مصوبه طرح جامع دهدشت ابلاغ شد


مصوبه طرح جامع دهدشت ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد مصوبه شورا را با موضوع طرح جامع دهدشت، ابلاغ کرد.

فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به احمدزاده استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد مصوبه شورا را در خصوص طرح جامع دهدشت ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در متن مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ طرح جامع شهر دهدشت مصوب جلسه مورخ ۶ دی ۱۳۹۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه‌وبویراحمد را با توجه به صورتجلسه مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی و تصویب قرار داد و مقرر کرد:

الف -سقف جمعیت و افق طرح

۱-افق طرح با حفظ سقف جمعیتی ۷۸ هزار و ۵۲۵ نفر به سال ۱۴۱۵ افزایش یابد.

ب-کاربری اراضی محدود شهر و سند پهنه‌بندی حریم

۲-خط محدود با اصلاح دو مورد به شرح زیر مورد تائید قرار گرفت:

۱-۲ -عدم الحاق، اراضی واقع در حریم و حاشیه قانونی راه پاتاوه -دهدشت (۱۰۰متر+ حریم قانونی راه) به محدود شهر

۲-۲-حذف حریم و بستر رودخانه بر اساس آخرین استعلام از آب منطقه‌ای از محدوده شهر در ضلع شرقی

۳-حریم راه در بخش‌های متداخل با محدوده شهر مطابق اعلام‌نظر سازمان راهداری منعکس شود.

۴ -سرانه کاربری تاسیسات شهری و کاربری تجهیزات شهری حداقل تا حد سرانه مصوب در مصوبه تدقیق تعاریف و تعیین سرانه‌ها مصوب ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ شورای‌عالی اصلاح شود.

۵-با توجه به آنکه در بخش‌هایی از شهر (ازجمله جنوب)، حریم و بستر برخی از مسیل‌ها و آبراهه‌ها در نقشه کاربری اراضی منعکس نشده است، لازم است ضمن استعلام مجدد حرایم و بستر آبراهه‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های متداخل با حریم و محدوده شهر ، حرایم دقیقاً طبق اعلام‌نظر شرکت آب منطقه‌ای در اسناد طرح منعکس و از درج هرگونه کاربری/پهنه بر روی حریم و بستر مذکور خودداری شود.

۶ -محدود و حریم محوطه تاریخی بر اساس آخرین اعلام‌نظر اداره کل میراث‌فرهنگی استان در اسناد طرح لحاظ شود.

۷ -مطالعات پدافند غیرعامل، در حریم و محدود شهر مطابق با محورهای ۴۴ گانه مندرج در مصوبه شورای‌عالی تکمیل و اصلاح شود. پهنه موسوم به مرکز اسکان موقت از سند پهنه‌بندی حریم به سند پدافند غیرعامل منتقل شود. الزامات مربوط به همجواری استقرار تاسیسات پرخطر در کاربری‌های تاسیسات و تجهیزات شهری در ضوابط و مقررات منعکس شود .

۸ -مسیر و حرایم مربوط به خطوط انتقال نیرو و حامل‌های انرژی در اسناد طرح منعکس شود. در این‌باره، همکاری موثر اداره کل پدافند غیرعامل استانداری در جهت پاسخگویی به استعلامات صورت گرفته مورد تاکید است.

۹-حریم مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مشروط به عدم قرارگیری شهرک یا ناحیه صنعتی مصوب (براسواس استعلام از شرکت شهرک‌های صنعتی) در بخش‌های الحاقی به حریم قبلی مورد تائید قرار گرفت.

۱۰-با عنایت به ظرفیت قابل‌توجه سکونت اراضی الحاق شده در این طرح در قالب اراضی دولتی و تعاونی‌ها، مراتب توسط اداره کل راه و شهرسازی استان جهت اعمال در برنامه‌ریزی مسکن استان مرتبط با تکالیف قانون جهش تولید مسکن، ملاک‌عمل و اقدام قرار بگیرد.

در انتها تاکید شده است: در اجرای ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران اسناد و مدارک طرح پس از اعمال اصلاحات بر اساس مصوبه جهت طی فرآیند ابلاغ به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد