اشتغال در شهرک صنعتی بانه به 1300 نفر افزایش می‌یابد


اشتغال در شهرک صنعتی بانه به 1300 نفر افزایش می‌یابد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: با بهره‌برداری از 15 واحد تولیدی در حال احداث در شهرک صنعتی بانه، میزان اشتغالزایی در این شهرک به یک هزار و 300 نفر افزایش پیدا می‌کند.

احمد خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از مهمترین ظرفیت‌های بخش تولید شهرستان بانه وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی است، اظهار داشت: از مجموع ۲۰ هکتار مساحت شهرک صنعتی بانه، ۱۵ هکتار آن زمین صنعتی است که به سرمایه‌گذاران و متقاضیان در قالب ۸۳ قرارداد واگذار شده است.

وی افزود: تاکنون از تعداد ۸۳ قرارداد منعقد شده در این شهرک ۴۴ مورد آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است و یک هزار نفر هم در این واحدها مشغول به کار شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با اعلام اینکه میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این شهرک صنعتی یک هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال است، اظهار داشت: از ۳۹ قرارداد باقی‌ مانده هم تعداد ۱۵ قرارداد در مرحله فونداسیون، نصب سوله و یا نصب ماشین‌آلات هستند که بزودی به جمع واحدهای تولیدی اضافه خواهند شد.

خسروی یادآور شد: با بهره‌برداری از این ۱۵ واحد تولیدی برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و اینگونه میزان اشتغالزایی در این شهرک به یک هزار و ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه همه اراضی قطعه بندی شده در شهرک صنعتی بانه به متقاضیان واگذار شده است، اضافه کرد: ۲۴ قرارداد با سرمایه‌گذاران و متقاضیان در این شهرک صنعتی هم بتازگی منعقد شده است این افراد یک سال فرصت دارند عملیات احداث واحد تولیدی خود را آغاز کنند و در صورت اجرایی نکردن آن به مرحله داوری و سپس بازپس‌گیری اراضی ختم می‌شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری