برگزاری کنگره ملی مسلمانان نیجریه


برگزاری کنگره ملی مسلمانان نیجریه

کنگره مسلمانان نیجریه معروف به «تی ام سی» یکی از نهاد ها و تشکل های بزرگ مذهبی و پیشرو در نیجریه است که یکی از وظایف آن انتخاب مدیران و دبیران ایالتی در نیجریه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتبااطت اسلامی» ، کنگره مسلمانان نیجریه معروف به «تی ام سی»، یکی از نهاد ها و تشکل های بزرگ مذهبی و پیشرو در نیجریه است . به گزارش رایزنی فرهنگی کشورمان در نیجریه ،یکی از وظایف این کنگره انتخاب مدیران و دبیران ایالتی در نیجریه است .27 دسامبر سال 2021 این کنگره نشست سالانه و ملی خود را بمنظور بررسی عملکرد یکساله مدیریت جدید این کنگره در لاگوس برگزار کرد . در ذیل همین کنگره کمیته ای برای بررسی و انتصابات مدیران و دبیران ایالتی (وولات) تشکیل می شود که وظیفه آن بررسی صلاحیت افراد واجد صلاحیت و پیشنهاد برای رئیس کنگره برای انتصاب است این کمیته صلاحیت 7 مدیر و دبیر ایالتی را برای انتصاب به کنگره پیشنهاد کردند و همه آنها با امضای رئیس کنگره منصوب شدند . مدیران و دبیران ایالتی وظیفه دارند و امور کنگره را در همان ایالت برای 4 سال آینده رهبری کنند . این انتصابات در ایلت های ادو، اوسون، لاگوس، اوگان، اوندو، اویو و ابوجا بوده است . 28 امین کنگره ملی سالانه این کنگره در مرکز TMC Da'wah در لاگوس به رهبری امیر الحاجی عبدالواسیو تایو بانگبالا برگزار شد .موضوع کنگره ملی سالانه " تداوم دیدگاه نو در دنیای متوهم " بود.
رهبران گذشته و کنونی این سازمان، از جمله رئیس موقت شورای علمای نیجریه، استاد عبدالفتره ثانی نیز در آن حضور داشتند. امیر الحاجی رئیس این کنگره طی سخنانی در این مراسم گفت ، بطور اساسی کنگره ملی سالانه وظیه اصلی اش پاسخگو بودن و شفافیت بودن است که در آن شورا های اجرایی گزارشی از سرپرستی خود را ارائه می دهند . ایشان گفتند ، برگزاری نشست این کنگره یک سنت و یک فرهنگ است. آرزوی ما این است که پاسخگو باشیم و گزارش خود را به کسانی که ما را به عنوان نماینده بر سر رفاه معنوی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود انتخاب کرده اند، ارائه دهیم و عملکرد سازمان خودمان را در سطح ملی ارزیابی کنیم و کاستی های خودمان را جبران و قوت های خودمان را تقویت کنیم .
شایان ذکر است این کنگره در حال حاضر در 9 ایالت فعالیت دارند و ایلات نیجر و آکوار نیز ازجمله ایالت های هستند در آن بخاطر عدم پایان دوره تصدی آنها هنوز به پایان نرسیده است.
پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا