اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف یک اقدام شجاعانه است


اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف یک اقدام شجاعانه است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: دولت سیزدهم در راستای تکلیف بودجه دستور به اصلاح تعرفه‌ها برای مشترکین پرمصرف نموده است و از بهمن‌ماه امسال این مصوبه برای مشترکینی که الگوها را رعایت نکنند، اجرا خواهد شد.

دکتر هادی شیرخانی در همایش «تبلیغ گفتمان‌ساز» که با حضور روحانیون تبلیغی برگزار شد، اظهار کرد: به همت پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان بهسازی ۱۱۰ روستا در سال جاری در دستور کار قرار گرفت که با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، تعداد ۵۰ روستا به طور کامل عملیات بازسازی و بهسازی شبکه انجام شده است و خوشبختانه اولین استان در سطح کشور بوده‌ایم که روستاهای بدون برق را برق‌دار کرده‌ایم البته اولین استان نیز در تجهیز عشایر کوچرو به برق بوده‌ایم که توانسته‌ایم تاکنون ۳۰۰ خانوار را با واگذاری پنل خورشیدی به برق تجهیز کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تاکید بر اینکه قسمت عمده‌ی برق تولیدی کشور از محل سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود که علاوه بر هزینه‌بر بودن آن، خطرات زیست محیطی را به دنبال دارد، افزود: باید به صرفه‌جویی و مصرف صحیح بیش از پیش توجه شود تا رفاه بیشتری برای مردم قابل تامین باشد و این امر با تبلیغ شما روحانیت محترم موثرتر واقع خواهد شد.

شیرخانی با اشاره به اینکه اگر صنعت برق در وضعیت بلک اوت قرار گیرد و بار شبکه تنظیم نشود با قطعی‌های سراسری مواجهه خواهیم شد که در بهترین حالت حداقل ۷۲ ساعت به طول خواهد انجامید، خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که توسعه نیروگاهی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی کشور و تحریم‌ها امکانپذیر نیست از سوی دیگر کاهش نزولات آسمانی، افزایش تجهیزات سرمایشی غیر استاندارد و از همه مهم‌تر مصرف غیرمجاز از برق در تولید رمزارزها صدمات زیادی را به صنعت برق وارد کرده است و نیاز به مدیریت مصرف را دو چندان کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش دمای هوا نیز یکی از چالش‌های صنعت برق است، گفت: یکی دیگر از چالش‌های پیش‌روی صنعت برق که روزانه شاهد آن هستیم و منجر به بسیاری از خاموشی‌ها می‌شود سرقت تجهیزات شبکه برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در راستای تکلیف بودجه و هدفمندی یارانه‌ها اقدامی شجاعانه را در بحث اصلاح تعرفه‌ها برای مشترکین پرمصرف انجام داده است و از بهمن‌ماه امسال این مصوبه برای مشترکینی که الگوها را رعایت نمی‌کنند اجرا کرده و براساس میزان مصرف براساس ضریب‌های ۱.۵، ۲.۵ یا ۳ و نیم برابر با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای نهادینه کردن مدیریت مصرف و اصلاح قیمت تعرفه‌ها از شما روحانیت و طلاب گرامی می‌خواهیم به عنوان افرادی که محل رجوع و اطمینان مردم هستند در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق در بین مردم همراه ما باشید. تا صنعت برق نیز در اجرای وظایف قانونی خویش موفق‌تر عمل کند.

شیرخانی با اشاره به تاکید اسلام در پرهیز از اسراف، گفت: مدیریت منابع از مواردی است که در گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است شرکت توزیع برق استان نیز با مشترکین روبروی ات که ۵۲ درصد از آنها الگوهای مصرف را رعایت می‌کنند و در بخش دوم که مشترکین پرمصرف هستند دچار چالش هستیم و انتظار داریم با توجه به اینکه تابستان بسیار سختی را از حیث تامین برق تجربه خواهیم کرد مردم با سعه صدر و مصرف هوشمندانه یاری‌گر ما باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی