اخاذی از بلاگرهای معروف در اینستاگرام


اخاذی از بلاگرهای معروف در اینستاگرام

 متهمی که با ایجاد یک گروه در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی از بلاگرها می‌کرد، توسط پلیس فتا استان البرز در یکی از استان‌های جنوبی کشور دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان رئیس پلیس فتا استان البرز در این خصوص بیان کرد: در پی دریافت گزارش‌های متعدد از سوی بلاگرها و افراد مشهور مبنی بر تهدید و اخاذی در فضای سایبری توسط شخصی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد که فردی با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی و تشکیل گروه در واتساپ افراد را تشویق به ارسال ریپورت (گزارش) برای صفحات اینستاگرامی افراد سرشناس می کند و از این طریق با مسدود کردن این صفحات، مستندات آنها را در صفحه خود قرار داده و از سایر بلاگرها برای عدم حمله سایبری به صفحه شان اخاذی می کند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: در ادامه ماموران با انجام اقدامات گسترده فنی-اطلاعاتی، موفق به شناسایی سرشبکه این اقدام مجرمانه شده و با رد زنی مخفیگاه او در یکی از استان‌های جنوبی کشور، در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس فتا استان البرز منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این شخص با این شیوه حدود ۱۰۰ صفحه اینستاگرامی با دنبال کنندگان بالا مسدود کرده، گفت: کارشناسان ارزش ریالی این صفحات اینستاگرامی را حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می کنند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اعتراف صریح متهم به جرمش مبنی بر اخاذی و حمله سایبری به صفحات اینستاگرامی افراد سرشناس، در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پلیس فتا به میزانی از توانمندی رسیده که حرفه ای ترین متهمان سایبری را نیز شناسایی و دستگیر می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا