رییس کمیسیون اقتصادی: مکتب شهید سلیمانی در ابعاد مختلف تبیین شود


رییس کمیسیون اقتصادی: مکتب شهید سلیمانی در ابعاد مختلف تبیین شود

کرمان - ایرنا - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حاج قاسم ناملایمات را تحمل و صبر کرد و نتیجه صبر ایشان این شد که امروز می ‌بینید رهبر معظم انقلاب اسلامی از ایشان به عنوان مکتب نام می‌برند و وظیفه ما به عنوان دانشگاهیان این است، مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تبیین کنیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در جمع دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: حیات و شهادت حاج قاسم برای جمهوری اسلامی ایران برکت داشت لذا می بینیم چه خون تازه ای در جریان تفکر نیروهای جوان به واسطه این شهادت دمیده شده است.

وی بیان کرد: ما اعتقاد داریم مکتب حاج قاسم را باید تبیین کنیم و در قالب یک منظومه فکری و دیدگاه نظری بیان کنیم به شکلی که همه ابعاد بتواند تجسم جریانی باشد که امروز جوانان به آن تمسک کنند و خروجی ان باشد که امروز شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زندگی حاج قاسم در ۶۳ سال عمر با برکتشان در ادوار مختلف باید تدوین و تبیین شود تا ما آنچه را برای آینده شخصیت هایی مانند شهید سلیمانی، نگران هستیم اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: برخی در فضای مجازی به دنبال تخریب چهره سپهبد شهید سلیمانی هستند و مطالبی را عنوان می کنند و مشخص نیست که این مطالب در خارج از کشور ریشه دارد.

وی اظهار داشت: در سن ۱۵ سالگی در جنگ حضور پیدا کردم در عملیات والفجر هشت به عنوان اولین عملیات شرکت داشتم و اولین مرتبه آنجا با چهره نورانی سردار سلیمانی آشنا شدم، آن زمان حاج قاسم فرمانده لشکر بود و آنقدر ویژگی های رفتاری و شخصیتی بارزی داشت که محبوبیت زیادی در دل بسیج و کادر لشکر ایجاد کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه از سال ۶۴ تا پایان جنگ در جبهه حضور داشتم گفت: در این دوران از نزدیک شاهد رشادت ها و فداکاری های حاج قاسم بودم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: حاج قاسم در جنگ فرمانده ای پیشگام بود و در سخت ترین شرایط جنگ وقتی نام حاج قاسم می آمد توان و روحیه رزمندگان را مضاعف می کرد و اینچنین محبوبیتی در تاریخ وجود ندارد.

وی گفت: زمانی که خبر شهادت حاج قاسم رسید حتی افرادی که نسبت به مبنای انقلاب افرادی معمولی بودند یا تعصبی به انقلاب نداشتند با تمام وجود گریه کردند.

پورابراهیمی افزود: تشییع پیکر حاج قاسم بعد از تشییع امام راحل (ره) در ۱۴ خرداد بی نظیر بود و این به دلیل داشتن فضای معنوی و روحیه شهید سلیمانی بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، دوران دفاع مقدس را برای لشکر ثارالله به دلیل آشنایی با شهید سلیمانی برگ زرین دانست و افزود: در فتنه سال ۸۸ با وجود خیانتی که سران فتنه کردند اما حاج قاسم در این حوزه نیز نقش پدری ایفا کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کرمان نیز افرادی از فرماندهان متدین دفاع مقدس بودند که مسیر را در فتنه سال 88 اشتباه تشخیص دادند اما حاج قاسم با این افراد چگونه رفتار کرد؟ دل ایشان برای فردی که معبر را اشتباه رفته و در تشخیص نتوانسته خوب عمل کند، می سوخت‌.

وی با بیان اینکه امروز افرادی مدعی رفع تحریم ها هستند و می گویند ایران باید در مذاکرات مشکلات را حل کند تصریح کرد: با صراحت می گویم بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی به دلیل خیانتی بود که در فتنه ۸۸ انجام شد.

پورابراهیمی گفت: حاج قاسم افراد خاطی فتنه 88 را در آغوش می گرفت و گریه می کرد که چرا شما مسیر را اشتباه رفتید و با سلوک، رفتار و منش خود مسیر این افراد را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه صبر حاج قاسم یکی از خصوصیات ایشان بود تصریح کرد: برخی در کرمان به واسطه اینکه فکر می کنند انقلابی تر از سایرین هستند، بدترین رفتار را نسبت به حاج قاسم داشتند و در آن زمان می گفتند، حاج قاسم کسی است که رابطه خود را با ولایت و رهبری مشخص نکرده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد به ظاهر حزب الهی نما بودند و اکنون نیز در کرمان هستند و ادعای جریان انقلاب و جریان اصولگرایی و ارزشی دارند لذا بدترین تهمت ها را به حاج قاسم زدند، اما ایشان صبر کرد و یک بار گلایه ایشان را نشنیدید.

وی افزود: حاج قاسم مسیری را که تشخیص داده بود باید برای خدا برود، رفت و تحت تاثیر فضای جریان های سیاسی و ناملایمت های بیرونی تهدیدات دشمن و محبوبیتی که داشت قرار نگرفت.

پورابراهیمی تصریح کرد: حاج قاسم ناملایمات ها را تحمل و صبر کرد و نتیجه صبر ایشان این شد که امروز شما می بینید و حضرت آقا از ایشان به عنوان مکتب نام می برند و وظیفه ما است به عنوان افرادی که در دانشگاه حضور داریم مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تبیین کنیم.

وی گفت: حیات و شهادت حاج قاسم برای جمهوری اسلامی ایران برکت داشت لذا می بینیم چه خون تازه ای در جریان تفکر نیروهای جوان به واسطه این شهادت دمیده شده است.

وی ادامه داد: زندگی حاج قاسم در ۶۳ سال عمر با برکتشان در ادوار مختلف باید تدوین و تبیین شود تا ما از آنچه برای آینده شخصیت هایی مانند شهید سلیمانی نگران هستیم اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: اگر فرمایشات و سلوک حاج قاسم مبنای عمل ما باشد جذابیت های زیادی در جامعه ایجاد می کند.

پورابراهیمی به سخنان گهربار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع روحانیون اشاره کرد و ادامه داد: ایشان می فرمائید فضای اجتماعی فضایی است که همه را در برمی گیرد لذا چرا شما خودتان را در مسجد محصور کردید؟

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: امروز برای ما مهم است این رویکرد بتواند استمرار پیدا کند و اگر ضمانت انقلاب به واسطه شخصیت هایی مانند حاج قاسم است ما وظیفه داریم در این مکتب انسان سازی کنیم تا از درون این جریان شخصیت هایی مانند شهید سلیمانی پرورش و رویش پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: حاج قاسم خود را مدیون انقلاب، امام و رهبری می داند همان انقلابی که بر گرفته از مکتب عاشورا است.

وی به نقل از شهید سلیمانی، انقلاب اسلامی ایران را حرم عنوان کرد و اظهار داشت: اگر این نگاه شکل بگیرد این مسیر می تواند در بستر حرکت خود برای آینده نیز شهید سلیمانی ها تربیت کند لذا ما به این نیاز داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به محبوبیت و جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از دو سال وقتی خاطره ای از سردار دلها می گویند بغض گلویشان را می فشارد و با گریه خاطره می گویند و عنوان کرده اند روزی نیست من به فکر شهید سلیمانی نباشم.

وی تاکید کرد: حاج قاسم در خانواده روستایی اما مومن با عشق به اهل بیت (ع) و با نان کارگری بزرگ شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: زندگی حاج قاسم مانند خیلی ها دست یافتنی بود لذا باید به آنچه که شهید سلیمانی عمل کرده مبنای کار ما باشد.

دکتر پورابراهیمی ضمن گرامیداشت ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: گاهی برخی نسبت به ایشان چنان ابراز ارادت می کنند که انسان به شگفت می آید.

وی با اشاره به ماموریت اقتصادی اخیر خود با مقامات سوریه بیان کرد: وجود تصاویر حاج قاسم در دمشق این حس را در انسان بر می انگیزد که به ایران پا گذاشته ای.

وی بیان کرد: سوری ها با بغض می گفتند امروز نجات منطقه مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی است.

پورابراهیمی با اشاره این جمله که شهید سلیمانی موجب عظمت مکتب تشیع شده است افزود: حاج قاسم از افرادی که فکر می کرد دینی برگردن دارد حلالیت و مکتوب رضایت می گرفت.

وی گفت: به فرمان سردار دلها قرارگاه فرهنگی در استان کرمان راه اندازی شده لذا آماده دریافت پیشنهادات و نظرات در این راستا هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود