گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد نیازمند ساماندهی است


گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد نیازمند ساماندهی است

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد با هزار و 250 شهید مدفون نیازمند ساماندهی است.

جواد خدایی روز دوشنبه در نشست با مسوولان مرتبط با ساماندهی گلزار شهدا افزود: گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد به اندازه شهدای یک استان، شهید دارد و باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: لازم است کمیته فنی در این زمینه تشکیل شود و طی برگزاری چند نشست برآوردهای فنی و مالی و کارشناسی لازم در این خصوص انجام گیرد، سپس نشست تصمیم گیری برای تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی برگزار شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: شهرستانهایی که در ساماندهی گلزار شهدا از برنامه عقب هستند باید هر چه سریعتر در این زمینه فعال شوند و کمکهای لازم از نظر اعتباری و کارشناسی برای تسریع در ساماندهی این گلزارها طی یک برنامه مشخص انجام شود.

وی افزود: ۱۶ هزار و ۳۸۹ شهید مدفون در هزار و ۴۹۹ گلزار شهدا در استان خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون ۵۴۱ گلزار شهری و روستایی ساماندهی شده و باقی آنها نیازمند ساماندهی است.

خدایی ادامه داد: از بین گلزارهای ساماندهی شده ۹۴ درصد مربوط به بخش روستایی و باقی مربوط به بخش شهری است و این موضوع اهمیت تخصیص اعتبار بیشتر و مشارکت دستگاه های اجرایی در این بخش را دوچندان می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...