بازدید استاندار از مناطق سیل‌زده کرمان/لایروبی و جلسات بحران،خسارات را کاهش داد


بازدید استاندار از مناطق سیل‌زده کرمان/لایروبی و جلسات بحران،خسارات را کاهش داد

کرمان- ایرنا- علی زینی‌وند استاندار کرمان در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب این استان در شهرستان‌های رودبارجنوب و قلعه‌گنج ضمن بررسی شرایط امدادرسانی و اسکان سیل زدگان تاکید کرد که لایروبی مسیل‌ها و نیز جلسات مدیریت بحران قبل از سیل سبب شده که خسارت ها بسیار کاهش یابد.

به گزارش ایرنا به علت شدت بارش ها طی ۲ روز گذشته در جنوب استان کرمان شاهد آبگرفتگی شدید و جریان سیلاب در برخی مناطق بودیم به طوری که راه دسترسی برخی روستاها و نیز بعضی محورهای ارتباط مسدود شد؛ امدادرسانی به این مناطق از همان لحظه بروز سیلاب با کمک نیروهای امداد از جمله هلال احمر در دستور کار قرار گرفت و دسترسی به روستاها نیز به جز چند روستا باز شده است.

استاندار کرمان درحالی که روز دوشنبه درگیر مراسم دومین سالگرد شهادت سردار دل ها و نیز میزبان مسئولان کشوری همچون رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی بود، طی عصر سیزده دیماه و شامگاه دوشنبه به بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان رفت و از نزدیک در جریان امدادرسانی به این مناطق قرار گرفت.

نخستین مقصد زینی وند شهرستان رودبارجنوب بود که در جریان این سفر در دیدار با مسئولان شهرستان های جنوب استان توضیح داد: لایروبی حدود ۱۳۲ کیلومتر از رودخانه ها و نقاط حساس حادثه خیز و نیز برگزاری جلسات مدیریت بحران باعث شده است که خسارات سیل به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه از یک هفته قبل هشدار جدی برای سیل داشته ایم گفت: همزمان ۲ جلسه مدیریت بحران داشتیم که یکی از آنها با حضور رییس مدیریت بحران کشور برگزار شد و جلسه دیگر نیز با حضور فرمانداران، بخشداران، دهیاران و روسای ادارات و عضای ستاد بحران بود.

زینی وند با اشاره به اینکه کل نقاط حادثه خیز قبل از وقوع سیل شناسایی و لایروبی ها انجام شد افزود: هشدارهای لازم نیز به عشایر و مردم عادی داده شده بود که خسارت ها کاهش یافت.

زینی وند ادامه داد: بارندگی بخشی از خانه های مردم را دچار آسیب و آبگرفتگی کرده است و کشاورزی نیز آسیب سنگینی دیده؛ راه های دسترسی بسیاری از روستاها و در برخی مناطق نیز آب و برق قطع شده بود که همه در حال برقراری است.

وی افزود: طبق آخرین وضعیت که بررسی شده مشکل خاصی وجود ندارد؛ تنها چند روستا هست که راه دسترسی شان قطع است و سه شهرستان که سیل سنگین آمده است روز سه شنبه بررسی ها کامل می شود.

زینی وند با بیان اینکه با مردم مناطق سیل زده در تماس هستیم خاطرنشان کرد: اگر نیاز باشد فردا با بالگرد خدمات رسانی انجام می شود اما اینک موردی نیست که نیاز به اسکان داشته باشد و برای آن پیش بینی نشده باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی بزرگ استان را به عنوان معین تعیین کرده ایم گفت: اگر ماشین آلات سنگین نیاز است، اجاره و به کار گرفته شود.

بازدید استاندار از مناطق سیل‌زده کرمان/لایروبی و جلسات بحران،خسارات را کاهش داد

مجلس برای مناطق حادثه خیز تغییر رویه دهد

زینی و ند همچنین گفت: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان خسارت بخش‌های کشاورزی استان از سیلاب بود، اما در بودجه و ستاد بحران چنین خسارت‌هایی دیده نشده و لازم است که در مجلس برای مناطق حادثه‌خیز تغییر رویه داده شود.

استاندار کرمان همچنین از مذاکره با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای تکمیل سیل‌بند خُرّم در جنوب کرمان خبر داد و افزود: اگر هشدار جدی به شهرستان‌ها و عشایر داده نمی‌شد، با خسارت های جانی روبه رو می‌شدیم زیرا معتقدیم کمترین خسارت جانی نیز همه را آزرده خاطر می‌کند.

در جریان بازدید استاندار کرمان از مناطق جنوب استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز اعلام کرد که در جریان بارندگی‌های اخیر در ۱۲ شهرستان به تاسیسات آب شرب آسیب وارد شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در گزارشی، اطلاع‌رسانی بموقع دفتر مدیریت بحران استانداری و لایروبی ۱۳۲ کیلومتر لایروبی رودخانه‌های استان از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ را از عوامل کاهش خسارت‌های سیل اخیر عنوان کرد.
منصور شکرالهی نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز به سفر امروز مدیران کشوری و لشکری و رییس مجلس شورای اسلامی به مرکز استان اشاره و درعین حال از سفر استاندار کرمان در این شرایط به شهرستان‌های جنوبی تشکر کرد و گفت: ما در کنار نماینده عالی دولت در استان هستیم.
مسئول بسیج سازندگی استان نیز از پیش‌بینی‌های لازم برای کنترل سیل خبر داد و خواستار تکمیل سیل‌بند در جنوب استان تا جازموریان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه