اولویت مسجدی‌ها در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها


اولویت مسجدی‌ها در دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها

مساجد امسال نیز به طرق مختلف نام و یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را زنده نگه می‌دارند، راه‌اندازی کاروان خودرویی، خدمت مومنانه به نیازمندان و تقدیر از شهدای مدافع حرم و سلامت از جمله برنامه‌های اهالی مساجد به این مناسبت است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه 1398 توسط آمریکایی ها و در کشور عراق به شهادت رسید و اکنون به مناسبت دومین سالگرد عروج این شهید بزرگ جریان مقاومت اسلامی و همراهانشان، مساجد در تدارک ویژه برنامه های مفصل در تکریم یاد شهدای جبهه مقاومت هستند.

اجتماع بسیجیان مسجدی و حوزوی به یاد سردار سلیمانی

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا حسینی مازندرانی» با بیان اینکه نشست مشترک بسیجیان و روحانیون و طلاب شهر ری به یاد شهید سردار سلیمانی امروز (دوشنبه، سیزدهم دی ماه) در مسجد امام حسین (ع) خیابان صاحب الزمان شهر ری برگزار می شود، اظهار کرد: این مراسم با سخنرانی مذهبی، شعرخوانی، مدیحه سرایی، تقدیر از سه خانواده شهید مدافع حرم و برایی ایستگاه فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) افزود: گروه جهادی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) که از بسیجیان این مسجد و طلاب بسیجی حوزه علمیه این خانه خدا تشکیل شده است، پس از پایان این مراسم و به یاد سردار دل ها ۱۰۰ بسته ارزاق میان خانواده های نیازمند توزیع می کنند.

تلاش بچه های مساجد محلات هرندی در گرامیداشت یاد حاج قاسم

حجت الاسلام والمسلمین «غیاث الدین قاسمی» نیز با بیان اینکه نشست گرامیداشت سردار سلیمانی در روز یکشنبه، دوازدهم دی ماه از ساعت 18 تا 20 و به همت بچه های مسجد الاقصی (واقع در تهران، خیابان مولوی) برگزار شد، گفت: کانون فرهنگی هنری و بسیج این مسجد مسئولیت برگزاری این نشست را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بر عهده داشتند.

امام جماعت مسجد الاقصی افزود: بچه های این مسجد کاروان موتوری را در شب و روز شهادت حاج قاسم و همچنین در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محله هرندی برگزار و طی آن، ۲۰۰ سربند مزین به نام و تصویر حاج قاسم و ۲۰۰ بروشور با همین مضامین میان ساکنان این محله توزیع می کنند.

گرامیداشت فرماندهان مقاومت با حضور ائمه جماعات در مسجد امام حسن عسکری(ع)

حجت الاسلام «محمد مفتح» نیز با بیان اینکه اهالی مسجد امام حسن عسکری (ع) (واقع در تهران، میدان هروی) از طریق توزیع کمک مومنانه میان نیازمندان، یاد شهید سلیمانی را زنده نگه می دارند، گفت: همچنین نشستی با حضور ائمه جماعات مساجد و حوزویان شمال تهران در شب شهادت حاج قاسم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مسجد برگزار شد.

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) افزود: نشستی در بزرگداشت نام فرماندهان جریان مقاومت – شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس- در روز دوشنبه، سیزدهم دی ماه از ساعت 9 تا 11 صبح با حضور حوزویان و طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری (س) و مرکز تخصصی اسراء در این مسجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

برپایی نمایشگاه سردار فاطمی در مسجد شهید بهشتی

حجت الاسلام «محمدحسن مقدس» نیز با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهید سردار سلیمانی با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی در روز یک۴ شنبه، دوازدهم دی ماه و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید بهشتی محله نبرد شمالی تهران برگزار شد، گفت: بسیجیان این مسجد به همین مناسبت، نمایشگاه سردار فاطمی را از یازدهم دی ماه در فضای باز این مسجد برپا کردند که تا روز شنبه، هجدهم دی ما برپا است و طی آن برخی از محصولات فرهنگی به صورت رایگان و برخی نیز با تخفیف ویژه عرضه می شود.

امام جماعت مسجد شهید بهشتی اضافه کرد: اهالی مساجد به صورت خودجوش نام سردار دل ها را زنده نگه می دارند و بسیجیان این مسجد نیز به یاد حاج قاسم و همچنین به مناسبت ایام فاطمیه، ۶۰۰ پرس غذای گرم و ۵۰ بسته معیشتی میان خانواده های نیازمند توزیع می کنند.

اجتماع بسیجیان به یاد فرمانده بسیجی مقاومت

حجت الاسلام والمسلمین «سید هادی علم الهدی» نیز با بیان اینکه ویژه برنامه های مسجد حضرت الزهرا (س) محله آب منگل تهران در ایام فاطمیه دوم با یاد و نام ویژه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده پر افتخار اسلام همراه شده است، اظهار کرد: مجالس روضه در این مسجد در سه نوبت صبح (با حضور طلاب حوزه علمیه علم الهدی)، ظهرها و شب ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود که در روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه (دوازدهم تا چهاردهم دی ماه) با گرامیداشت نام سردار سلیمانی همراه است.

امام جماعت مسجد الزهرا (س) اضافه کرد: بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید عباس بابایی در روز یکشنبه، دوازدهم دی ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی به یاد حاج قاسم اجتماع کردندد. سخنرانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره)، شعرخوانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) و تقدیر از خانواده چند شهید مدافع حرم و سلامت و توزیع غذای گرم میان کارتن خواب های محلات ری و قیام از جمله برنامه های این نشست است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس