همه دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه جشنواره فرامرزی مطبوعات پای کار بیایند


همه دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه جشنواره  فرامرزی مطبوعات  پای کار بیایند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزاری هرچه با شکوهتر جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها  و پایگاه های خبری را گام مهمی جهت راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان دانست.

بهرام فاضلی امروز (13 دی) در آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری که با حضور رسانه های سه کشور ایران، ترکیه و عراق به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود، با اشاره به اهمیت بالای این جشنواره گفت: این جشنواره فرصت بسیاری مغتنمی برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمانشاه در سطح سه کشور ایران، ترکیه و عراق است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری حضوری این جشنواره گفت: اگر بخواهیم شاهد اثرات مثبت این جشنواره باشیم، باید برگزاری آن بصورت حضوری باشد.

فاضلی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 10 اسفندماه سال جاری، گفت: این جشنواره قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری حضوری آن فراهم نشد و به ناچار اجرای آن را به تاخیر انداختیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: برگزاری حضوری این جشنواره قطعا گام موثری در تبادلات و تعاملات فرهنگی اهالی رسانه سه کشور است و می تواند نقش مهمی در معرفی قابلیت ها و جاذبه های گردشگری کرمانشاه نیز داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برخی از پتانسیل های فرهنگی و هنری استان پرداخت و افزود: کرمانشاه در زمینه موسیقی نامی پرآوازه در کشور دارد و اگر بخواهیم حداقل هفت نفر از بزرگان موسیقی کشور را نام ببریم، چهار نفر آنها کرمانشاهی هستند.

فاضلی افزود: در زمینه خوشنویسی هم با داشتن مفاخری چون آیت الله نجومی، میرزا رضای کلهر و سایر اساتید، کرمانشاه یکی از استان های سرآمد در این هنر است و دهه فجر امسال از 10 استاد تمام خوشنویسی که به درجات عالیه این هنر رسیده اند در استان تجلیل می شود.

فاضلی افزود: در زمینه داستان نویسی و رُمان هم مفاخری همچون علی محمد افغانی را داریم که نویسنده رُمان "شوهر آهوخانم" است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمینه هنرهای دیگر مانند تئاتر، هنرهای تجسمی و ... هم کرمانشاه در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

فاضلی گفت: در زمینه شعر هم هم با وجود شاعرانی چون احمد عزیزی که صاحب سبک است یا استاد بهزاد، استاد محبت، فرشید یوسفی، بیژن ارژن، پرتو کرمانشاهی و... کرمانشاه یکی از استان های سرآمد کشور در این حوزه است.

این مسئول گفت: همه این پتانسیل های فرهنگی و هنری باید در سطح کشور و حتی بین المللی معرفی شوند و برگزاری این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی این ظرفیت هاست.

رسانه ها فقط چالش ها و مشکلات کرمانشاه را برجسته نکنند

فاضلی در ادامه با انتقاد از برخی رسانه های استان که تنها چالش ها و مشکلات را برجسته می کنند، گفت: کرمانشاه استانی فرهنگی است و باید مفاخر و داشته های فرهنگی و هنری آن معرفی شود و نباید تنها به مشکلات و چالش ها بپردازیم.

وی افزود: مشکلات و چالش ها هست، اما باید داخل استان حل شود و نباید از استان چهره ای سیاه و زشت بسازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره منجر به معرفی هرچه بهتر استان در سطح کشور و نیز در کشورهای عراق و ترکیه شود.

فاضلی در ادامه با اشاره به تامین 200 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این جشنواره گفت: منابع اعتباری دیگری هم دردست پیگیری است و قطعا بیش از این اعتبارات برای برگزاری این جشنواره نیاز است.

وی تاکید کرد: برای برگزاری این جشنواره همه باید پای کار بیایند و دستگاه های مختلف باید همکاری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: چنانچه بتوانیم این دوره جشنواره را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنیم، این احتمال هست که دوره های بعدی برگزاری جشنواره هم به کرمانشاه محول شود.

فاضلی گفت: در صورت برگزاری باشکوه جشنواره احتمال راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان وجود دارد، بنابراین بسیار مهم است که این جشنواره با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز