19 و نیم درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند


19 و نیم درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند

شهرری ـ ایرنا ـ رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 19 و نیم درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، نوسازی و یا بازسازی و مقاوم سازی هستند،گفت: 12 و نیم درصد مدارس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی و هفت درصد نیز نیازمند تخریب و نوسازی کامل هستند.

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در آیین آغاز به کار آموزشگاه استثنایی سپهبد شهید سلیمانی در بخش فشافویه شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ برای احداث و نوسازی مدارس تخصیص داده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد، افزود: ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس از ابتدای سال جاری تاکنون در نقاط مختلف کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده و این سازمان براساس برنامه زمانبندی شده افتتاح های گسترده ای در دهه فجر امسال خواهد داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: ایجاد بستر و زیرساخت های آموزش برای رشد و توسعه کشور از نکات بسیار مهمی است که دولت سیزدهم به خوبی این موضوع را پیگیری می کند و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

رخشانی مهر در ادامه به نقش برجسته خیرین مدرسه ساز در امر احداث و نوسازی مدارس در کشور اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد مدارس کشور خیرساز و یا با مشارکت بین دولت و خیرین ساخته می شوند و خیرین مدرسه ساز در سال ۱۳۹۹ در حدود سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مشارکت داشته اند.

به گزارش ایرنا، همزمان با دومین سالگرد شهادت شهدای محور مقاومت آموزشگاه استثنایی سپهبد شهید سلیمانی در بخش فشافویه شهرستان ری امروز دوشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این واحد آموزشی دارای هفت کلاس درس، چهار اتاق اداری، چهار کارگاه و نمازخانه، کتابخانه، سالن چند منظوره و کارگاه کار درمانی است.

این مدرسه یکهزارمین کلاس درس بنیاد نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی است که طی ۲ سال ساخته شده و امروز در بخش فشافویه شهرستان ری افتتاح شد.

بخش فشافویه از توابع شهرستان ری با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر