ادامه انتصاب ها در آموزش و پرورش/مدیرانی که رفتند چه گفتند


ادامه انتصاب ها در آموزش و پرورش/مدیرانی که رفتند چه گفتند

هفته گذشته انتصاب ها در آموزش و پرورش کلید خورد و امروز با حکم وزیر آموزش و پرورش سه رئیس سازمان های زیر مجموعه آموزش و پرورش و یک مدیرکل نیز منصوب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته طی احمکام جداگانه ای از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، احمد محمودزاده سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مصطفی بابایی سارویی نیز به عنوان سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معرفی شدند.

امروز نیز طی احکام جداگانه ای از سوی یوسف نوری مهدی فیاضی رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مجتبی همتی فر سرپرست سازمان تعلیم وتربیت کودک و حمید طریفی حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی معرفی شدند.

پیش از این در حکم انتصاب های قبلی توکل و استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همسویی با برنامه های ریاست محترم جمهور، با جلب مشارکت، همکاری و همفکری فرهنگیان فرهیخته، اعضای شورای آموزش و پرورش، کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان وزارت و شوراهای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی در تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش، به ویژه پیاده سازی و اجرای سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برنامه های وزارت آموزش و پرورش با رعایت اصول «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون مداری» مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته بود.

در مراسم تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، رئسای سابق سازمان های مورد اشاره سخن گفتند. علیرضا حاجیان زاده رئیس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: شش ماه قبل با تصویب هیئت امناء، انتصاب رئیس سازمان انجام شد و با یک ابلاغ آنهم بدون امکانات و نیرو و تجهیزاتی، کارش را شروع کرد و قرار بود سازمانی با این اهداف بلند را مستقر کند. در عرصه اول، راه اندازی و استقرار سازمان را دنبال کردیم که به نتیجه رسید. تخصیص اعتبار مصوب انجام و مراحل اداری آن طی شد. جذب نیرو به مرحله اجرایی رسیده است و امروز همه موارد ابتدایی گذرانده شده و ساختار استقرار یافته و چند روز است که بودجه به جریان افتاده، چینش‌های اولیه نیروی انسانی نیز انجام شَده و در بودجه ۱۴۰۱ نیز ارتقای خوبی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

رئیس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه پیشنهاد ساختار استانی را آماده و در سازمان اداری استخدامی در دست بررسی و قوام است و در مجموع برای ورود به عرصه جدید آماده می‌شویم گفت: در عرصه دوم، حفظ وضعیت موجود در مهدها را دنبال کردیم. ۵۰ هزار مهد کودک و هشت میلیون کودک مخاطب ما هستند و نمی‌توانستیم سکوت کنیم تا ساختار نهایی شود. بهزیستی از همان ابتدای تصویب سازمان، از اداره مهدها خلع ید و مهدها را رها کرد و ما باید آن‌ها را سامان می‌دادیم.

حاجیان زاده ادامه داد: مهدهای بدون مجوزی زیر نظر سازمان‌ها و نهادها داریم که با آنها نشست هایی برگزار شده است. محتوای آموزشی با کمک سازمان پژوهش تهیه و بسته‌های تربیت و یادگیری در اختیار استان ها قرار گرفت. واکسیناسیون مربیان مهدها همراه با معلمان انجام شد و سنجش سلامت پیش دبستانی ها با کمک سازمان آموزش و پرورش انجام شد. آمار ثبت نام در پیش دبستانی ها امسال نسبت به سال قبل بالاتر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای ورود به فاز بعدی در دو عرصه آماده هستیم. عرصه اول تدوین استانداردها، تولید محتوا و روش ها، ایجاد اتاق های فکر برای دوره های تربیت مربی کودک، تدوین الگوی تعیین شهریه، تدوین نظام تعیین صلاحیت و شایستگی حرفه‌ای مربیان کودک است که باید دنبال شود. برای صدور مجوزهای جدید زمانبندی کرده بودیم که از سال ۱۴۰۱ اجرایی شود؛ این عرصه دوم است که باید تداوم یابد.

سیدجواد حسینی رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز گفت: دوسال و پنج ماه قبل از دفتر ریاست جمهوری رزومه خواستند و چندساعت بعد گفتند به جای آقای یطحایی قصد معرفی شما را دارم. وقتی آمدم ساکم همراهم بود و بلیط برگشت داشتم منتها من را نگه داشتند و دو سال و پنج ماه از آن زمان می گذرد.

رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از دیار امام رضا آمدم و فردا بر خواهم گشت و دعاگوی شما هستم گفت: به بچه های استثنایی بیشتر برسید. مطالعات نشان می‌دهد اگر آموزش و پرورشی به آموزش و پرورش استثنایی‌اش کیفیت داد، می‌تواند به نظام آموزش عمومی اش نیز کیفیت بدهد. پوشش تحصیلی در این سازمان از زمان شکل گیری‌اش تا کنون ۱۸ برابر افزایش یافته است و دست همه همکارانم را برای تلاش‌های انجام شده می‌بوسم.

حسینی تاکید کرد که توسعه مشارکت ها، مداخلات بهنگام، توسعه آموزش های مهارتی و افزایش مشارکت اولیاء را در این مدت کلید زده‌ایم. درست است که مسئولیت اداری مان پایان می یابد اما مسئولیت اجتماعی مان در حوزه آموزش تمام نمی‌شود و با تمام وجود در خدمت هستیم.

میترا تیموری سرپرست سابق مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز با تاکید بر اینکه اجازه ندادیم یک نفر خارج از رویه به مدارس خارج از کشور اعزام شود گفت: سعی کردیم در توسعه و تقویت دیپلماسی آموزشی بکوشیم و توانستیم به سطح قابل توجهی برسیم و به ویژه در جذب منابع مالی توفیق چشمگیری داشتیم.

وی افزود: رصد تحولات آموزشی دنیا از جمله اقدامات ما بود و تلاش می‌کردیم خبرهای تحلیلی را به موقع آماده و در اختیار معاونت ها قرار دهیم تا بتوانند به نحو شایسته از تجارب جهانی بهره مند شوند.

تیموری با اشاره به اینکه در حوزه اتباع خارجی در کشور همسایه تحولاتی رخ داد و عزیزانی از آنجا به ایران آمدند اما توانستیم به فرمان رهبری پایبند بمانیم و آموزش را برای آنها برقرار کنیم گفت: یونسکو از ما خواسته تجربه ایران را الگوسازی کرده و به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی ادامه داد: نگاه سیاسی، جناحی و باندی نداشتم و تا این لحظه خدمتم فقط به حیطه تخصصی و کاری‌ام فکر کرده ام و همه می‌دانند فقط به حرفه و تخصصم پرداختم. هرچند که متاسفانه می دانیم شایعات زیاد است ولی شاکریم که همکاران همه ما را می‌شناسند و سعی نکردیم تخلفی مرتکب شویم و بی‌قانونی رخ دهد.

تیموری افزود: مشکلاتی دامنگیر این مرکز بوده که امید است با کمک رئیس جدید مرکز حل شود. مرکز از عدم استقلال مالی رنج می‌برد و باعث شده نتواند آنطور که شایسته است به وظایفش عمل کند.

مهرزاد حمیدی معاون سابق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز گفت: محور برنامه‌های ما عملیاتی کردن سند تحول بنیادین بود. شعار ما «به مدرسه باز می‌گردیم» شد. مخاطب ما دانش‌آموز بود که به ما اقبال کرد. مدرسه محوری، کیفیت‌گرایی و برنامه‌محوری، سیاست‌های کلی ما را تشکیل داد و ما پروژه‌های مهم خود را از سند تحول بنیادین گرفتیم و پروژه‌های ما از سیاست‌های سند استخراج شدند. آخرین پروژه ما سامانه نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس بود که امروز کلید خورد.

نوری: به مدیران جدید کمک کنید

اما یوسف نوری نیز در آیین تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی که وی را انسانی مجاهد دانست که آنچه را داشت در راه خدا انفاق کرد، افزود: در حال حاضر به همت دولت همه واکسن زدند و می توانیم فعالیت کنیم اما الان مدارس کشورهای اطراف ما تعطیل شده‌اند که این نشان از هم و غم دولت نسبت به واکسیناسیون دارد.

وی افزود: سلامت مردم و برای ما سلامت دانش آموز و معلم در اولویت است و باید از دست اندرکاران دولت تشکر کنیم که کمک کردند چراغ آموزش و پرورش روشن بماند. آقای رئیس جمهور هم اخیراً از زحمات جامعه تعلیم و تربیت قدردانی کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زحمات معلمان و نقش آنها در تربیت آینده سازان گفت: در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی هم گفتم که اگر معلمان نبودند و دانش آموزان را شکوفا نمی‌کردند، شما الان چنین نمایشگاهی نداشتید.

نوری با اشاره به اینکه در مرکز امور بین الملل مشکلاتی داریم و فقط ۸۰۰۰ دانش آموز ایرانی را در مدارس خارج از کشور تحت پوشش داریم گفت: نیاز است در این بخش جدی‌تر کار کنیم و با دانش آموزان ایرانی مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط داشته باشیم و هویت ایرانی اسلامی آنها را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.

وی خطاب به مدیران فعلی وزارت آموزش و پرورش گفت: به مدیران جدید کمک کنید. از مدیران سابق تشکر می‌کنم. برای مدیران جوان جدید هم آرزوی توفیق می‌کنیم. شما باید ضمن نگاه به تجارب گذشته، کارهای جدید انجام دهید و به روز باشید. بچه‌های ما با ما فاصله زیادی پیدا کرده و داریم از مرجعیت خارج می‌شویم، مگر اینکه خودمان را برسانیم و این فاصله را بکاهیم.

مدیران جدید در آموزش و پرورش را بشناسیم

به گزارش مهر، طریفی حسینی دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه شهید چمران اهواز دارد و ازسال ۱۳۸۲ به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمده و در دوره های مختلف تحصیلی به خدمت در آموزش و پرورش مشغول بوده است. از سوابق تجربی وی می توان به خدمت در مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زیرمجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کارشناس کمیسیون اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو حقیقی شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور، عضو کارگروه طراحی اپلیکیشن اندرویدی آشنایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری و معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اشاره کرد.

همتی فر، دکترای فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد دارد و در زمان حضور یوسف نوری به عنوان دبیر کمیسیون تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج، عضو دبیرخانه بوده است. وی عضو کمیته مشورتی ترمیم سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش و مدیر راهبری پردیس تربیتی توانا (آستان قدس رضوی) است و از سوابق تجربی وی می توان به: مشاور سازمان امور استخدامی و اداری کشور در طراحی شاخص های ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، کارشناس مشاور کمیته آموزش و پرورش همایش حکمرانی و سیاستگذاری عمومی (دانشگاه صنعتی شریف)، مدیر اندیشکده تعلیم و تربیت دالّ و عضو مؤسس و عضو بنیاد تربیتی حیات، اشاره کرد. رییس سازمان تعلیم وتربیت کودک، سابقه تدریس دانشگاه جامعه الصمطفی العالمیه (واحد مشهد)، دانشگاه فردوسی مشهد (گروه فلسفه و حکمت اسلامی)، دانشگاه شهید رجایی – پودمان مهارت آموزان (۴ دوره) و دانشگاه فرهنگیان را دارد.

ستاری فرد دکترای تربیت بدنی از دانشگاه تهران دارد و از سوابق تجربی وی می توان به: مدیرکل مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس، مدیرگروه مطالعات تربیت بدنی و جوانان مرکز پژوهش های مجلس، کارشناس امور فوق برنامه مدارس معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معلم تربیت بدنی و مربی ورزش مدارس و آموزشگاههای وزارت آموزش و پرورش، سابقه تدریس دروس تخصصی و عملی تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه دولتی یزد (عضو هیات علمی دانشگاه یزد) و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علم و فرهنگ و عضو شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد.

مهدی فیاضی، مهندسی الکترونیک و فوق لیسانس MBA دارد ودر زمان حضور یوسف نوری در معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع جذب آموزش و پرورش شده و در شهر تهران خدمت خود را آغاز کرده است. از سوابق اجرایی وی می توان به: پانزده سال سابقه معلمی و معاونت و مدیریت در ۱۰ مدرسه شهر تهران، رییس حوزه ریاست سازمان آموزش و پرورش شهر تهران سال ۸۷و ۸۸و مشاور علمی و فرهنگی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش سال ۸۹و ۹۰ اشاره کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته طی احمکام جداگانه ای از سوی وزیر آموزش‌وپرورش، علیرضا کریمیان، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، احمد محمودزاده سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مصطفی بابایی سارویی نیز به عنوان سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی معرفی شدند.

امروز نیز طی احکام جداگانه ای از سوی یوسف نوری مهدی فیاضی رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مجتبی همتی فر سرپرست سازمان تعلیم وتربیت کودک و حمید طریفی حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی معرفی شدند.

پیش از این در حکم انتصاب های قبلی توکل و استعانت از پیشگاه خداوند متعال، پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همسویی با برنامه های ریاست محترم جمهور، با جلب مشارکت، همکاری و همفکری فرهنگیان فرهیخته، اعضای شورای آموزش و پرورش، کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان وزارت و شوراهای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی در تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش، به ویژه پیاده سازی و اجرای سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برنامه های وزارت آموزش و پرورش با رعایت اصول «عدالت محوری»، «روحیه انقلابی»، «مردم داری»، «پاکدستی و فسادستیزی» و «قانون مداری» مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته بود.

در مراسم تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، رئسای سابق سازمان های مورد اشاره سخن گفتند. علیرضا حاجیان زاده رئیس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: شش ماه قبل با تصویب هیئت امناء، انتصاب رئیس سازمان انجام شد و با یک ابلاغ آنهم بدون امکانات و نیرو و تجهیزاتی، کارش را شروع کرد و قرار بود سازمانی با این اهداف بلند را مستقر کند. در عرصه اول، راه اندازی و استقرار سازمان را دنبال کردیم که به نتیجه رسید. تخصیص اعتبار مصوب انجام و مراحل اداری آن طی شد. جذب نیرو به مرحله اجرایی رسیده است و امروز همه موارد ابتدایی گذرانده شده و ساختار استقرار یافته و چند روز است که بودجه به جریان افتاده، چینش‌های اولیه نیروی انسانی نیز انجام شَده و در بودجه ۱۴۰۱ نیز ارتقای خوبی نسبت به بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.

رئیس سابق سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه پیشنهاد ساختار استانی را آماده و در سازمان اداری استخدامی در دست بررسی و قوام است و در مجموع برای ورود به عرصه جدید آماده می‌شویم گفت: در عرصه دوم، حفظ وضعیت موجود در مهدها را دنبال کردیم. ۵۰ هزار مهد کودک و هشت میلیون کودک مخاطب ما هستند و نمی‌توانستیم سکوت کنیم تا ساختار نهایی شود. بهزیستی از همان ابتدای تصویب سازمان، از اداره مهدها خلع ید و مهدها را رها کرد و ما باید آن‌ها را سامان می‌دادیم.

حاجیان زاده ادامه داد: مهدهای بدون مجوزی زیر نظر سازمان‌ها و نهادها داریم که با آنها نشست هایی برگزار شده است. محتوای آموزشی با کمک سازمان پژوهش تهیه و بسته‌های تربیت و یادگیری در اختیار استان ها قرار گرفت. واکسیناسیون مربیان مهدها همراه با معلمان انجام شد و سنجش سلامت پیش دبستانی ها با کمک سازمان آموزش و پرورش انجام شد. آمار ثبت نام در پیش دبستانی ها امسال نسبت به سال قبل بالاتر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برای ورود به فاز بعدی در دو عرصه آماده هستیم. عرصه اول تدوین استانداردها، تولید محتوا و روش ها، ایجاد اتاق های فکر برای دوره های تربیت مربی کودک، تدوین الگوی تعیین شهریه، تدوین نظام تعیین صلاحیت و شایستگی حرفه‌ای مربیان کودک است که باید دنبال شود. برای صدور مجوزهای جدید زمانبندی کرده بودیم که از سال ۱۴۰۱ اجرایی شود؛ این عرصه دوم است که باید تداوم یابد.

سیدجواد حسینی رئیس سابق سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز گفت: دوسال و پنج ماه قبل از دفتر ریاست جمهوری رزومه خواستند و چندساعت بعد گفتند به جای آقای یطحایی قصد معرفی شما را دارم. وقتی آمدم ساکم همراهم بود و بلیط برگشت داشتم منتها من را نگه داشتند و دو سال و پنج ماه از آن زمان می گذرد.

رئیس سابق آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه از دیار امام رضا آمدم و فردا بر خواهم گشت و دعاگوی شما هستم گفت: به بچه های استثنایی بیشتر برسید. مطالعات نشان می‌دهد اگر آموزش و پرورشی به آموزش و پرورش استثنایی‌اش کیفیت داد، می‌تواند به نظام آموزش عمومی اش نیز کیفیت بدهد. پوشش تحصیلی در این سازمان از زمان شکل گیری‌اش تا کنون ۱۸ برابر افزایش یافته است و دست همه همکارانم را برای تلاش‌های انجام شده می‌بوسم.

حسینی تاکید کرد که توسعه مشارکت ها، مداخلات بهنگام، توسعه آموزش های مهارتی و افزایش مشارکت اولیاء را در این مدت کلید زده‌ایم. درست است که مسئولیت اداری مان پایان می یابد اما مسئولیت اجتماعی مان در حوزه آموزش تمام نمی‌شود و با تمام وجود در خدمت هستیم.

میترا تیموری سرپرست سابق مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز با تاکید بر اینکه اجازه ندادیم یک نفر خارج از رویه به مدارس خارج از کشور اعزام شود گفت: سعی کردیم در توسعه و تقویت دیپلماسی آموزشی بکوشیم و توانستیم به سطح قابل توجهی برسیم و به ویژه در جذب منابع مالی توفیق چشمگیری داشتیم.

وی افزود: رصد تحولات آموزشی دنیا از جمله اقدامات ما بود و تلاش می‌کردیم خبرهای تحلیلی را به موقع آماده و در اختیار معاونت ها قرار دهیم تا بتوانند به نحو شایسته از تجارب جهانی بهره مند شوند.

تیموری با اشاره به اینکه در حوزه اتباع خارجی در کشور همسایه تحولاتی رخ داد و عزیزانی از آنجا به ایران آمدند اما توانستیم به فرمان رهبری پایبند بمانیم و آموزش را برای آنها برقرار کنیم گفت: یونسکو از ما خواسته تجربه ایران را الگوسازی کرده و به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی ادامه داد: نگاه سیاسی، جناحی و باندی نداشتم و تا این لحظه خدمتم فقط به حیطه تخصصی و کاری‌ام فکر کرده ام و همه می‌دانند فقط به حرفه و تخصصم پرداختم. هرچند که متاسفانه می دانیم شایعات زیاد است ولی شاکریم که همکاران همه ما را می‌شناسند و سعی نکردیم تخلفی مرتکب شویم و بی‌قانونی رخ دهد.

تیموری افزود: مشکلاتی دامنگیر این مرکز بوده که امید است با کمک رئیس جدید مرکز حل شود. مرکز از عدم استقلال مالی رنج می‌برد و باعث شده نتواند آنطور که شایسته است به وظایفش عمل کند.

مهرزاد حمیدی معاون سابق تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز گفت: محور برنامه‌های ما عملیاتی کردن سند تحول بنیادین بود. شعار ما «به مدرسه باز می‌گردیم» شد. مخاطب ما دانش‌آموز بود که به ما اقبال کرد. مدرسه محوری، کیفیت‌گرایی و برنامه‌محوری، سیاست‌های کلی ما را تشکیل داد و ما پروژه‌های مهم خود را از سند تحول بنیادین گرفتیم و پروژه‌های ما از سیاست‌های سند استخراج شدند. آخرین پروژه ما سامانه نظارت بر واکسیناسیون و وضعیت بهداشتی مدارس بود که امروز کلید خورد.

نوری: به مدیران جدید کمک کنید

اما یوسف نوری نیز در آیین تکریم و معارفه چند مدیر ارشد وزارت آموزش و پرورش ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی که وی را انسانی مجاهد دانست که آنچه را داشت در راه خدا انفاق کرد، افزود: در حال حاضر به همت دولت همه واکسن زدند و می توانیم فعالیت کنیم اما الان مدارس کشورهای اطراف ما تعطیل شده‌اند که این نشان از هم و غم دولت نسبت به واکسیناسیون دارد.

وی افزود: سلامت مردم و برای ما سلامت دانش آموز و معلم در اولویت است و باید از دست اندرکاران دولت تشکر کنیم که کمک کردند چراغ آموزش و پرورش روشن بماند. آقای رئیس جمهور هم اخیراً از زحمات جامعه تعلیم و تربیت قدردانی کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به زحمات معلمان و نقش آنها در تربیت آینده سازان گفت: در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی هم گفتم که اگر معلمان نبودند و دانش آموزان را شکوفا نمی‌کردند، شما الان چنین نمایشگاهی نداشتید.

نوری با اشاره به اینکه در مرکز امور بین الملل مشکلاتی داریم و فقط ۸۰۰۰ دانش آموز ایرانی را در مدارس خارج از کشور تحت پوشش داریم گفت: نیاز است در این بخش جدی‌تر کار کنیم و با دانش آموزان ایرانی مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط داشته باشیم و هویت ایرانی اسلامی آنها را حفظ کرده و ارتقاء دهیم.

وی خطاب به مدیران فعلی وزارت آموزش و پرورش گفت: به مدیران جدید کمک کنید. از مدیران سابق تشکر می‌کنم. برای مدیران جوان جدید هم آرزوی توفیق می‌کنیم. شما باید ضمن نگاه به تجارب گذشته، کارهای جدید انجام دهید و به روز باشید. بچه‌های ما با ما فاصله زیادی پیدا کرده و داریم از مرجعیت خارج می‌شویم، مگر اینکه خودمان را برسانیم و این فاصله را بکاهیم.

مدیران جدید در آموزش و پرورش را بشناسیم

به گزارش مهر، طریفی حسینی دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه شهید چمران اهواز دارد و ازسال ۱۳۸۲ به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمده و در دوره های مختلف تحصیلی به خدمت در آموزش و پرورش مشغول بوده است. از سوابق تجربی وی می توان به خدمت در مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زیرمجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کارشناس کمیسیون اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو حقیقی شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور، عضو کارگروه طراحی اپلیکیشن اندرویدی آشنایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری و معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اشاره کرد.

همتی فر، دکترای فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد دارد و در زمان حضور یوسف نوری به عنوان دبیر کمیسیون تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج، عضو دبیرخانه بوده است. وی عضو کمیته مشورتی ترمیم سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش و مدیر راهبری پردیس تربیتی توانا (آستان قدس رضوی) است و از سوابق تجربی وی می توان به: مشاور سازمان امور استخدامی و اداری کشور در طراحی شاخص های ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، کارشناس مشاور کمیته آموزش و پرورش همایش حکمرانی و سیاستگذاری عمومی (دانشگاه صنعتی شریف)، مدیر اندیشکده تعلیم و تربیت دالّ و عضو مؤسس و عضو بنیاد تربیتی حیات، اشاره کرد. رییس سازمان تعلیم وتربیت کودک، سابقه تدریس دانشگاه جامعه الصمطفی العالمیه (واحد مشهد)، دانشگاه فردوسی مشهد (گروه فلسفه و حکمت اسلامی)، دانشگاه شهید رجایی – پودمان مهارت آموزان (۴ دوره) و دانشگاه فرهنگیان را دارد.

ستاری فرد دکترای تربیت بدنی از دانشگاه تهران دارد و از سوابق تجربی وی می توان به: مدیرکل مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهشهای مجلس، مدیرگروه مطالعات تربیت بدنی و جوانان مرکز پژوهش های مجلس، کارشناس امور فوق برنامه مدارس معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معلم تربیت بدنی و مربی ورزش مدارس و آموزشگاههای وزارت آموزش و پرورش، سابقه تدریس دروس تخصصی و عملی تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه دولتی یزد (عضو هیات علمی دانشگاه یزد) و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علم و فرهنگ و عضو شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد.

مهدی فیاضی، مهندسی الکترونیک و فوق لیسانس MBA دارد ودر زمان حضور یوسف نوری در معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع جذب آموزش و پرورش شده و در شهر تهران خدمت خود را آغاز کرده است. از سوابق اجرایی وی می توان به: پانزده سال سابقه معلمی و معاونت و مدیریت در ۱۰ مدرسه شهر تهران، رییس حوزه ریاست سازمان آموزش و پرورش شهر تهران سال ۸۷و ۸۸و مشاور علمی و فرهنگی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش سال ۸۹و ۹۰ اشاره کرد.

کد خبر 5391362

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403