در هر گوشه و درهای ورودی نصب شده بود و سلفی گرفتن با این تصاویرها نظر هر بیننده را جلب می کرد

سمیه؛ دختر جوان ۲۱ ساله است که امروز در این همایش حضور دارد؛ انگیزه خود از حضور در این همایش را گرامی‌داشت یاد سردار دلها عنوان می‌کند و می گوید: ایران اسلامی بعد از سردار دلها سخت ترین روزهای خود، طی سالهای گذشته را تجربه کرده‌است.

او معتقد است؛ سردار سلیمانی از درایت و کیاست برخوردار بود به نحوی که توانست در شرایط سخت بین المللی اهداف اسلام را در کشورهای همسایه اجرا و جان هزاران زن و کودک را نجات دهد.

به گفته این دختر جوان؛ سیاستمداران و دولتمردان باید سردار را الگوی خود قرار دهند تا در مذاکرات خارج از کشور و هم در مناسبت های داخلی موفق باشند.

زهرا طوسی، خانم جوان دیگری است که در این همایش حضور یافته است زنده کردن آرمان های حاج قاسم و یادآوری عقاید پاک ایشان را از دلایل حضور خود در این همایش عنوان می کند.

وی با اشاره به شاخص های سردار سلیمانی، می‌گوید: در بین صفات و شاخص های سردار، شجاعت، رشادت و مقاومت ایشان در برابر ظلم، مثال زدنی است و امیدوار است که این صفات سردار سلیمانی را در زندگی شخصی خود داشته باشد.

سمانه پیله ور، نیز دختر جوان دیگری است که علاقه به حاج قاسم را دلیل حضور در این همایش می داند و می‌گوید: ایشان پدر معنوی همه دختران ایرانی هستند و ثابت کردند که طی سالهای حیات خود از جانشان برای آبادی و آزادی ایران گذشتند.

وی، سیاست حضور در میدان و کسب نتایج موفق و مثبت را از ویژگی های سردار دلها می داند و می گوید: ایشان همه چیز را برای خدا می‌خواستند و خداوند کسی که اینگونه باشد را جاودانه می کند.

مریم؛ یکی دیگر از هزاران دختری است که در این همایش حضور دارند؛ او معتقد است که سردار سلیمانی بزرگترین سیاستمدار بعد از انقلاب اسلامی است و ضروری است که روش های مدیریتی و رفتاری ایشان به عنوان واحد درسی در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود.

وی با بیان اینکه دشمن مردم ایران، با به شهادت رساندن سردار دلها و حامی کودکان و زنان ظلم دیده، در سراسر خاورمیانه، پستی خود را به نمایش گذاشت؛ می گوید: سالهای سال طول خواهد کشید تا جهان مردی همچون حاج قاسم را تربیت کند.

او نیز همچون سایر حاضران خود را فرزند معنوی حاج قاسم می داند و می گوید: این افتخاری بزرگ است که تلاش کنیم راه ایشان را ادامه دهیم و پرچم شان را بلند کنیم.

زهرا مشیر رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره سبک زندگی شهید سلیمانی در این مراسم، گفت: علایق او در مهر و عاطفه و دوستی که اوج آنها است، دیده می شود.

وی افزود: ایشان در بعد سلایق، عدالت طلبی و ستاندن حق مظلومان جهان را در اوج داشته اند و عقاید ایشان سراسر اسلام خواهی و ولایت مداری است .

مشیربا بیان اینکه به جنبه عاطفه و مهر و مهربانی شهید سلیمانی کمتر پرداخته شده است، گفت: در طی ۳۵ سال از ایشان جز عاطفه و مهربانی چیزی ندیدم و ایشان نمونه بارز «اشدا علی الکفار و رحماء بینهم» بودند.

این استاد دانشگاه گفت: اینکه ایشان فرمودند همه دختران ایران، دختران من هستند ،این مطلب یک شعار نبود بلکه یک شعور بود.

همچنین النا لاویان شاعر کلیمی و اسلام پژوه در این مراسم به ذکر خاطره و شعرخوانی پرداخت.

به گزارش ایرنا هزاران نفر از دختران تهرانی در حالیکه تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی در دست دارند، با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی را در این همایش شرکت کرده اند.

پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در دست دختران جوان می درخشد و نوید تلاش دختران برای اعتلای ایران اسلامی را در ذهن تداعی می کند.

برخی بانوان حاضر در همایش کودکان خردسال خود را به امید تربیت فرزندانی از جنس حاج قاسم، به همراه آورده اند./ایرنا

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا