مک‌بوک ایر جدید اپل مجهز به پردازنده Apple M2 خواهد بود


مک‌بوک ایر جدید اپل مجهز به پردازنده Apple M2 خواهد بود

پس از انتشار شایعات متعدد در سال 2021 اکنون مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ پیش‌بینی کرده که بر اساس برنامه‌ریزی اپل (https://itresan.com/tag/%D8%A7%D9%BE%D9%84) در سال 2022، مک‌بوک ایر جدید این شرکت طی سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. آقای گورمن در شماره اخیر خبرنامه هفتگی خود با نام Power On بار دیگر به پیش‌بینی زمان رونمایی از مدل...

پس از انتشار شایعات متعدد در سال 2021 اکنون مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ پیش‌بینی کرده که بر اساس برنامه‌ریزی اپل در سال 2022، مک‌بوک ایر جدید این شرکت طی سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. آقای گورمن در شماره اخیر خبرنامه هفتگی خود با نام Power On بار دیگر به پیش‌بینی زمان رونمایی از مدل آپدیت شده مک‌بوک ایر 2022 پرداخته است. مارک گورمن پیش‌بینی می‌کند که شرکت اپل با به‌کارگیری تراشه‌های جدید و بازطراحی مک‌بوک ایر در سال 2022، این سری از لپ‌تاپ‌های تولیدی خود را به‌روزرسانی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات جدیدی که در خبرنامه Power On منتشر شده است؛ عملکرد تراشه M2 در مقایسه با مدل M1 صرفا کمی سریع‌تر خواهد بود. مارک گورمن مشخصا ادعا می‌کند که تراشه M2 مجهز به GPU با حداکثر 10 هسته پردازشی خواهد بود. وی پیرامون پیشرفت‌های احتمالی در زمینه سرعت و عملکرد هسته‌های پردازشی CPU هیچ اظهارنظر صریحی نداشته است؛ اگرچه شایعات پیشین نیز به این موضوع اشاره نکرده‌اند.

تصاویر و شایعات منتشر شده از اکتبر سال 2021 نشان‌ می‌دهند که مک‌بوک ایر جدید از قالب طراحی سبک و باریکی بهره گرفته و به‌طور کلی جوانب زیبایی‌شناختی فعلی را ادامه خواهد داد. بنابراین ضخامت یک سمت بدنه نسبت به سمت دیگر آن بیش‌تر نبوده و ظاهرا از الگوی طراحی مخروطی‌شکل خبری نخواهد بود.

درگاه MagSafe 3 و پورت تاندربولت 4 در یک سمت بدنه لپ‌تاپ قرار دارند؛ در حالی‌که سمت دیگر بدنه از یک پورت تاندربولت 4 و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون میزبانی می‌کند. صفحه‌کلید دارای دکمه‌های تابعی فول‌سایز بوده و نمایشگر نیز با یک حاشیه سفیدرنگ احاطه شده است.

مک‌بوک ایر جدید اپل مجهز به پردازنده Apple M2 خواهد بود

رندرهای مک‌بوک ایر 2022

این لپ‌تاپ مجهز به یک ناچ کوچک در قسمت میانی صفحه‌نمایش است. با این‌حال به منظور ایجاد هماهنگی میان ناچ و حواشی اطراف نمایشگر، در این قسمت نیز از رنگ‌آمیزی سفید استفاده شده است. همانند رندرهای پیش‌تر منتشر شده در ماه مه، این‌بار نیز مک‌بوک ایر جدید با مدل‌های رنگی متنوع به معرض نمایش گذاشته شده است. این در حالیست که سری مک‌بوک اپل به‌طور معمول از رنگ‌آمیزی خاکستری ساده بهره می‌گیرند.

بر اساس برخی شایعات، مک‌بوک ایر جدید از سیستم نورپردازی پس‌زمینه مینی LED بهره خواهد برد. با این‌حال از فناوری پروموشن خبری نخواهد بود. دوربین تعبیه شده درون ناچ نمایشگر مک‌بوک ایر پیش‌تر در مک‌بوک پرو سال 2021 معرفی شد و ظاهرا از رزولوشن 1080p برخوردار خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا محدودیت اتصال یک نمایشگر خارجی به لپ‌تاپ کماکان به قوت خود باقی خواهد بود یا خیر. بر اساس پیش‌بینی‌ها مک‌بوک ایر جدید از فناوری شارژ MagSafe پشتیبانی خواهد کرد. همچنین برخی شایعات نشان می‌دهند که اپل برای نامگذاری این محصول بار دیگر از عبارت “مک‌بوک” استفاده خواهد کرد؛ عنوانی که آخرین بار در سال 2019 به‌کارگیری شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته