مراسم با شکوه بزرگداشت سردار عشق در صیدای لبنان


	مراسم با شکوه بزرگداشت سردار عشق در صیدای لبنان

به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مراسم بسیار با شکوهی در سالن علامه شیخ «عبدالامیر قبلان» در شهرک «حاره» در شهر صیدا دروازه ورودی جنوب لبنان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مراسم بسیار با شکوهی در سالن علامه شیخ «عبدالامیر قبلان» در شهرک «حاره» در شهر صیدا دروازه ورودی جنوب لبنان با حضور علمای شیعه و سنی، رؤسا و نمایندگان احزاب و جریان‌های سیاسی و مذهبی و شخصیت‌های فرهنگی لبنانی و فلسطینی و انبوه مردم برگزار شد.

در ابتدای جلسه، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سان دیدن از پرچم‌های فلسطینی و لبنان و حزب‌الله، عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی کشورمان، بعنوان نخستین سخنران پس از تشکر از مردم جهت حضور در این مراسم با شکوه، طی سخنانی گفت:

مکتب سلیمانی الگویی از قهرمان واقعی برای نسل جوان امروز است و به همین دلیل نام شهید سلیمانی همچنان لرزه بر تن دشمن می اندازد؛ مکتب سلیمانی قدرت نرمی است که به تمامی نسل‌ها درس فداکاری، جهاد، عزت، آزادگی و معنویت می‌بخشد.

غم و اندوه تجسم یافته در دیدگان دوست‌داران و عاشقان حاج قاسم، انعکاس فوران احساسات مختلف است؛ غم و اندوه، میل به انتقام، صبر، رضایت به مقدّرات الهی و خشنودی از افتخار شهادت که نصیب سردار عزیزمان شد تنها نصیب بندگان خاص خدا می‌شود.

رایزن فرهنگی کشورمان گفت: سردار سلیمانی دلاورمردی بود که ملت ایران به داشتنش و افتخارآفرینی‌هایش می‌بالد. این احساسات حسینی ناشی از شهادت سردار دل‌ها، نه تنها ملت ایران بلکه تمام آزادیخواهان جهان را متحد کرد.

امروز انگشتر سلیمانی به قطعه مقدسی تبدیل شده است که همه آزادی خواهان از آن تبرک می‌جویند؛ همانگونه که خود از نگین عقیقی که همواره در دستان خود بود، تبرک می‌جست.

خامه‌یار افزود در دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مستضعفان جهان با شهید سلیمانی تجدید عهد می‌کنند و با افتخار فریاد می‌کشند: همه ما قاسم سلیمانی هستیم و همه ما رهروان مکتب او. اما به راستی معنای عبارت «همه ما قاسم سلیمانی هستیم» چیست؟

حاج قاسم پس از شهادت سردار دل‌ها شد. شهادت، مکتب حاج قاسم را ماندگار کرد. امروز صدای آزادگان به خوبی شنیده می‌شود که با افتخار فریاد می‌زنند: «سلیمانی از ماست!»

امروز نام حاج قاسم لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد. زیرا شخصیت او جامع ابعاد نظامی، جهادی، دیپلماسی، معنوی و انسانی بود. قاسم سیلمانی همان دلاورمردی است که هم لباس رزم بر تن می‌کند و در دفاع از مقدسات و وطن وارد میدان می‌شود و هم در واردات دارو و کالاهای مورد نیاز، میهن خود را یاری می‌دهد؛ میهنی که از محاصره ظالمانه رنج می‌برد. او همان دلیری است که همچنان یاور مظلمومان و مستمندان است و در گردهمایی اربعین همه ساله با پاهای برهنه وارد صحنه می‌شود.

رایزن فرهنگی اظهار داشت که این فرمانده و قهرمان بین‌المللی حامی و یاور مستضعفان و ستم‌دیدگان بود. زنان و کودکان او را پدر خود قلمداد می‌کردند و مجاهدان او را الگوی اعلای قهرمانی، شجاعت و حماسه‌آفرینی می‌دانند.

خامه‌یار افزود: به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمانشان پایان کار نبود، بلکه نقطه عطفی بود که معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را دگرگون ساخت. بهترین دلیل برای اثبات این مدعا، حالت بی‌ثباتی و هرج و مرجی است که قدرت های استکباری شاهد آن هستند؛ آنانی که فرمانده سلیمانی آن‌ها را در منطقه خوار و ذلیل کرد و تمامی توطئه‌ها و طرح‌های تجزیه‌طلبانه آنان را خنثی نمود. آنان شهادت سردار عزیمان را جشن گرفتند و ادعا می‌کردند که جهان پس از شهادت این بزرگ‌مرد در امان خواهد بود، اما «دست خدا بالاى دست آن‌هاست» و امروز به خوبی شاهد آنیم که چگونه سحر و جادو دامن جادوگران را گرفت. آنان اکنون دریافتند که تاثیر قاسم سلیمانیِ شهید از قاسم سلیمانی زنده بسی خطرناک‌تر است!

خامه‌یار در پیایان گفت: نام و یاد سردار سلیمانی در تاریخ ماندگار و درخشان می‌ماند؛ زیرا که مکتب سلیمانی چتری به گستردگی همه آزادگان و آزادی‌خواهان دنیاست.

سپس «هیثم ابوالغزلان» از مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان اظهار داشت شهید سلیمانی محور مقاومت را در منطقه زنده و برجسته کرد. این بزرگ مرد سد محکمی در برابر نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه و روند عادی سازی روابط با این رژیم بود به همین دلیل دشمنان نقشه ترور او را طراحی و اجرا کردند.

ابوالغزلان با اشاره به نقش تأثیرگذار سردار سلیمانی در معادلات منطقه ای تاکید کرد: با تلاش های خستگی ناپذیر سردار سلیمانی جبهه مقاومت به انسجام و یکپارچگی رسید و توانست توطئه‌ها و پروژه‌های شوم صهیونیست ها و امریکایی‌ها را خنثی کند.

وی که به نمایندگی از مقاومت فلسطین در این مراسم سخنرانی می‌کرد، درباره نقش شهید سلیمانی در توسعه توان نظامی مقاومت فلسطین گفت: سردار سلیمانی به طرز معجزه آسایی سلاح را از طریق دریا و خشکی به فلسطین می رساند. او علاوه بر ارسال سلاح برای رزمندگان مقاومت فلسطین، با انتقال تجربه و آموزش‌های نظامی مقاومت را به مرحله خودکفایی رساند.

مسئول واحد تبلیغات جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان خاطرنشان کرد: در نتیجه تلاش‌های شهید سلیمانی مقاومت فلسطین امروز قادر به طراحی و ساخت انواع موشک ها است؛ موشک هایی که قادر خواهند بود زیرساخت های حیاتی در داخل شهرهای صهیونیست‌نشین را هدف قرار دهد.

وی با بیان اینکه مقاومت با پیروزی های خود توانست ملت فلسطین را یکپارچه کند، اظهار داشت: یکپارچگی ملت فلسطین و پایبندی آن به مقاومت به عنوان یک گزینه راهبردی تنها راه مقابله با شهرک سازی و جنایت های صهیونیست ها است.

ابوالغزلان در ادامه گفت: محور مقاومت روز به روز قدرتمندتر می شود و در آینده ای نزدیک پیروزی های جدید همانند پیروزی ها نبرد شمشیر قدس محقق خواهد کرد.

"محمد حشیشو" دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان نیز در سخنانی در این مراسم گفت: شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانشان پیروزی های مهمی در نبرد با امپریالیسم، صهیونیست، ارتجاع عرب و تروریست‌های تکفیری محقق کردند.

حشیشو افزود: رشادت‌های این شهیدان والامقام دستاوردهای بزرگ و سرنوشت سازی برای مردم منطقه به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: محور مقامت تنها برای آزاد سازی سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن از چنگال صهیونیست ها و تکفیری های نجنگیده است، بلکه در جهت خنثی سازی تمام توطئه ها و نقشه های شوم نظام سلطه و ایادی آن تلاش کرده و می‌کند.

محمد حشیشو با بیان اینکه مقاومت تا همیشه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد : تجربه ثابت کرده است که هزینه تسلیم بسیار گزاف‌تر از هزینه مقاومت در برابر استکبار است.

دبیرکل حزب دموکراتیک لبنان در پایان سخنانش ملت های منطقه را به صبر و پایداری، و بهره گیری از مقاومت برای رهایی از نظام های خودکامه دعوت کرد.

در پایان، شیخ نبیل قاووق از مسئولان ارشد جنبش حزب‌الله طی سخنانی گفت:

دشمن تصمیم گرفت شهید سلیمانی را ترور کن؛ زیرا ایشان برای نخستین بار در تاریخ با مسلح کردن مقاومت با سلاح راهبردی ویرانگر، تهدیدی ماهیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد که معادله جدیدی را در موازنه بازدارندگی و موازنه قوا به وجود آورده است.

این مقام ارشد حزب الله ادامه داد: تشکیل محور مقاومت در امتداد کشورهای منطقه، اقدامی پیشرفته برای تأسیس ارتش میلیونی به منظور آزادسازی فلسطین است. محور مقاومت وارد هر جنگی شود، به برکت روح شهید سلیمانی در آن پیروزی بزرگی کسب خواهد کرد.

شیخ نبیل قاووق ضمن اشاره به تفاوت بین کمک‌ها و فداکاری‌های تقدیمی ایران به فلسطین و اقدامات برخی کشورهای عربی در راستای عادی سازی روابط با دشمن که خنجر به قلب فلسطین محسوب می‌شود، گفت: لبنان در کنار مقاومت فلسطین ایستاده و با عربگرایی سازشکار مخالف است. ما هر اندازه محاصره شویم و هدف حملات سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی قرار بگیریم به فلسطین خیانت نخواهیم کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی