نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع‌دستی در ملایر برگزار می‌شود


نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع‌دستی در ملایر برگزار می‌شود

همدان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از برگزاری نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: این نشست موجب معرفی هر چه بیشتر صنعت مبلمان و منبت ملایر و تبادل افکار و اندیشه‌ها در پیشبرد این هنر جهانی می شود.

به گزارش ایرنا؛ "ابراهیم جلیلی" روز دوشنبه در آیین گرامیداشت دومین سالروز ثبت جهانی مبلمان منبت ملایر، اظهار داشت: این نشست در آینده نزدیک و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری برگزار خواهد شد.

وی دسترسی بیشتر به اهداف شورای جهانی صنایع دستی، ایجاد همبستگی در زنجیره شهرهای جهانی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و برند جهانی انگور و برند ملی مرواربافی را از اهداف مهم نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در ملایر عنوان کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به کسب ۲ برند جهانی انگور و مبلمان منبت این شهرستان، ادامه داد: ثبت جهانی شهرها، فرصتی عالی فراهم می‌کند تا اهالی بومی این مناطق برای یادگیری و توسعه صنایع دستی خود، تمایل و اشتیاق بیشتری نشان دهند.

جلیلی ثبت جهانی را موجب شهرت بیشتر صنایع دستی دانست و گفت: ثبت جهانی صنایع دستی منافع اقتصادی و اجتماعی متعددی برای اهالی بومی به همراه دارد که یکی از شاخص‌های رشد گردشگری است.

وی یادآور شد: این شهرستان در حوزه صنایع دستی دارای ۱۱ هزار هنرمند است که در بیش از ۲۰ رشته فعالیت می‌کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر مبلمان منبت را از جمله هنرهای این شهرستان برشمرد که حدود ۹ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۵ هزار نفر به طور غیر مستقیم در این هنرصنعت مشغول به فعالیت هستند.

جلیلی شرکت فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه اکسپو دبی، شرکت در نمایشگاه بین‌المللی تهران، افتتاح چندین فروشگاه و نمایشگاه با دریافت تسهیلات، توسعه شهرک صنعتی مبلمان منبت و دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را از جمله اقدامات انجام شده در شهر جهانی مبلمان منبت عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ شورای جهانی صنایع دستی (World Crafts Council) یا به اختصار WCC، یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۹۶۴ پایه‌گذاری شده، هدف از راه‌اندازی این سازمان افزایش تعامل با کشورهای دنیا، افزایش توسعه اقتصادی از طریق درآمد حاصل از تولید صنایع دستی، اجرای برنامه‌های تبادل فرهنگی و هنری، برگزاری کارگاه، کنفرانس، سمینار و نمایشگاه‌های مربوط به صنایع دستی و به طور کلی ایجاد انگیزه و کمک به فعالان صنایع دستی در کل دنیا است.

مبلمان منبت ملایر نیز یکی از صنایع دستی مهم ایران است که سال ۱۳۹۸ در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی قرار گرفت.

شهرستان ملایر دارای ۲ برند جهانی "انگور و مبلمان منبت" است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)