شهرداری تهران: خدمات رایگان اعزام مداح به خانه‌ها


شهرداری تهران: خدمات رایگان اعزام مداح به خانه‌ها

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را تشریح کرد و گفت: چهارمین دوره پویش جهادی «روضه‌خوان» با هدف ترویج روضه‌های خانگی با همکاری مداحان و سخنرانان مذهبی اجرا می‌شود.

آفتاب‌‌نیوز :

در این برنامه خانواده‌هایی که بنابر دلایلی امکان حضور در مراسمات و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط کرونایی ندارند می‌توانند با هماهنگی یک مراسم روضه و عزاداری را در منزل خود برگزار کرده و از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را تشریح کرد و گفت: چهارمین دوره پویش جهادی «روضه‌خوان» با هدف ترویج روضه‌های خانگی با همکاری مداحان و سخنرانان مذهبی اجرا می‌شود. در این برنامه خانواده‌هایی که بنابر دلایلی امکان حضور در مراسمات و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط کرونایی ندارند می‌توانند با هماهنگی یک مراسم روضه و عزاداری را در منزل خود برگزار کرده و از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) را تشریح کرد و گفت: این مجموعه‌برنامه‌ها با عنوان «گره گشا» در قالب ۳۲ عنوان برنامه فرهنگی هنری به صورت مجازی و حقیقی برگزار می‌شود.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور (معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) از برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با عنوان «گره گشا» خبر داد.

او در تشریح این برنامه‌ها گفت: چهارمین دوره پویش جهادی «روضه‌خوان» با هدف ترویج روضه‌های خانگی با همکاری مداحان و سخنرانان مذهبی اجرا می‌شود. در این برنامه خانواده‌هایی که بنابر دلایلی امکان حضور در مراسمات و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط کرونایی ندارند می‌توانند با هماهنگی یک مراسم روضه و عزاداری را در منزل خود برگزار کرده و از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند. علاقه‌مندان به برگزاری مراسم روضه خانگی می‌توانند در سایت جلوه سوگ به آدرس http://jelveyesoog.farhangsara.ir ثبت‌نام کرده یا با شماره تلفن‌های ۳۳۳۰۳۸۴۳ و ۰۹۱۲۳۹۸۲۰۹۰ تماس بگیرند.

وی در ادامه گفت: پویش میدانی «بلندا» از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است که با هدف احیای این آیین قدیمی توسط نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود. این مراسم با مشارکت هیئت‌های نوجوانان برپا می‌شود. گروه‌های کوچک عزاداری در ایام شهادت حضرت زهرا (س) هر روز در یک کوچه حضور پیدا کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم کوتاه عزاداری را برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در ادامه تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه گفت: نهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» که به همت مجمع شاعران اهل بیت (ع) و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری با هدف تجلیل از افراد صاحب‌نام عرصه شعر و ادبیات آیینی و معرفی افراد برگزیده و برتر حوزه شعر آیینی با حضور چهره‌های شاخص این دوره برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) مراسم عزاداری با عنوان «در سوگ مادر» در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود. همچنین این مراسم با طبخ سمنو، برپایی ایستگاه چای روضه، نمایش آیینی و توزیع محصولات فرهنگی همراه است. همچنین ۸ موکب عزاداری با عنوان «یاس کبود» در میادین و معابر پرتردد شهر تهران با شارکت گروه‌های مردمی و جهادی در ایام وفات حضرت فاطمه (س) بر پا می‌شود.

فاطمیان‌پور بیان کرد: کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی خطبه فدکیه با عنوان «مشق خورشید» با دعوت از ۵۰ بانوی خوشنویس سطح ممتاز در بوستان فدک برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین نمایشگاه و نمایش میدانی «کوچه‌های بنی هاشم» همانند سال‌های گذشته در میدان خراسان برگزار می‌شود. نمایش فاطمی «حدیث درد» با روایتی از زندگی و شهادت حضرت فاطمه (س) و با هدف آشنایی نسل جوان با الگو‌های دینی، چون حضرت فاطمه زهرا (س) با ۳۰ بازیگر در گروه سنی ۱۴ تا ۱۹ سال با همکاری مسجد قائم به مدت پنج شب در فرهنگ‌سرای گلستان اجرا می‌شود.

فاطمیان‌پور بیان کرد: مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از کتاب‌های «چهل دسته‌گل سفارشی» نوشته سیدمهدی موسوی، «فاطمه زهرا سلام (س) - زنان اسوه» نوشته قاسم خانجانی، «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه خودنوشت قاسم سلیمانی و «مکتب سلیمانی» از موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری در پایان با اشاره به پخش نوای حدیث کسا در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از فرهنگ‌سرا‌ها و مراکز فرهنگی، گفت: در ایام شهادت مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه برنامه‌های مختلف به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش