اعزام روضه خوان به خانه ها توسط شهرداری تهران


معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خانواده‌هایی که بنابر دلایلی امکان حضور در مراسم و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط کرونایی ندارند می‌توانند با هماهنگی یک مراسم روضه و عزاداری را در منزل خود برگزار کرده و از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خانواده‌هایی که بنابر دلایلی امکان حضور در مراسم و اجتماعات عزاداری را با توجه به شرایط کرونایی ندارند می‌توانند با هماهنگی یک مراسم روضه و عزاداری را در منزل خود برگزار کرده و از خدمات رایگان اعزام مداح بهره‌مند شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با تشریح ویژه‌برنامه‌های این سازمان به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با عنوان «گره گشا» اظهارداشت: این مجموعه‌برنامه‌ها با عنوان «گره گشا» در قالب ۳۲ عنوان برنامه فرهنگی هنری به صورت مجازی و حقیقی برگزار می‌شود.

وی گفت: چهارمین دوره پویش جهادی «روضه‌خوان» با هدف ترویج روضه‌های خانگی با همکاری مداحان و سخنرانان مذهبی اجرا می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: علاقه‌مندان به برگزاری مراسم روضه خانگی می‌توانند در سایت جلوه سوگ به نشانی http://jelveyesoog.farhangsara.ir ثبت‌نام کرده یا با شماره تلفن‌های ۳۳۳۰۳۸۴۳ و ۰۹۱۲۳۹۸۲۰۹۰ تماس بگیرند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: پویش میدانی «بلندا» از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است که با هدف احیای این آیین قدیمی توسط نوجوانان و جوانان و با مشارکت هیئت‌های نوجوانان برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: در این پویش، گروه‌های کوچک عزاداری در ایام شهادت حضرت زهرا(س) هر روز در یک کوچه حضور پیدا کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم کوتاه عزاداری را برگزار می‌کنند.

فاطمیان‌پور گفت: نهمین کنگره سراسری شعر فاطمی «هجده سال نوری» به همت مجمع شاعران اهل بیت(ع) با مشارکت سازمان فرهنگی هنری با هدف تجلیل از افراد صاحب‌نام عرصه شعر و ادبیات آیینی و معرفی افراد برگزیده و برتر حوزه شعر آیینی با حضور چهره‌های شاخص این دوره برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم عزاداری با عنوان «در سوگ مادر» در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود، این مراسم با طبخ سمنو، برپایی ایستگاه چای روضه، نمایش آیینی و توزیع محصولات فرهنگی همراه است.

وی بیان کرد: همچنین هشت موکب عزاداری با عنوان «یاس کبود» در میادین و معابر پرتردد شهر تهران با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی در ایام وفات حضرت فاطمه(س) برپا می‌شود.

فاطمیان‌پور گفت: نمایشگاه و نمایش میدانی «کوچه‌های بنی هاشم» همانند سال‌های گذشته در میدان خراسان برگزار می‌شود، نمایش «حدیث درد» با روایتی از زندگی و شهادت حضرت فاطمه(س) با هدف آشنایی نسل جوان با الگوهای دینی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) با ۳۰ بازیگر در گروه سنی ۱۴ تا ۱۹ سال با همکاری مسجد قائم به مدت پنج شب در فرهنگسرای گلستان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از کتاب‌های «چهل دسته‌گل سفارشی» نوشته‌ سیدمهدی موسوی، «فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر رسول خدا(ص) - زنان اسوه» نوشته قاسم خانجانی، «از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه‌ خودنوشت قاسم سلیمانی و «مکتب سلیمانی» از موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «چهل دسته گل سفارشی» و «از چیزی نمی‌ترسیدم» می‌توانند از طریق وبگاه رسمی manvaketab.ir (شبکه توزیع کتاب خوب در کشور) با کد تخفیف ketab mah و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف ویژه به همراه ارسال رایگان تهیه کنند.

فاطمیان‌پور افزود: نسخه الکترونیکی کتاب‌های «فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر رسول خدا(ص) - زنان اسوه» و «مکتب سلیمانی» نیز به ‌همراه سوالات مسابقه به نشانی tlibrary.tehran.ir منتشر و قابل استفاده است، شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخ‌های هر کتاب را تا ۱۰ بهمن‌ به ترتیب به‌ صورت یک عدد ۱۰ رقمی (از چپ به راست) به شماره ۲۰۰۰۱۸۳۷۴۵ پیامک کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۹۶۶۵۳۴۶۲ تماس بگیرند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به پخش نوای حدیث کسا در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از فرهنگسراها و مراکز فرهنگی گفت: در این ایام مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه برنامه‌های مختلف به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌کنند.

کتابت خطبه فدکیه در بوستان فدک

مدیر فرهنگی و هنری منطقه هشت و رئیس فرهنگسرای گلستان گفت: کتابت خطبه فدکیه با عنوان «صریر فدک» همزمان با شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) چهارشنبه(۱۵ دی) ساعت ۱۴ با حضور چهل بانوی خوشنویس فوق ممتاز شهر تهران و اساتید؛ الهه خاتمی و استاد علی علی با مشارکت انجمن خوشنویسان شهرری و خانه فرهنگ فدک در بوستان فدک به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود.

سعید رنجبریان افزود: گرامی‌داشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تاکید بر سخنان ایشان در باب خطبه فدکیه خطاب به غاصبان خلافت و انتقال پیام در قالب هنر و به زبان خوشنویسی، از جمله اهداف برنامه «صریر فدک» است.

الهه خاتمی متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است، وی به عنوان اولین بانوی استاد در خط نستعلیق، دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران بوده و عناوینی از قبیل عضویت و دبیری انجمن خوشنویسان شمیرانات، عضو هیات تشخیص اوراق امتحانی انجمن خوشنویسان ایران و داوری جشنواره‌های مختلف خوشنویسی را در کارنامه هنری خود دارد.

استاد علی علی از سال ۱۳۵۸ در انجمن خوشنویسان ایران تحت تعلیم استاد غلامحسین امیرخانی قرار گرفت و از سال ۱۳۵۹ به عنوان مدرس رسمی انجمن خوشنویسان مشغول فعالیت شد، وی در طول ۴۰ سال فعالیت توانست حدود ۲۰۰ شاگرد ممتاز را تربیت کند، شرکت در چندین نمایشگاه خوشنویسی و آلبوم بهانه بهار از جمله فعالیت‌های استاد علی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام