از ذوق شاعران آیینی برای شناخت حضرت زهرا استفاده کنیم


از ذوق شاعران آیینی برای شناخت حضرت زهرا استفاده کنیم

قم - ایرنا - رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: باید از دریچه ذهن و قریحه ذوق شاعران آیینی برای معرفت هر چه بیشتر حضرت فاطمه (س) بهره ببریم که پیداست نور فاطمه در قلب و ذهن‌شان درخشش پیدا کرده و توانسته‌اند اشعار زیبایی را بسرایند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا از مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دوازدهمین سوگواره شعر فاطمی همچنین افزود: خدا را شکر که حدود سه دهه است در این کشور صدای فاطمه به گوش جهانیان رسیده و عنایت خدا شامل ملت ایران و شیعیان بلکه مسلمانان و همه بشر شده تا بتوانیم یک مقداری فاطمه را بشناسیم، فاطمه کیست؟ آقایان شعرا من نمی‌دانم آیا عناوینی که در قرآن راجع به حضرت فاطمه آمده در شعری آمده یا نه؟ باید روی این جهت یعنی معرفت فاطمه از طریق قرآن بیشتر کار شود.

وی ادامه داد: سوال ما این است فاطمه‌ای که مشکات است، فاطمه‌ای که مثل نور خداست، فاطمه‌ای که محور بیوتی است که خدا اذن به ذکرش در آن داده است، آیا سزاوار بود به او بگویند شاهدی بر صحت گفتارت بیاور؟! آیا سزاوار بود که او را به مسجد بکشانند؟ آیا سزاوار بود که او را پشت درب و دیوار قرار بدهند؟ آیا سزاوار بود که او را در کوچه سیلی بزنند؟ بشر! با این نور خدا چه کرده است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس