پرداخت غرامت 60 میلیون دلاری بانک آمریکایی درپی شکایت مشتریان


پرداخت غرامت 60 میلیون دلاری بانک آمریکایی درپی شکایت مشتریان

عصر اعتبار- بانک آمریکایی مورگان استنلی به منظور حل و فصل شکایت مشتریانی که مدعی بودند این بانک اطلاعات شخصی آنها را افشا کرده است، با پرداخت 60 میلیون دلار موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک آمریکایی مورگان استنلی به منظور حل و فصل شکایت مشتریانی که مدعی بودند این بانک اطلاعات شخصی آنها را افشا کرده است، با پرداخت 60 میلیون دلار موافقت کرد.

این حکم برای حل و فصل مقدماتی شکایت دسته جمعی پیشنهادی به نمایندگی از حدود 15 میلیون مشتری جمعه شب در دادگاه فدرال منهتن ثبت شد و نیاز به تایید آنالیسا تورس، قاضی منطقه ای ایالات متحده دارد.

مشتریان بانک مورگان استنلی حداقل دو سال پوشش بیمه کلاهبرداری دریافت خواهند کرد و هر کدام می توانند برای بازپرداخت حداکثر 10000 دلار خسارت درخواست دهند.

بر اساس اسناد موجود این توافق، مورگان استنلی انجام تخلف را رد کرد و مدعی شد به‌روزرسانی‌های «قابل توجهی» در شیوه‌های امنیت داده‌های خود انجام داده است.

مشتریان در این پرونده بانک مورگان استنلی را متهم کرده بودند که در سال 2016 نتوانسته بود دو مرکز داده مدیریت ثروت خود را قبل از اینکه به اشخاص ثالث غیرمجاز فروخته شود، اسقاط کند. این تجهیزات رمزگذاری نشده هنوز حاوی اطلاعات مشتریان بودند.

شاکیان همچنین گفتند که برخی از سرورهای قدیمی که حاوی اطلاعات مشتریان بود پس از آنکه این بانک آنها را در سال 2019 به یک فروشنده خارجی منتقل کرد، ناپدید شدند. اسناد دادگاه نشان می دهد که مورگان استنلی بعداً سرورها را بازیابی کرده است.

در اکتبر 2020، مورگان استنلی با پرداخت 60 میلیون دلار جریمه مدنی موافقت کرده بود تا اتهامات دفتر کنترل ارز ایالات متحده را در مورد حوادث مختلف، از جمله اینکه اقدامات این بانک برای حفظ امنیت اطلاعات مشتریان ناامن یا نادرست بوده، حل و فصل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟