سردار سلیمانی و ایجاد هلال مقاومت از ایران تا یمن


سردار سلیمانی و ایجاد هلال مقاومت از ایران تا یمن

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی عامل پیوند حزب‌الله و حماس بود و ظرفیت‌های خفته مردمی در کشورهای منطقه را ساماندهی کرد، گفت: سردار سلیمانی هلال مقاومت را از ایران تا یمن در مقابل دشمنان ایجاد کرد.

حجت‌اله دادگر، در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی در داخل و خارج از کشور، اظهار کرد: در تبیین جایگاه شخصیتی سردار سلیمانی باید به حضور وی در دو عرصه داخلی و بین‌المللی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه امروز میلیون‌ها نفر از داخل و خارج سردار سلیمانی را با عنوان «عزیز ملت» خطاب می‌کنند، گفت: همیشه سرادرانی از ایران دفاع کرده‌اند اما از هیچ کدام با عنوان عزیز ملت یاد نشده است.

دادگر با بیان اینکه تا اسم دفاع مقدس و محور مقاومت ایران پیش می‌آید نام سردار سلیمانی از ذهن می‌گذرد، ادامه داد: همواره کشورهای غارت‌گر به سرمایه کشورهای خاورمیانه چشم دوخته‌اند کمااینکه از وقتی استعمار بر خاورمیانه ساکن شد ثروت آنان را غارت و در کنار آن رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در مقابل استعمار و برای محو آنان به پا خواست، اظهار کرد: دشمنان در مقابل انقلاب اسلامی ایران جنگی را تحمیل کردند و این جنگ هشت سال طول کشید و در این مدت ایران نه تنها در برابر عراق بلکه در برابر استکبار جهانی بود.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس سرداران ما در برابر دشمنان رشادت کردند تا توانستند از مرزهای سرزمین دفاع کنند، اضافه کرد: یکی از سرداران ما سردار سلیمانی است که از ابتدای جنگ تحمیلی گروه ثارالله را تشکیل داد و در سال ۶۱ به جبهه جنوب اعزام می‌شود و بعد از آن گروه ثارالله را به تیپ و لشکر ارتقا می‌دهد.

دادگر با اشاره به اینکه بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، جنگ تحمیلی پایان یافت اما سردار سلیمانی لشکر ثارالله را برای مقابله با اشرار و قاچاقچیان به جنوب شرقی می‌برد و بعد از آن فرمانده سپاه قدس می‌شود، بیان کرد: سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه است که در زمینه فرهنگی، افتصادی و عملیاتی در خارج کشور فعال بود.

دادگر با تأکید بر اینکه از مهمترین اقداماتی که سپاه قدس با تدابیر سردار سلیمانی انجام داد محور مقاومت بود، افزود: استکبار هر بار به بهانه‌های مختلف به کشورهای منطقه حمله می‌کرد که سردار سلیمانی برای مقابله با آنان حزب‌الله را در لبنان ساماندهی و بین ایران، عراق، سوریه، لبنان تا یمن را یک هلال مقاومت ایجاد کرد تا به نظام سلطه نشان دهد که باید از منطقه برود.

این مدرس دانشگاه مهم‌ترین اقدامات سردار سلیمانی را تجهیز حزب‌الله و پیوند دادن آنان با حماس برشمرد و با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با این کار یک مقاومت مردمی در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کرد، گفت: اقدام دیگر سردار دل‌ها استفاده از ظرفیت‌های خفته نیروی انسانی در کشورهای منطقه بود که نمونه آن ایجاد حشدالشعبی است.

وی با اشاره به اینکه اگر سردار سلیمانی نبود عراق و سوریه از بین می‌رفت و عراق جایگاه حضور همیشگی آمریکا می‌شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی به‌عنوان نماینده جهت مذاکره با روسیه می‌رود و آنان را برای مبارزه با داعش اقناع می‌کند. آن‌قدر فرماندهی سردار سلیمانی مهم بود که رسانه‌های آمریکا می‌گویند بعد از جنگ جهانی دوم مهم‌ترین اقدام آمریکا ترور سردار سلیمانی بود.

دادگر توکل به خدا، اخلاص، توجه و اعتماد مقام معظم رهبری را از ویژگی‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: تنها کسی که توانست نشان ذوالفقار را از رهبری دریافت کند، سردار سلیمانی بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟