ابعاد زندگی شهید سلیمانی برای نسل جوان تبیین شود


ابعاد زندگی شهید سلیمانی برای نسل جوان تبیین شود

گرگان- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: ابعاد مختلف زندگی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای الگوگیری مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان کشور تبیین شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری شامگاه روز دوشنبه در چهاردهمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدحبیب طاهری گرگانی و یادبود علامه مصباح یزدی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه آذربایجانی های مقیم گرگان اظهارداشت: دشمنان جهان اسلام تصور بر این داشته که با به شهادت رساندن امثال سردار شهید سلیمانی می توانند به راه مستقیم انقلاب که توسط امام خمینی (ره) پایه گذاری و توسط رهبر فرزانه انقلاب تداوم یافته ضربه بزنند ولی باید بدانند این شهادت ها استقامت ملت ایران را بیشتر می کند.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، ایام سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: تصور مستکبران و دشمنان انقلاب اسلامی براین بوده که با شهیدکردن علما و بزرگانی چون سردار حاج قاسم، جمهوری اسلامی را شکست می دهند ولی همان تشیع جنازه تاریخی سردار به دشمنان نشان داد که اشتباه کردند.
وی تصریح کرد: شهادت ایشان و یار دیرینش البته که به مسلمانان لطمه روحی سنگینی وارد کرد ولی باعث شده راه و مسیر اولیا و ائمه معصوم ادامه یابد.

طاهری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب واژه مکتب را برای شهید سلیمانی به کار بردند که باید در آن درس داده شود و البته در این راه آموزش و پرورش و مولفان کتب درسی در دانشگاه ها بخشی از یک درس را اختصاص به این موضوع بدهند و زندگی سراسر تلاش و مجاهدت شبانه روزی بوده که لحطه به لحظه آن درس است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: روحیات شهدا باید تدریس شود و فقط بسنده به سالی یکبار سالگرد، فیلم، مصاحبه و نقل خاطره نباشد بلکه ابعاد مختلف زندگی و مکتبشان برای نسل های مختلف و به ویژه جوانان تدوین شود.

ابعاد زندگی شهید سلیمانی برای نسل جوان تبیین شود

وی اظهارداشت: سردار سلیمانی با دیدن شهدا مدیریت و راهنمایی دقیق می شد و حتی به چگونه شهادت رسیدن خود اشراف کامل داشته و بیان کرده بودند که به دست شقی ترین دشمنان اسلام شهید خواهد شد.

طاهری یادآور شد: روز گذشته اولین سالگرد عمار ولایت آیت الله مصباح یزدی بود که حضورش فقدان شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر می کرد که سال گذشته از وجود ایشان محروم شدیم و دومین سالگرد ارتحال آیت الله میبدی هم است که باید توجه کنیم استوانه های تقوا یکی یکی از میانمان می روند و امروز باید قدردان بزرگانی همانند آنها باشیم.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس بامداد یکشنبه ۱۳ دی سال ۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بغداد در اقدامی جنایتکارانه به دستور دونالد ترامپ هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

از دهم تا شانزدهم ماه دی به‌ عنوان هفته مقاومت و ۱۳ دی روز شهادت سردار قاسم سلیمانی در تقویم کشور روز جهانی مقاومت نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا