فرماندار جدید جوین خراسان رضوی معرفی شد


فرماندار جدید جوین خراسان رضوی معرفی شد

سبزوار- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی روز دوشنبه طی مراسمی علی سامقانی را به عنوان فرماندار جدید شهرستان جوین این استان معرفی کرد.

سید هادی طباطبایی در این مراسم گفت: دولت سیزدهم با شعار عدالت محوری، مردم داری، خودباوری، نگاه به درون و عزتمندی در روابط بین الملل روی کار آمده است.

وی با بیان اینکه برترین عبادت خدمت به مردم است افزود: فرصتی در دولت سیزدهم برای مسوولان ایجاد شده که برای رفع مشکلات مردم که هدف انقلاب اسلامی است خدمت نمایند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امنیت و عزت نظام جمهوری اسلامی حاصل خون شهدا و رشادت رزمندگان است و ما مسوولان برای تک تک رفتارها و کوتاهی در انجام وظایف باید در برابر آنها پاسخگو باشیم.

وی گفت: انتخاب مدیران و مسوولان این استان با تاکید بر شاخص های مورد توجه دولت سیزدهم انجام می‌شود.

طباطبایی افزود: فرماندار پیشین جوین طی پنج سال گذشته در این شهرستان خدمات شایسته و ماندگار به مردم ارائه داشته که از توانمندی وی در عرصه های دیگر استفاده می شود.

وی ادامه داد: فرماندار جدید این شهرستان نیز که اهل این منطقه است فرد اخلاق مدار، انقلابی و از چهره های خدوم است که باید با سرعت مشکلات و کمبودهای شهرستان را احصا و شناسایی و برنامه عملیاتی برای آن داشته باشد.

در این مراسم "علی سامقانی" به عنوان فرماندار جدید شهرستان جوین معرفی و از خدمات "حسین جمشیدی" فرماندار پیشین این شهرستان قدردانی شد.

از جمله سوابق سامقانی می توان به معاونت فرمانداری و سرپرستی فرمانداری شهرستان جوین اشاره کرد.

شهرستان جوین با بهره مندی از کارخانه پارس فولاد، شرکت ماشین‌های الکتریکی و کارخانه اسید سیتریک یکی از قطب‌های صنعتی خراسان رضوی به شمار می رود. کارخانه پارس فولاد سبزوار مستقر در جوین یکی از طرح های بزرگ فولادی کشور است که سالانه افزون بر ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می کند.

شهرستان جوین همچنین قطب تولید چغندر قند در خراسان رضوی است و در سالهای گذشته با تولید ۴۰۰ هزار تن چغندر قند رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرده بود. کارخانه قند جوین با مصرف روزانه پنج هزار تن چغندر یکی از بزرگترین کارخانه های مصرف کننده چغندر قند کشور است که شکر سفید درجه یک با کیفیت مطلوب و نشان استاندارد به بازار عرضه می کند.

شهرستان جوین از نظر جاذبه های تاریخی نیز با بهره مندی از شهر تاریخی آق قلعه که میراثی از حکومت ایلخانان است و آرامگاه های سعدالدین حمویه جوینی و خواجه نجم الدین کبری و روستای زیبای بیدخور از قطب های گردشگری غرب خراسان رضوی به شمار می رود.

'نقاب' مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس