32 اثر صنایع دستی استان تهران نشان ملی هنر گرفتند


32 اثر صنایع دستی استان تهران نشان ملی هنر گرفتند

تهران- ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران اعلام کرد: 32 اثر هنرمندان تهرانی در جشنواره کشوری، توانستند نشان ملی هنر را اخذ کنند.

پروانه حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره ملی با حضور هنرمندان تهران، مرکزی و البرز و به میزبانی کرج برگزار شد که ۴۲ آثار هنری تهران در این رویداد کشوری شرکت کردند.

معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: مهر اصالت ملی در واقع ارزش دادن به یک دست ساخته ای است که با فکر بشری عجین شده و در قالب صنایع دستی خود را نشان داده است.

حیدری اضافه کرد: هنرمندان تهرانی در رشته های رودوزی، قلم زنی، نساجی سنتی، گلیم، سفالگری، کارهای فلزواره، ملیله دوزی و ساخت سازهای سنتی سنتور و تنبور را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا بسیاری از فعالیت هنری تحت تاثیر قرار گرفته است افزود: بنا داریم تا آثار این هنرمندان را در قالب نمایشگاه ها که با تهران همکاری دارند در معرض دید عموم قرار دهیم.

استان تهران دارای ۱۴ هزار هنرمند و یک هزار کارگاه صنایع دستی است.

به گزارش ایرنا، چهار معیار مواد اولیه بومی، قیمت متعارف، اصالت فرهنگی، نوآوری، قابلیت تولید انبوه و بازاریابی و ۲ پیش شرط احترام به ارزش‌های محیط در بکارگیری مواد و تکنیک‌های تولید و مسئولیت اجتماعی تولیدکننده از موارد مهم در قضاوت داوران برای انتخاب بهترین اثر به شمار می‌روند و هنرمندان دارای نشان ملی مرغوبیت باید برای خلق و تولید آثار هنری خود معیارها و پیش شرط لازم را رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟